Iemand idee voor goede voerbol.


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

09-03-2003 18:33

Heeft iemand een goed recept om een stevige voerbol te maken waar ik eventueel een smaak en partikels kan bijvoegen zonder dat ie uitmekaar valt in de lucht?
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

09-03-2003 18:39

hoi tommy,

dit is mijn recept voor voerballen:
0.75 deel kippenvoer (kan ook birdfood)
0.25 deel graan
2 sneetjes brood

en dan moet je eerst het graan en het birdfood of kippenvoer ff een nachtje laten weken in water.

mvgr Richard
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

10-03-2003 21:27

ga naar de plaatslijke hengelsport winkel, en koop een zak TTX dit is gemalen,gestoomde en geplette mais, vraag wel ff aan de verkoper hoe je het moet bereidden, zeer goed spul , zelf gebruikik de ttx altijd van sensas, kost ook niet zo duur, ik geloof 1 kg voor 2,50 ofzo

succes
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-03-2003 21:58

Of neem een deel van je boiliemix, en voeg
hier allerlei grove bestanddelen aan toe,
zoals: vogelvoer, gekookte gemalen pinda,s,
gekookte gemalen tijgernoten, hennep enz.
Ik persoonlijk vind dat het lokvoer best vrij
grof mag zijn, maar zorg er dan wel voor dat
je een goede binder in je boilie mix gebruikt.
Voeg ook een beetje honing toe aan het lok-
voer, dit lijkt bij mij vooral goed te wer-
ken als er veel grove bestanddelen in zitten.

groetjes Benny
Joost Molenaar
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Groningen

03-05-2003 17:44

Tommy,

Wat ook een vrij simpele oplossing is, is het maken van een voerbal van particles en wat deeg-/meelachtig iets (bv boiliemix, brinta, paneermeel) en voeg wat kleverigs toe, bijvoorbeeld stroop en/of honing. Verolgens vries je dit in en neem je het bevroren mee , eventueel in een diepvriestas. Dit werkt logischerwijs alleen wanneer je de ballen aan het begin van de sessie in het water mikt.

Wie weet heb je er wat aan. Je kunt er in elk geval wel ver mee werpen :smile: :smile: :smile:

't Beste maar weer!
Tom Peeters
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

05-05-2003 13:24

Tommy,

Ik gebruik altijd de volgende basis voor mijn voerbollen (en om met de method mee te vissen):
maispellets en trouvit korrels mengen in gelijke verhouding, dit overgieten met heet water, na een tijdje goed doorkneden en ballen maken

Deze mix plakt heel erg goed, je kan er van alles door heen gooien (mais, tijgernoten, hennep, boilies etc).

ps: de maispelletes zijn een soort van gemalen geperste mais, erg goedkoop (1 euro per kilo oid) en ze werken super

Probeer het maar een keer. Succes!
Erik van Duijvendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: vlaardingen

05-05-2003 13:49

mijn voerballen maak ik meestal van:
1 deel trouvit pellets
1/2 deel TTX mais
1 deel wit vis voer
1 deel van het geheel bestaat uit partikels,bolies,vis uit bilk,
nat honden of katten voer.

ik laat de TTX mais + de trouvit pellets vantevoren weken bij elkaar in 1 bak. Daarna voeg ik het drogen witvis voer toen en als laatste de partikels en dergelijken.

als je zouw willen kan je er nog een flavour er aan toevoegen, maar als ik vis uit blik of honden /katten voer gebruikt doe ik dit nooit want dat heeft van zich zelf al een vrij sterke geur.
Plaats reactie