wat en hoeveel????


Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-12-2009 10:18

Wat ik me eigen afvraag wat andere mensen momenteel voeren op hun water?

Met mijn visserij op drukbeviste kanaalen ben ik van 3 kg bollen per dag +2maal in de week 10 kg duivenvoer! terug gegaan naar 1kg bollen per dag .. voor mij werkt dit goed.
moet er wel bijzeggen dat het vry schralen bollen zijn.

ik ben benuwd naar jullie reactie.
Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

13-02-2010 20:47

Momenteel niks;

in het voorjaar boilies
in de zomer particles
in het najaar particles & boilies

de hoeveelheden stem ik af op de watertemperatuur (ik vis op een klein putje), verschillend van een handje tot een/anderhalve kilo.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

13-02-2010 22:19

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, zelf ben ik absoluut geen voervisser en sta er soms verbaasd van wat andere voeren.
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

13-02-2010 22:39

ik denk dat je op een weinig bevist water het beste een vaste voerplek kan aanleggen waar je elke dag of om de dag een halve kilo- 3 kilo (afhankelijk van de temp.) voert, en op een druk bevist water kan je beter wat minder kan voeren omdat de vissen daar voorzichtiger gaan azen als je te veel voert
eerst naar het water! de rest komt later
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

14-02-2010 00:24

momenteel niks......... er licht ijs....!
Heb de kettingzaag nog niet gebruikt!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-02-2010 11:12

ik voer op dressuur wateren alleen tijdens het vissen.10/20 bollen verspreid over de 2 hengels.pas na het vangen gaat er weer wat in.
op de rivier die ik bevis gaat er 5 kilo boilies in bij aankomst.verspreid over 100 bij 50 vierkante meter,zodra er gevangen word gaat er al gaauw 2 kilo achteraan,maar dan in compactere situatie,en zo ga ik door.op die manier probeer ik de vis die aan het azen is azende te houden.en de school waar ze meestal in zwemmen flink op te houden.soms lukt dit soms niet.
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

14-02-2010 16:06

Momenteel: Niets, ik vis instant met een stringer van 20 bollen ( vaar ik uit :p ).
Zomer: Rond de halve kilo boilies per sessie.
Najaar: 250gr boilies en 500gr tijgernoten.

Dit is allemaal op een kanaal. Dus eigenlijk stelt het niets voor. Maar ik heb er mijn resultaten mee...
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-02-2010 18:52

op de rivier die ik bevis gaat er 5 kilo boilies in bij aankomst.verspreid over 100 bij 50 vierkante meter,


Is ongeveer 1 bol per 4 vierkante meter.
Wordt nogal een zoekplaatje voor de karper en dan moet hij jouw haakaas ook nog zien te vinden!

Succes ermee.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

14-02-2010 22:30

mario laseur schreef:Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar, zelf ben ik absoluut geen voervisser en sta er soms verbaasd van wat andere voeren.

jah ik ken het .... maar werk dat n kilo tog wel volstaat! .. voer ik meer blijven de beten langer uit! en particels is wel leuk maar met zoveel winde en brasem geen optie om zonder boilie's te voeren! :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

15-02-2010 08:21

ligt in mijn ogen een beetje aan de situatie van wat voor water ik bevis veel of weinnig karper tijd van het jaar ook niet heel onbelangrijk maar als er best veel vis op zit dan voer ik toch vlink 15 kg per keer kan makkelijk maar net wat ik zeg ligt een beetje aan de situatie waar je je begeefd normaal gesproken hou ik het op de 2 ot 5 kg gr harald
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 15-02-2010 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-02-2010 08:47

Ik voer sinds vorige week week 3-4 handjes bollen (300gr per keer ofzo) en dat 2x in de week.
ik weet 100% zeker dat er nu al vis zit want ik zag ze afgelopen week al zonnen.

Zodra de nachtelijke temperaturen weer iets boven 0 komen dan staat de eerste sessie gepland, nu met -10 is het mij iets te koud.

