welk merk is goed voor boilies


rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

06-01-2010 20:16

hallo

ik vis nu een jaar op karper ik vroeg me nu af wat een goed merk is van boillies.

ik heb zelf starbaits maar nooit succes mee gehad.
ik heb al verschillende merken gezien zoals mainline proline enzo
maar wat is nu een goed merk.

ik heb ook met pellets gevist van een goedkoop merk ving ik ook niks mee toen ben ik overgestapt naar pellets van bait-tech.
die doen het al beter.

met welk merk boillies vissen jullie.

mvg rene
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-01-2010 20:29

Dynamite Baits opkopen van Marktplaats, kost ronde 7 eurie de kilo, heb je een goeie bol en vang je best wel mee. Red Fish is goed, Mussel en oyster ook een leuke bol.
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

06-01-2010 22:12

ja ik heb het gezien ja op marktplaats veel verschillende. :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-01-2010 22:16

Kopen??
Zelf maken! :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

06-01-2010 22:21

zelf maken heb ik geen tijd voor en ik heb de spullen er ook niet voor de boillies van tegenwoordig zullen toch wel goed genoeg zijn.

grtz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-01-2010 22:34

Neen, nooit zo goed als zelf maken.
Ligt maar net waar je prioriteiten liggen, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2010 22:49

Tenminste als je Henk zelf voor jou de boilies laat draaien. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-01-2010 23:07

Voor een anders boilies heb ik geen tijd Kees, gaan ze maar liever darten of klaverjassen.
Je wil niet weten hoeveel manuren in baitdesign gaat zitten.. :roll: :roll: :-?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-01-2010 23:25

Ja, als jezelf fieldtester bent. :P

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-01-2010 00:33

hmmm ik zal je dan ook maar even naar mijn weten toe een paar leuke bollen toe wijzen.

PROLINE the company with balls.

Een zekere topper naar mijn weten vis eigenlijk liever nergens anders meer mee.
top flavours.

squeet en octopus.
monstercrab.
garlic red.
hot activator.
green hell.

en offcourse niet te vergeten de eigen echte eddie stercks zijn boillies zijn ook super maar deze kun je niet overal krijgen.


waar ik vroeger veel mee gevangen heb zijn de dynamite bollen en tegenwoordig als de PROLINE bollen effe niet willen wat eigenlijk bijna niet voor komt pak ik de KGB baits wat ook een absolute killer is.


ook klein aas wil nog wel eens helpen op dressuur water, kleinere boillies van hoge waarde en of mais etc. ga niet meer vertellen en ook niet welke smaak ik gebruik van KGB zelf naar eigen doen en laten achter komen van proline genoemde smaken werken perfect naar mijn weten toe bijna op ieder water wel voor die garlic red en de monstercrab.

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-01-2010 10:37

Bij een boilie komt het er niet alleen op aan of ze leuk vangen. Zeker de grote firma’s zullen blijven zoeken naar mogelijkheden om kosten te drukken. Dat er zijn die stoffen gebruikten waarbij je de nodige vraagtekens bij kan zetten spreekt voor zich als die toevallig bekend zijn.

Ook de draaibaarheid wat al eerder vermeld is speelt wat de samenstelling zeker bij je bulk grondstoffen een rol. Dit ondergeschikt maken aan je kwaliteit lijkt me geen goede zaak. Het vervetten van organen (ook al eerder op KWO aan bod geweest)moeten we met zijn alle echt niet willen. Dit speelt zeker op water een rol waar karper grotendeels van de boilie afhankelijk is.

Draai nog steeds mijn eigen ballen, van de bulkgrondstoffen weet ik de samenstelling en waar ze voordienen. De kleine flesjes en de uitwerking er van is voor mij als niet op het vangen aankomt lastig te beoordelen. De invloed van deze stoffen op de levensverwachting van een vis als karper zou die er zijn is me totaal niet bekend?

Voor de goede orde ik verwijt niemand iets wel zijn het vragen waar ik me als karpervisser zo al mee bezig hou.

