welke bollen????


thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

28-12-2009 20:49

ik ben van plan volgend jaar een vaste stek op een kanaal te gaan bevissen. nu zit ik zo eens rond te kijken naar een boillie die ik als vast bol kan gaan gebruiken ik wil dan ook deze stek met regelmaat te gaan voorzien van voer.
maar welke bol zouden jullie voor nemen ook kwa prijs aantrekkelijk??? ik zit nu naar proline bollen te kijken of dream baits??
voor heen viste ik altijd met freezers maar ik wil nu houdbare bollen gaan gebruiken. omdat ik een voorraad thuis wil hebben :)

ik hoor het graag
thijs
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-12-2009 21:01

Waarom wel houdbare bollen terwijl je ergens anders varkensbrokken afraadt?
Gebruik dan toch liever freezers of rol ze nog beter zelf..

//ik zou raad aan dit soort brokken nooit te gebruiken voor het vissen op karper ik zelf werk in deze sector dus weet precies wat er allemaal in zit. dit soort voer is gemaakt voor varkens voor de slacht en niet voor karpers. ik weet zeker dat dit schade aan kan brengen aan onze vriend de karper. dus gebruik het niet.\\
Groet'n Henk..

still growing Old.
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

28-12-2009 21:49

Dus Henk jij vergelijkt houdbare bollen min of meer met varkensbrokken ??
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-12-2009 21:55

Neen Bertus,
dat doe ik niet.

Thijs raad varkensbrokken af in een ander topic en hoopt dat Dreambaits en Proline reddies het beter doen dan de tot nu toe gebruikte freezers..
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 28-12-2009 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

28-12-2009 21:57

Okee, prima, begrepen. :wink:
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

28-12-2009 23:45

Zijn toch boilieboeren genoeg ?
Ga meest naar de boilieboer in neede, goede bol voor een goede prijs.
Wel freezers dan he maar dan zou ik toch liever een vrieskistje aanschaffen via mp of zoiets.

Gr Arjan.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

30-12-2009 13:18

henk waar slaat dat op?? ik weet zeker dat deze boilie merken zeker niet de stoffen gebruiken in hun producten die wij verwerken.
of weet jij beter ?? noem mij eens 3 stoffen op die in de varkens korrels zitten die dan ook bij dream baits en proline zouden zitten volgens jou?? ik heb het hier dan over de premixen :wink:

ik hoor het wel groet thijs
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-12-2009 15:09

Dat ga ik niet doen Thijs, immers jij raad varkensbrokken af ten opzichte van houdbare boilies. En eerst begin je over houdbare boilies, nu veranderd het alweer in pre-mixen..waar jij ook weer alles van schijnt te weten.

Ben benieuwd hoe de drie door jou aangehaalde stoffen zich verhouden met de middelen die boilies 'houdbaar' moeten maken. Lijkt me in dit geval handiger dat jij eerst eens iets verteld over het conserveren bij Pro-line en Dream-baits want ik weet dus niet echt hoe ze het daar doen.

Let wel, een oudere broer van mij werkt ook in de sector waarin jij actief bent.
Waarschijnlijk gebruiken ze voor de mengvoeders in Woerden weer andere stoffen dan bij jullie.
Groet'n Henk..

still growing Old.
thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

30-12-2009 16:01

beste henk

ik zal eerst eens uitleggen wat pre-mixen zijn dit zijn toevoegingen aan het veevoer om het vee beter te laten groeien. zoals vanaline, benzozuur, ammonim glorine en bijvoorbeeld medicijnen die er in kunnen zitten voor zieke biggen/zeugen. denk je dat soort stoffen goed zijn voor de karper??? en dat dit in boilies worden verwerkt?? nou ik denk het niet! zeker als je weet dat dit zeer gevaarlijke stoffen zijn. waarschijnlijk wel verteerbaar voor een big maar dat zegt niet dat dit ook voor de karper goed is. en dit zijn ook geen stoffen om iets houdbaar te maken.