Maarja kunnen de vissen tenminste weer wennen dat er af en toe een beetje aas ligt.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

15-02-2010 10:25

@ harald dat lijkt enorm veel 10 tot 15 kilo per dag ik heb dat afgelopen zomer ook gedaan maar ik heb me kapot gevangen run na run na run geen oog dicht gedaan. Lijkt veel is niet zo ligt uiteraard ook aan het water. Waren overigens wel particles met een paar boilies er door heen en hartje zomer.
Tijdens het vissen gewoon vrolijk door voeren hoor anders viel het stil ging er nog ff 15 kilo in :o :o

De visjes vonden het heerlijk

Op een ander water voer ik misschien 250 gram boilies en vis ik instant zo veel water zoveel keuze zo anders en toch vang ik daar ook.

En mijn 3de water wat ik bevis daar gaat het hele jaar gewoon 5 kilo per week in als ik nu vis of niet puur om de vissen op mijn aas te conditioneren.
Ook daar blijf ik het hele jaar redelijk scoren.


vr gr peter
vr gr peter
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

15-02-2010 12:14

ik voer wel uitsluitend met boilies peter en vind het ook niet echt veel 15 kg heb ook wel eens 50 kg in het weekend opgemaakt dus voeren en vissen vis ging helemaal los dat weekend maar normaal gesproken (normaal water ) dus geen trek put voer ik 2 tot 5 kg gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 12:31

over dat 5 kg veel is voor op de rivier ?
nee in mijn ogen niet,je moest eens weten hoeveel witvis er zwemt.elk jaar haalt de beroepsvisser 2 maal per jaar een minimum van 20.000 kilo brasems eruit op mijn stek,is het nu nog veel ? ik heb het alleen over de kribbe waarin ik vis,en geloof me dat het werkt. 18 runs verzilverd vorige keer in 1 nacht.sommige doen er een jaar over om 18 vissen te vangen op een rivier,ik moet er ook bij vertellen dat ik ook echt wel super veel geblankt heb op de rivier,maar dan zie je toch dat het werkt die 5 kilo,op het stuk rivier wat ik bevis heb ik ook alles al geprobeerd.maar ben tot de conclusie gekomen dat karpers samen scholen.en ik wil zoveel mogelijk die school,zodra het de kribbe in komt om te vreten.daar te houden.en dat lukt me de ene keer wel,en de andere keer niet.en dit komt na 4 jaar vissen daar,bij mij het beste uit,5 kilo verspreid.na elke vis 1 kilo meer stek gebonden voeren.op zo 20 vierkante meter.als je je dan ook nog eens bedenkt dat ik met 20 mm voer, en met 30 mm vis, en dan nog brasems vang.gaan die 20 mm snel op.je kan op dat stuk waar ik zit met eb met gemak 50 brasems vangen in 2 uur tijd.de feeder met maden.en een korf en je blijft aanslaan,al direct na het ingooien.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

15-02-2010 14:19

Tog merk ik dat de verschillen extreem zijn!
Ik voer op een kanaal iedere dag, t gehelejaar door .. zomer 1kg winter 400-500 gram .. en ik merk dat mer aleen maar overbodig is ... is 15 kg bollen niet egt een betje te overdreven???? kun je niet beter 3 kg bollen wat verder sprijden en gewoon naar iedere beet 1kg bijsprijden?????
dat zou mijn optie zijn in zn situatie!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 14:30

Storten is toch tegenwoordig normaal Tomba..

Kijk... als we naar frankrijk gaan in april op een putje van 20 hectare, dan moet er 100 kilo boilies mee voor een week. Gaan we in NL in april op een putje van 20 hectare zitten, dan gaat er maar 20 kilo boilies mee.

Raar he... Die karpervissers...
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

15-02-2010 14:48

Zijn geen vergelijken. Alles valt of staat met het bestand.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 14:55

Bedoel je op dat vban mij Jens?

Wat een onzin zeg..

Alleen omdat er in FR net die 2 veertigers zitten die er in NL niet zitten wordt er gestort. Verhalen, verhale, verhalen.. Daarom moet er maar gestort worden..

Maar in NL hoeft t niet.

Laatst nog een discussie over gehad met een maat. Die zei het net zo. Voor FR neem ik in April wel 40 kilo mee.. Ik zeg.. Misschien wordt het nl op dat ene water he.. Hij zo.. Oja, dan is 15 kilo wel genoeg..

Weet je wat het verschil was..

