BFP baits?


thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

03-01-2010 17:49

iemand ervaring mee?? volgens mij een goed aas voor een mooie prijs of zit ik er nou naast??? maar zijn geen freezers toch?

groet thijs
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

03-01-2010 20:48

Hey Thijs,

Ik vis zelf nu een dik jaar met BFP-bollen.
En ben er zeker tevreden over!
Uitstekende bollen voor een eerlijke prijs.
Kwaliteit staat voorop , en de maker is een echte kenner!
Pleeg is een telefoontje naar de B.F.P Carps Crib,
Zeker weten dat ze je verder kunnen helpen.

Gr Dennis.
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

04-01-2010 17:48

Mag ik vragen met welke bollen jij goede ervaringen hebt??
Ook ik ben aan het kijken voor nieuwe bollen en kwam toevallig op hun site terecht.
Vond het een nette site en de bollen spraken mij wel aan!
Ik neem aan dat deze bollen vers zijn??

grtzz
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

04-01-2010 21:01

Ga maar gewoon met BFP bellen komende woensdag, dan spreek je een man die 100% achter zn aas staat en er met al zn ziel en zaligheid aan werkt.
Hij kan je op die manier ook alles over de bollen vertellen, wat de gedachten erachter zijn en hoe en waar ze het beste in zijn te zetten.
De bollen zijn vers, ze worden zonder conserveringsmiddellen gemaakt maar zijn niet bederfelijk door conservering op AW waarde (info op site). Qua voedingswaarde en attractie doen ze het zeker niet onder voor freezerbaits.
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

05-01-2010 12:17

Patrick Lubbers schreef:De bollen zijn vers, ze worden zonder conserveringsmiddellen gemaakt


Voor alle zekerheid maken we de laatste tijd gebruik van een uit de babyvoeding afkomstig conserveringsmiddel.

Gebruiken ze nu wel of geen conservering.....? Wil je een shelflife maken heb je, in bijna alle gevallen, hoe dan ook te maken met conservering.

En wat Henry zegt, bestellen per 25 kilo is altijd goedkoper.. Maar 6-7 euro per 25 kilo vind ik nogal prijzig.. Kan goedkoper..

Maar vissen met waar jij vertrouwen in hebt, is het belangrijkste!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

05-01-2010 12:29

Jan Willem Hilverts schreef:
Voor alle zekerheid maken we de laatste tijd gebruik van een uit de babyvoeding afkomstig conserveringsmiddel.

Gebruiken ze nu wel of geen conservering.....? Wil je een shelflife maken heb je, in bijna alle gevallen, hoe dan ook te maken met conservering.

En wat Henry zegt, bestellen per 25 kilo is altijd goedkoper.. Maar 6-7 euro per 25 kilo vind ik nogal prijzig.. Kan goedkoper..

Maar vissen met waar jij vertrouwen in hebt, is het belangrijkste!


Ga hem bellen, dan heb je uitsluitsel.
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

05-01-2010 17:38

ging het hier niet over bfp baits
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-01-2010 20:10

Beste heren, alle zaken die NIETS te maken hebben met de vraag van de topicstarter zijn bij deze verwijderd. Ik wil jullie vragen om dit zo te laten en het bij het onderwerp te houden.

Zaken als "wij hebben" (sluikreklame), of "conservering" (offtopic), of karpers vergelijken met baby's (onzin) horen niet in deze topic thuis.

Bedankt voor alle begrip.
K. van den Herik

06-01-2010 07:17

karpers vergelijken met baby's (onzin) horen niet in deze topic thuis.


Beste brave zooienstekert,

als bedrijf x koketteert met het gebruik van bewaarmiddelen voor baby voeding is dit dus wel relevant, sorry :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 06-01-2010 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-01-2010 07:38

Beste internetridder,

Kunnen wij nu weer ontopic?
K. van den Herik

06-01-2010 08:20

Sorry Mourad,

Aangepast, hoewel je zelf hetzelfde gedrag vertoont. :lol:

Ik was een beetje teleurgesteld omdat er postings van mij zijn weggehaald. Op zich niet erg, maar het getuigd van respect als ik daarvan in kennis zou zijn gesteld en dat geldt zeker ook voor anderen. Samen steken we er toch tijd in niet? Dan kan je het ergens mee eens zijn of niet, maar daar heet het DB voor. Als nu precies bij BPF wat wordt weggehaald en ik daar veel reclame van tegenkom, vind ik dat raar, zal onterecht zijn maar ala.

Wat naast de babyconserveermiddel meuk is weggehaald is ook mijn reactie op een BPF boy die schreef, dat dat zij conserveren op basis van de AW waarde. Zo min mogelijk vocht en een zo laag mogelijk kiemgetal, zodat de schimmel/bacterie vorming geremd of zo laag mogelijk wordt.

Nu heb ik best goed opgelet bij lezingen en niet altijd aan de bar gehangen, (daarna samen met Willem), want van hem weet ik nog dat chipsmeel en kanenmeel de aw waarde in een aas danig verlagen. En hier komt de clou denk ik dan: evenals mpg.

Wat is aan voorgaande nu in hemelsnaam mis mee? Wist je dat niet? Had dan gevraagd. Of is het een pavlov reactie ( om in de trant te blijven)?

Waar je me hebt is dat ik ging uitweide over mpg, maar dat kwam omdat ik net een uur met iemand aan de telefoon had gehangen, waar dit in terug kwam. De proef een keer op de som nemen. 2 vijvers met karpers en 1 vijver voeren met x en 1 met y. Dat zal wel een utopie blijven. Zou het niet meer doen...

