Voor geïnteresseerde,vond dit rapport op de site van Sportvisserij Nederland.
Groet,
Peter
http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... sbaar.html
Invloed van lokvoer als boilies verwaarloosbaar.
Kijk eens op http://www.karperbeheer.nl
- Henk ter Maat
INVLOED LOKVOER VERWAARLOOSBAAR
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
zelden iets niets zeggender gelezen. Nu kunnen ze ook niet veel anders zeggen. Trouwens: zolang de totale visstand minder wordt, worden de effecten hiervan(minder dode vis en zo) gecompenseerd door het lokvoer.
- Rick Boerboom
Bedankt Peter,
Interessant artikel en onderzoek.
Interessant artikel en onderzoek.
-
Inmiddels in de praktijk ondervonden dat dit rapport wel degelijk het gebral van twee ecologen inzake het voeren van tafel veegde...
En daar is het (mede) om te doen.
En daar is het (mede) om te doen.
- Rick Boerboom
Ik vind dit inderdaad goede munitie voor mij als als "vissende ecoloog" in de discussie in mijn werkveld die soms weleens ontstaat over dit onderwerp. Ik riep tegen collega's onderling altijd wel dat het effect van voer dat te water gaat te verwaarlozen is (ten opzichte van bijv. uitspoeling van meststoffen uit naastliggende landbouwpercelen), maar dat was gevoelsmatig. Kun je hiermee dus iets beter onderbouwen 

- Douwe Bijlsma
Ecologen die iets gevoelsmatig gaan onderbouwen moet je inderdaad vermijden en niet serieus nemen.
Meten is weten niet waar.
Weet je wat ik ook raar vind?
Een ecoloog die zelf visser is en SVN zelfstandig kan benaderen met vragen en die dat dan niet doet.
Meten is weten niet waar.
Weet je wat ik ook raar vind?
Een ecoloog die zelf visser is en SVN zelfstandig kan benaderen met vragen en die dat dan niet doet.
Vissen is een hobby, geen religie!
- Rick Boerboom
Je doet net alsof ik (niet onderbouwde) uitspraken publiceer in rapportages over dit onderwerp of zo. Er is nooit aanleiding geweest om hiervoor SVN te benaderen. Ik zeg alleen dat het met collega's weleens ter sprake is gekomen en dat die discussie in het werkveld er weleens is. Dus ga alsjeblieft niet mij op deze manier proberen te beoordelen en in een kwaad daglicht te zetten.
- Douwe Bijlsma
Je zou in ieder geval geloofwaardiger bij je collega,s overkomen.
Kwaad daglicht hoef ik je niet te stellen, lees daarvoor je reactie nog maar eens over.
Dat er geen aanleiding voor was moet je nog maar eens over nadenken.
.
Kwaad daglicht hoef ik je niet te stellen, lees daarvoor je reactie nog maar eens over.
Dat er geen aanleiding voor was moet je nog maar eens over nadenken.
.
Vissen is een hobby, geen religie!