Water in FR 80 hectare, in NL 100
In FR een gemiddelde van 25 pond met een bak aan 40ers. In NL maar 60 vissen op het water, gemiddeld 27pond.

We gaan een week naar Cassien.. Omdat het zo groot is moet er maar 100 kilo mee anders bereik je de vis niet.. We gaan naar een BTW van 20hectare.. Ja, daar moet ook wel 40 kilo mee.. En in NL jankt men al als er 2 kilo gestort wordt

Raar volk he..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-02-2010 15:37

@ tomba: rik heeft het over de rivier, tussen 2 kribben in. dat is ook weer wat anders als het kanaal.

op een klein putje (2 hectare) hier in het dorp voerde (nu is de helft van de populatie dood) ik 6 tot 8 kilo, ik voorde op woensdag en vrijdag en ging dan zondags vissen. ik haalde er per visdag de kwart van de populatie aan de kant. het voer bestond uit grondvoer 2.5 kilo, tijgernoten 500 gram, pallets 1 kilo, duivenvoer 2 kilo, 2 blikken mais en een blik kikkererwten (alles bij elkaar voor 10 euro). ik heb hier altijd veel gevoerd omdat het er stikt van de zeelten.

op het stroompje hier in boxtel heb ik ook de eerste 2 jaar heel het jaar door gevoerd, echter na de zoveelste stekkenpezer, heb ik besloten om voortaan anders te werk te gaan. ik voer 2 dagen van tevoren, en ik vis op "onmogenlijke" plekken. zodat niemand er ook maar over denkt om het na te doen....
op het kanaal, dat ga ik dit jaar proberen uit te vogelen, als de grote put me niet teveel bezig houdt.
rivieren zul je mij niet snel zien, is niks voor mij. hulde aan de mannen die het er wel voor elkaar krijgen :wink:

@ de rest die zeikt over voeren in frankrijk: ook ik neem makkelijk 75 kilo bollen en 25 kilo pallets mee als ik er ga vissen (op betaalwater houden wij elk jaar een wedstrijd). wil niet zeggen dat ik alles gebruik maar als de vis los is heb je in ieder geval de mogenlijkheid om door te knallen. je vist er 7 dagen met 3 hengels, dat is dus 75 en 25 gedeeld door 3 hengels op 7 dagen = iets meer als 3 kilo bollen en 1 kilo pallets per dag per hengel...... dat noem ik niet veel voor water met hoge bezetting...... vorig jaar heb ik zoveel mee teruggenomen dat ik er nu nog een deel van thuis heb staan....
ik neem dan ook altijd helft freezers mee (voor de eerste paar dagen) en de helft readymades. die blijven gewoon goed als je ze niet nodig hebt.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 15:42

Bas,

Mij hoor je niet zeiken! Ik probeer een verduidelijking te late nzien..

In FR is het normaal om ff 100 kilo mee te nemen, maar om dat in NL te doen.. Men verklaart je voor gek.. OOk met 5 kilo in een rivier
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-02-2010 15:55

dat klopt jw. als ik hier in nederland een hele week achter elkaar op een put zou vissen, en ik weet dat het bestand vele grote vissen (of heel veel kleine) bevat, zou ik ook makkelijk 75 kilo bollen meenemen. omdat je meerdere dagen achter elkaar zit kun je pas echt een voerstek opbouwen. en het grootste voordeel, niemand anders kan hier dan van profiteren.

ik ga dit jaar voor het eerst op groot water aan de slag, waar enkele grote vissen zwemmen. omdat ik niet zoveel van het bestand weet zal ik er het eerste jaar niet veel voeren. ook weet ik niet of er mensen al een paar jaar bv. zitten te vissen. ik wil niemand in zijn vaarwater gaan zitten en zo ook mijn eigen ruiten niet ingooien, je weet hoe het af en toe eraantoe gaat in de karperwereld.
ik moet dus eerst achter het bestand vissen en vissers komen voordat ik in kan gaan spelen op de situatie.