MVG

Klaas



PS Als het dan ridder moet zijn: Kruisridder
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2010 11:43

@ Klaas,

vertel eens iets over mpg. Lijkt me boeiend.

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-01-2010 11:54

Laat deze club nog maar even in de kast staan. :-? Oeps, dat wordt natuurlijk weer verkeerd opgevat.

Klaas, Harnold. Laten we maar even niet doen ok? :roll:

Dan gaan er koppen rollen...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-01-2010 15:02

Klaas, ik zeg niet dat het niet relevant is. Ik zeg alleen dat het offtopic is, en dat de ene offtopic reactie andere offtopic reacties aantrekt waardoor het op een gegeven moment uit de hand loopt en het niet meer gaat over hetgeen wat topicstarter vraagt (wat in dit geval dus het geval was).

In dit soort gevallen is het beter een nieuwe topic te openen waar het om dit soort onderwerpen gaat. Ik heb inmiddels mijn reactie ook aangepast. :oops:
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-01-2010 19:05

tjonge jonge WEER HE!!! ik had al zo,n hekel aan amsterdammers maar nu helemaal wat een zoutjes joh SCF RULES!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-01-2010 20:17

henry stotijn schreef:tjonge jonge WEER HE!!! ik had al zo,n hekel aan amsterdammers



Dus nu niet meer :o
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

06-01-2010 21:25

sport club freaks :lol:
Volgensmij is dit een hengelsport forum! en geen voetbal en al helemaal niet als je dr al geen verstand van hebt..

We gaan lekker door met BFP baits.
:lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-01-2010 09:44

Klaas,

Na je laatste reactie goed doorgelezen te hebben, begrijp ik je standpunt goed. Wat betreft mpg zat ik fout, geef ik toe. Het IS relevant, maar op een gegeven moment ging men veel teveel uitweiden over mpg. Daarbovenop werd het een wirwar van reacties van (steeds dezelfde) mensen (die overigens een gewoonte/sport van maken veel teveel offtopic te gaan en denken dat het forum MSN Messenger is). Zelfs zo erg, dat er 2 meldingen waren binnengekomen (en nee, NIET van BFP mensen). Wat dat betreft heb ik postings moeten verwijderen om deze topic op te kunnen schonen.

Wat nou als wij hier gewoon verdergaan (met mpg), maar wel bij het onderwerp blijven? Is iedereen blij. :D

En Henry, het leuke van Amsterdammer zijn is dat wij er niets om geven :wink:

Mvg,
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

07-01-2010 10:17

tomba verwey schreef:Volgensmij is dit een hengelsport forum! en geen voetbal en al helemaal niet als je dr al geen verstand van hebt..

:lol:


Daarom begin jij zelf dus een 3-woorden-topic grapje, maar kon het niet laten
viewtopic.php?f=33&t=53093&st=0&sk=t&sd=a

Enne.. Henry, volkomen met je eens :P
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

07-01-2010 20:05

kijk dan ook eens waar datie onder gepost is 8) niet onder aas!
ennuh .. wel leuk verhaal zo he!
een amsterdammer is tog n paaltje?
en een rotterdammer ach jah t woord zegt t al 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-01-2010 10:05

Heel mooi verhaal Tomba! :lol:
En ja, Am%$@*dammers, Brabanders, Friezen, Tukkers, Limburgers. Ik vind jullie allemaal lief hoor.

On-topic:
Vorig jaar in Zwolle een zakkie van BFP gehaald. Die zoete, gele fruitballen (zullen vast een flitsende naam hebben, maar die is mij ontschoten)
Erg fijne boilies en instant leuk mee kunnen vangen.

De Groente,
Een (T)Rot(s)terdammer
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

08-01-2010 10:28

Sjoerd Bonenkamp schreef:Heel mooi verhaal Tomba! :lol:
En ja, Am%$@*dammers, Brabanders, Friezen, Tukkers, Limburgers. Ik vind jullie allemaal lief hoor.

On-topic:
Vorig jaar in Zwolle een zakkie van BFP gehaald. Die zoete, gele fruitballen (zullen vast een flitsende naam hebben, maar die is mij ontschoten)
Erg fijne boilies en instant leuk mee kunnen vangen.

De Groente,
Een (T)Rot(s)terdammer

die van die trotserdammer kende ik nogniet hej 8) maar hij is sterk!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-01-2010 22:11

Patrick Lubbers schreef:De bollen zijn vers, ze worden zonder conserveringsmiddellen gemaakt maar zijn niet bederfelijk door conservering op AW waarde (info op site). Qua voedingswaarde en attractie doen ze het zeker niet onder voor freezerbaits.


Kan het op hun site niet vinden, ben wel erg nieuwsschierig geworden hoe men de norm van de AW waarde bepaald en bereikt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

08-01-2010 23:01

Ik kon het ook niet vinden Henk. Enige wat ik las is dat ze conservingsmiddelen gebruiken uit de baby industrie???
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

09-01-2010 07:49

Wat ik er van begrijp is dat je dan ingredienten gebruikt die zeer weinig vocht bevatten, om vervolgens de mix aan te maken met water of eieren en ze daarna te koken of te stomen.??????
Daarna moet het vocht terug gebracht worden beneden de 23 % procent volgens mij.

Maar waarom er dan ingredienten gebruikt worden met een zo,n laag mogelijk aw gehalte om er vervolgens weer vocht aan toe te voegen is mij onduideleijk