daarom raad ik af om dit soort korrels voor een karper te gebruiken omdat je vaak niet weet wat er in zit.

maar goed ik wou alleen maar weten welke bollen jullie zouden nemen om mee te gaan voor voeren :wink:
dit gaat zo nergens over.

groet thijs
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

30-12-2009 16:36

De red devil (1) van Stercks is een goede bol.Zou geen ready mades gebruiken!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

30-12-2009 17:32

ga naar de welkoop en haal daar je basis mix ! 21 euro heb je 75 kilo basismix ! haal wat vismeel etc . en klaar ! maakt niet uit welke bal je vist ,als de vis maar vertrouwen in je aas krijgt ,krijg JIJ dat ook ! en zelfs je portomonee ook ? :roll:
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

30-12-2009 19:53

jeroen blom schreef:maakt niet uit welke bal je vist ,als de vis maar vertrouwen in je aas krijgt ,


Karpers hebben snel genoeg door of iets voedsaam is of niet. Zodra jij een erg schrale bol het water in slingert waar de karper niet zijn benodigde voedingsstoffen uit kan halen zal hij deze binnen enkele dagen al met rust laten en op zoek gaan naar ander voedsel.
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

30-12-2009 20:37

ik heb er wel succes mee ! maar het is ieder voor zich .
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-12-2009 18:32

thijs keulemans schreef:
daarom raad ik af om dit soort korrels voor een karper te gebruiken omdat je vaak niet weet wat er in zit.

maar goed ik wou alleen maar weten welke bollen jullie zouden nemen om mee te gaan voor voeren :wink:
dit gaat zo nergens over.

groet thijs


Thijs,
Omdat ik niet weet wat er in houdbare boilies zit wil ik daar weer niet mee voorvoeren.
Groet'n Henk..

still growing Old.
thijs keulemans
Berichten: 68
Lid geworden op: 30-09-2007 00:56
Locatie: oosterhout

02-01-2010 01:07

ik denk dat ik idd weer voor freezers ga :wink:
wil ze gaan halen bij wf-baits. vorig jaar ook geweest goede bollen die vacuum zeker een tijdje goed blijven
zal binnenkort weer eens contact met ger opnemen voor de prijzen. :)

groet thijs
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2010 00:24

Ik zou niet gaan halen bij Sifilus, vind ze prijzen duur.
Zou eerder kijken naar Watersense of iets in die richting.

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

03-01-2010 11:08

Ik vang goed op de Carlic Robin Red van Proline. Kosten bij DB Hengelsport bij afname vanaf 50 kilo 4 euro per kilo. En dat kost dreambaits ook ongeveer dus dat zal niet veel uitmaken. Kwa kwaliteit zal het ook allemaal niet veel uit maken. Zijn volgensmij allebei prima bollen.

Ik zou ze gewoon allebei uittesten dan om je er wel achter welke beter zijn. Zal ook wel een beetje ana het kanaal liggen.
De vangsten maken de visser nog niet!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

03-01-2010 13:24

thijs keulemans schreef:ik denk dat ik idd weer voor freezers ga :wink:
wil ze gaan halen bij wf-baits. vorig jaar ook geweest goede bollen die vacuum zeker een tijdje goed blijven
zal binnenkort weer eens contact met ger opnemen voor de prijzen. :)

groet thijs


Thijs, mede-Oosterhouter! 8)

Afgelopen seizoen enkel met WF-Baits gevist. Ben zeer tevreden over de bollen van Ger. Zeeker omdat de ingredienten die tie gebruikt behoorlijk vers zijn en het eindproduct lekker van smaak is(ik vreet zn bollen gewoon).Heb er dikke vangsten mee mogen doen maar dat kan met iedere bol op de markt.
Als je je bollen wilt vacumeeren dan kan dat bij Ger. Werkt goed als je de verpakkingen neerlegt en laat liggen,des te minder risico heb je dat de verpakking open gaat. Bollen blijven zeker 4 maanden vers zonder problemen. Betreft ready's heeft Ger ook een oplossing voor 2010(vraag dat hem zelf maar). En dat gevacumeerde-toh-verse bollen werkt goed, ben een tevreden gebruiker! :wink:
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