aan de rommel op sommige stekken kan ik nu al zien welke stekken ik niet ga zitten, dit zijn de (zoals wij het hier noemen) hoerenstekken, waar sjappie in de zomer gaat zitten met zijn barbeque en bierkratten. van de wandelaars die ik deze winter gesproken heb heb ik al wat te horen gekregen hoe het hier aan toe gaat in de zomer.
ze zitten allemaal aan een kant van de plas :o , ga ik mooi aan de andere kant zitten!! nu zit er helemaal niemand, dus ik ben benieuwd hoeveel er serieus op de bewoners van de plas jagen.....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 16:06

jan willem ik denk ook dat de meeste je voor gek verklaren als het gaat over 5 kilo in een rivier dumpen te maken heeft,met het feit dat de helft van dit board nog nooit de ballen gehad heeft om het uberhaupt te proberen om op een rivier te vissen.of na 6 weekenden blanken door te kunnen zetten,dat het geraas van de auto"s langs het dijkje waar je zit het gemak van de oren niet ten goeden doet,dat de keiharde stenen die zo glad als de pest op sommige momenten niet de voldoening geeft in plaats van een lekker vlak graskantje.het geluid van het water dat altijd maar tegen de kant aan klotst niet de rust geeft,maar ik kan je vertellen.zodra je de eerste vis vangt na 6 weekenden van 48 uur blank,je eerste karper je een gevoel geeft,of het je eerste karper uit je leven is.de spanning als dat ding na bijna 200 uur stil te zijn ineens krijsend aan je spoel begint te vreten je hartslag met 300 stijgt.
en of dat beessie nou 5 kilo weegt of 20 kilo geen zak uitmaakt.het is jouw grote trots op dat moment en is onbeschrijflijk.voor de 1 is dit weg gelegt en voor de ander niet.niks mis mee.maar zodra er dan gezegt word over 5 kilo bollen gelijk aan het begin van een sessie dat dat veel is.terwijl er niet eens rivierkennis is,mwah ik hou wijs mijn mond dicht.laat mij maar zitten op het dijkje als die idiote karpervisser die al een anderhalve maand nog geen vis gevangen heeft,het gevoel zit van binnen en dat kan je niet uit leggen.er is een heel groot verrschil tussen een rivier visser en de andere soort visser,je zal in ieder geval geen rot appeltje vinden aan de rivier.zowel is die binnen 3 weekenden uitgekeken,de vrijheid die ik heb als ik aan de rivier zit is geweldig,kan er een boek van vol schrijven.de tegenslagen die je kan krijgen,spommige vissen die niet te houden zijn.je 3 lips hengel tot het handvat doen doorbuigen.je 40/100ste doen knappen puur uit kracht.de tang om de haak te verwijderen bij sommige vissen.de bek zo mooi,de vis hoe die gebouwd is.zo hoort het vissen te zijn.dat gejank altijd over een klein visje.een karper uit de rivier vind je nergens anders zo mooi,als dat die in de rivier zwemt.je zou het ook eens moeten doen.de voldoening die je hieruit krijgt.is het mooiste wat je overkomt.maagdelijke karpers !
de mooiste in zijn soort !
Gebruikersavatar
peter sebel079
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-06-2008 18:34
Locatie: Zoetermeer

15-02-2010 17:04

Ik voer niks..

Anderen doen dat voor mij in de randstad :P
When your hot your hot, when your not your not.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

15-02-2010 17:17

Hallo Peter,dat voeren op jouw derde water is dat effectief denk je?Een aas laten lopen kan mi met veel minder aas dan de genoemde 5k p/w.In mijn optiek moet je echt er bovenop zitten om een goede inschatting te kunnen maken qua andere voerders,zwaar bevoerde stekken,plekken waar de vis van nature graag aast enz.Dit is zeker geen kritiek of ietsdergelijks ik vraag me gewoon af of je het ook met minder voer zou kunnen aanzwengelen?Zes jaar gedaan op een plas van 75 hectare en op het laatst was ik het overzicht,nou ja,zo goed als helemaal kwijt.Als dit moment is gekomen moet je er mi een . achter zetten anders kun je erg snel de kansen voor jezelf en ook voor de buurman/nen ver....n.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

15-02-2010 18:35

@JanWillem,

ik snap jou wel, sterker nog ik denk dat wij hetzelfde bedoelen.
Met bestand bedoel ik trouwens geen gewichten maar aantallen.