BETAINE!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-12-2009 17:06

Ik ben de laadste tyd aan het experimenteren enmet simpel aas voeren .
En daar enkel een bepaalde heelo/smaakprikkeling in mee te geven .
ik ben ook aan het proberen geweest met diverse ander toevoegingen.
robinred.
chili pepers gemalen.
zout enz.
Ik heb daarin mijn toevoeging aan mijn mix gevonden , en heb nu eindelijk na 5jaar zelf draaien mijn mix extreem verfijnd! en een balans gevonden ...
Maar mijn grote vraag was of jullie het ook gebruiken
dat kan zijn in de vorm van een dip .vloeibaar in grondvoer of mix , of in poedervorm?

M.v.g. Tomba Verwey
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-12-2009 17:46

ik gebruik in de zomer vaak betaine pallets van cc-moore samen met een betaine hookbait en soak.

voor de rest wordt er bij ons in de hengelsportzaak veel betaine verkocht aan de vaste stok vissers die op die overbezette putjes karpers gaan zitten "sleuren". kennelijk zijn ze er daar helemaal gek op. vooral die groene betaine pasta van dynamite baits.

ga volgend jaar als "goede voornemen" zelf boilies proberen te draaien zonder eieren. daar ga ik ook zeker expirimenteren met betaine. heb laatsts een potje gehaald van ringers baits. mooie kristalvormige poeder.

wil twee verschillende boilies gaan draaien een zoete met betaine, Enzyme treated Liver powder, Fructose Concentrate (geconc. fruit suikers) en een vleugje Tiger Nut Extract
en de andere met robin red (haits), concentrated yeast powder, new zealand green lipped mussel powder, feed stim xp (poeder en olie), Pure Spirulina en gemalen oesterschelpen.

ben benieuw welke van de twee het beste gaat lopen, een zoete of een natuurlijke.
de laatste mix heb ik al een keer gebruikt en heeft al een paar lastige vissen op de kant gebracht die er al 3 jaar niet meer uit zijn gekomen. alleen zat er toen nog ei in de mix. en vind ik hem niet geschikt om er (zwaarder) mee te voeren.

gooi je bollen eens in de magnetron, ook een leuk effect. hard aan de binnenkant en zacht aan de buitenkant. lost in 10 minuten op van 20 mm naar 10 mm. (wel in een oude magnetron doen want de stank krijg je er niet meer uit.). als je dit thuis in een bak water uitprobeert zie je de wolk om je haakaas heen ontstaan.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-12-2009 18:38

wij zitten op 1 lijn bas!
als ik zie wat jij o.a. in je aas gebruikt!
Bedankt voor je antwoord.
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

17-12-2009 19:28

Waarom zoveel toevoegingen...? Het voegt denk ik weinig toe al die kleine beetjes, denk dat het beter is (als je toch gaat voeren, instant is een ander verhaal) om een bal met een duidelijk label te hebben dan een 'van alles een klein beetje bal'

Of doe je op je patat ook mayonaise, ketchup, pindasaus, curry, stroganoff, kerrie, barbeque en als slot een toefje whiskeysaus.... :D
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-12-2009 23:02

we hebben niet gesproken wat er allemaal ingaat ! 8) :D

mijn winterbol moet niet vet maar voedzaam zijn met een herkenningspunt.
40% maismeel
20% Broodmeel grof volkoren.
20% soya ongevet
10% getoase gemalen hennep
5 % betaine
5 % kelp

dit aanmaken met half ei half water.
en ik heb mijn perfeckte winterbol!

dit flaver ik met een kruidige flaver waarvan ik maar de helft toevoeg van wat aangegeven staat ..

en doe mij maar gwn een puntzak mayo :D 8) :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-12-2009 08:38

en een broodje gezond waar alleen maar kaas opzit is ook maar saai :roll: :wink:

doe eens iets anders als een ander (kan niet vaak genoeg gezegd worden)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-12-2009 09:27

klopt helemaal!

mijn bol is simpel maar supper doeltreffend! voor mijn vissery!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Plaats reactie