Wat zijn de mogelijkheden van een firma om hier een voorsprong in te nemen. Zeker bij gebruik van diepvries boilies heeft men mogelijkheden is mijn gedachte. Blijf voorzichtig voor men over me heen valt. Zo kan men aangeven welke E nummers er in verwerkt zijn. De omschrijving van de voedingswaarde is wat lastiger maar zeker te doen. Je niet alleen onderscheiden in boilies die leuk vangen maar er iets extra aan toevoegen moet toch mogelijk zijn. Dit om het vertrouwen in je bedrijf niet alleen als het op vangen aankomt op een hoger niveau te brengen. Tot achter de komma aangeven welke grondstoffen men toevoegt om tot een evenwichtige bol te komen is dan ook niet nodig. De bedrijfsinfo blijft dan ook waar die wezen moet zou dit een rol spelen.



Groet,
Peter
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-01-2010 10:58

je dat klopt idd wel en ben het met de meeste dingen volkomen eens, maar er werd volgens mij gewoon gevraagd wat een goeie boilie bol was om toch ook leuk en goed karper mee te vangen.
ik heb er een aantal aangegeven waar ik zelf destijds altijd leuk mee vang. het zou leuk zijn dat andere mensen dit ook zouden kunnen doen.

nog veel winterfun,
mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-01-2010 11:59

rene ripmeester schreef:

ik vis nu een jaar op karper ik vroeg me nu af wat een goed merk is van boillies.

mvg rene


Met alle respect Jan, kan er nog wel een aantal merken opnoemen die zeker vis vangen. Mijn dilemma is dat ik als consument niet kan beoordelen of het een goede bol is die aan de door mij gestelde eisen als het om ingrediënten gaat voordoet. Zijn dus twee criteria waar een bol aan zou moeten voldoen wil hij in mijn ogen goed zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

07-01-2010 15:15

hallo rene

ik vis altijd met boilies van mistral baits
dit zijn bollen uit engeland
pellets koop ik vaak bij de partikelgigant
het assortiment is er groot en de prijs is laag
hoop dat je er iets aan hebt

gr theo
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

07-01-2010 16:17

Niet aanvallend bedoelt maar wat een discussie, deze man vraagt naar een goed merk bollen en niet de achterliggende gedachte van een aas, want daar kun je lang en breed over discuseren en we zijn er nog niet achter wat nu de wonderbol is.

Nogmaals Dynimate baits, Cipro, Proline, Martin SB, KGB, allemaal bollen die goed vangen, zowel readys als Freezers en daar ga jij echt wel je visjes mee vangen. Kijk eens naar de Nieuwe Range van Dynimate Baits die liggen in de winkel voor 6,95 de kilo en 3 kilo voor 19,95

Wil je totaal wat anders dan zul je zelf gaan moeten draaien.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 07-01-2010 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

07-01-2010 16:27

Is heel persoonlijk ik heb zelf slechte ervaringen met martin sb

Gewoon zelf draaien stukken beter en als je dan nog eens een goede tip krijgt vang je je helemaal stuk. :wink: :wink: 8)

Vr gr peter
vr gr peter
rene ripmeester
Berichten: 17
Lid geworden op: 15-10-2009 22:28
Locatie: bergen op zoom

07-01-2010 16:42

ik ben nog maar een jaar bezig met echt op karper te vissen dus moet nog veel leren hoe alles werkt enzo maar dat komt wel goed er is genoeg leesvoer hier op het forum :P

ik bedank iedereen voor de reacties over verschillende merken dus ik kan weer wat gaan proberen.

en ja wat de fabrikanten in hun bol doen dat zal toch niet zo slecht zijn voor de karper.
ik weet dan ook niet wat er allemaal ingaat zou het wel is willen zien een kijkje nemen bij een fabrikant hoe ze dat doen lijk me wel interesant.

nu wachten tot de winter voorbij is en dan kan ik weer beginne met het vis seizoen 8).

iedereen veel vangst en vis plezier in 2010

grtz rene
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

07-01-2010 18:21

[quote="Peter kuipers"]Is heel persoonlijk ik heb zelf slechte ervaringen met martin sb

Gewoon zelf draaien stukken beter en als je dan nog eens een goede tip krijgt vang je je helemaal stuk. :wink: :wink: 8)