03-01-2010 13:33

[quote="pim starreveldKarpers hebben snel genoeg door of iets voedsaam is of niet. Zodra jij een erg schrale bol het water in slingert waar de karper niet zijn benodigde voedingsstoffen uit kan halen zal hij deze binnen enkele dagen al met rust laten en op zoek gaan naar ander voedsel.[/quote]

Pim,

Gevaarlijke uitspraak.Samenstelling van boilies doet er wel toe of de vis terugkomt of niet betreft smaak en kwaliteit. Het ligt eraan wat je wilt bereiken met je voer. Op een water met veel kleinere vissen en enkele dikke,grote oudere vissen kies ik wel voor schraal aas. Dus enkel koolhydraten en vetten die een goede smaak weergeven. Instant werkt zoiets minder,op langere duur na voeren werkt dit des te beter. Zeker als je eiwitten vermindert in je recept(grote karper heeft minder eiwitten nodig dan zijn kleinere broertjes) heb je kans eerst de toplaag te mogen vangen. Schraal aas is enkel aas met minder voedingswaarde dan de HNV-bollen,mag ik kiezen uiteindelijk dan kies ik ook voor HNV-bollen omdat je hier in de meeste situatie's het minst van nodig hebt. High Natrue Value Bollen staan bekend om hun grote voedingswaarde,groot voordeel is dat de instant werking subliem is vanwege de vele voedinsgprikkels die deze afgeeft,niks gek als HNV vooral bestaat uit wateroplosbare ingredienten,voordeel is dat je weinig bollen nodig hebt.
Vis komt op iedere bol terug, of het moet echt belabberd zijn met de kwaliteit vh aas!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-01-2010 16:48

[/quote]

Thijs, mede-Oosterhouter! 8)

Afgelopen seizoen enkel met WF-Baits gevist. Ben zeer tevreden over de bollen van Ger. Zeeker omdat de ingredienten die tie gebruikt behoorlijk vers zijn en het eindproduct lekker van smaak is(ik vreet zn bollen gewoon).Heb er dikke vangsten mee mogen doen maar dat kan met iedere bol op de markt.
Als je je bollen wilt vacumeeren dan kan dat bij Ger. Werkt goed als je de verpakkingen neerlegt en laat liggen,des te minder risico heb je dat de verpakking open gaat. Bollen blijven zeker 4 maanden vers zonder problemen. Betreft ready's heeft Ger ook een oplossing voor 2010(vraag dat hem zelf maar). En dat gevacumeerde-toh-verse bollen werkt goed, ben een tevreden gebruiker! :wink:[/quote]
en wat zelfgemaakte bollen ! 8)

Begint er dus WEER 1 OP HET KANAAL!!!!!!!!!!!
tot snel dan 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

03-01-2010 16:53

Wees niet bang....

Kanaal heb ik wel gezien na die velen jaren. :wink:
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-01-2010 22:28

ik weet het koen... ik ook al jaren! 8)
Maar niet teveel reclame maken he ! :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

03-01-2010 23:15

Neuh...

Reclame maken is wat anders dan achter een bepaald soort merk staan. :wink:
Ik heb geen aandelen bij WF en wordt er ook niet beter van als ik een positieve feedback geef.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-01-2010 23:17

dat weet ik 8)
Ik bedoelde over het kanaal! :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-01-2010 16:59

beste thijs wijze keus kom anders a.s weekend eef naar de nieuwe beurs in rijswijk daar staan we met stand!!!! voor info misschien wijs!!!
groetjes henry
........de zoveelstebaits