Vr gr peter[/quote]

tot tegenstelling van Peter heb ik wel weer goeie ervaringen met msb vooral de roastednut vindt ik een goeie instant bol als ook de chocola.Zo zie je maar dat het een resoonlijke keuze is
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-01-2010 20:39

heey pj ik heb hier cker alle respect voor zoals eerder al gezegd geef ik je volkomen gelijk wat je zegt is ook wel waar en je zegt het zelf ook al ( in jou ogen een bol aan moet voldoen ) in mijn ogen voldoet proline bollen prima haha.

heey fijne dagen en weekend vast toegwenst,

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-01-2010 21:30

De vraagstelling is al fout:
Welk merk is goed voor boilies????
Antwoord: Geen merk is goed voor boilies!
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

07-01-2010 22:16

en dan met 10 eieren op een kilo zeker.... :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-01-2010 14:46

ik denk dat de vraag verkeerd geformuleerd word,welke rig is goed zodat ik met bijna elke boilie die te koop is mijn visje kan vangen ??
sorry maar als je in een jaar tijd met starbaits geen visje weet te vangen of nauwelijks,je zegt zelf dat je net een jaar begint met vissen ?
kijk eerst eens naar de rig,er is geen ideale super altijd vangende rig,maar wel slechte rigs.ik denk dat je hier eerst wat meer verdieping in moet doen,
ga daarna meer in je aas verdiepen,ga ook eens wat meer verdiepen in de trekroutes van een vis,maak eens een voerplekje aan,of voer juist eens helemaal niet,tegenwoordig zijn er zoveel boilies te koop,en ik denk dat je met elke normale boilie (geen voerboilie van 1 euro de kilo ofzo) je visje zeker wel kunt vangen,je bent net een jaar begonnen met karperen,verwacht ook niet dat je de stereen gelijk uit de hemel kan vangen,er zijn momenten dat een karpervisser uit hart en nieren zijn vis ook niet weet te vangen sommige sessies,welkom in de karperscene.BLOED ZWEET EN TRANEN soms.

punten op een rij :

-kijk eens wat meer naar de rig die je aan past,deze moet uiteindelijk zijn werk doen.een wonder rig bestaat niet,maar slechte wel.
-doe eens een bodem onderzoek, lokaliseer waar de vis zich ophoud,draaien er vissen aan de oppervlakte ?.welke dieptes zijn er ? etc.
-ga gewoon eens vissen met om te beginnen dynamite baits,en neem de squid octopus bijv,hier is altijd vis op te vangen en ik zelf heb er altijd wel een kilo van bij me als ik op visvakantie ben ( je weet nooit als de homemade bollen zo hard gaan ;)
-verder wees niet te beroerd om eens wat te gaan voorvoeren,doe dit met boilies,particles,pellets etc.voer eens 2 dagen en ga de derde dag vissen,leg 1 hengel op de voerstek,en 1 er buiten (meter of 10 ) vangen ga je ze echt wel doen,mischien wat meer inspanning ervoor geven.
zodra je snachts niet kan slapen en bedenkt wat je strategie is voor de volgende sessie ben je al een heel eind op weg.dan begin je een karperhart te krijgen en ga je vanzelf meer vissen weten te vangen verder wens ik je succes met je karperleven,bedenk wel hij is zo om,er is te weinig tijd om alles te bevissen en te beleven wat je uiteindelijk zou willen dus wees snel,LoL Tight lines
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-01-2010 14:58

mwha idd en logboek met gegevens is voor mij ook altijd makkelijk.

ik schrijf ook altijd alles op met welke rig en systeem ik vis hoe lang welke haak en camo, verder schrijf ik op op welke diepte ik zit te vissen en wat voor ondergrond bodem enz het is. gewoon veel research doen en wat hier boven al staat beschreven goed verdiepen in de trekroutes van de carps.

mvg; jan de jager 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2010 14:59

Haha. Ja, of vindt een plek waar de karpers wel zwemmen en ook azen.

Overigens begon ik heel lang geleden met karpervissen en duurde het een jaartje voordat ik begon te vangen op aardappel. Andere bintjes? Nou nee. Gewoon wat meer begrip voor waar ik mee bezig was.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======