Flavour, juist wel of juist niet ?


Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-12-2009 18:21

bas van geffen schreef:potje kerrie poeder werkt net zo goed als een flavour, daar ben ik dit jaar wel achtergekomen. basismixje met potje kerriepoeder erdoor. 3 vissen in een uur op een hengel. andere hengel met geflavourde bol bleef onaageroerd en lag er maar 6 meter vanaf.

bas een vraagje was het een ouderwetse trekput of was het een moeilijk water ? gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

20-12-2009 18:40

was bij ons op de dommel. daar wordt toch wel veel gevist. behalve op de plek waar wij gaan zitten dit durven mensen niet aan of hebben er niet de juiste materialen voor, we zitten dan vaak bij een stuw vol in de stroming te vissen. recht onder de hengeltop, begrijp zelf nog steeds niet hoe de karper in dit woelige water kan azen. de brasem zwemt er in ieder geval niet want die vangen we er nooit. handig in de zomer aangezien er erg veel platte zitten. hiervoor heb je dus goede enkele steunen, 3.5 pond stokken, zwaar lood en een portie lef hebben, aangezien je een meter van de rand afzit.
de lijn staat vanaf het lood recht ophoog (met 70 com leadcore) en een onderlijn van 7 cm.

ook deze keer zaten we bij de stuw, en maat van me die aan de overkant zat (dus dezelfde hengelopstelling en plaatsen) die vong ook helemaal niks. moet wel zeggen dat ik 35 mm bollen had gedraaid ivm de steenstort die er rechts van de stek ligt. zon 20 mm bol verdwijnt tussen de spleten van de stenen denk ik.

zal niet alleen aan de kerrie gelegen hebben maar als ze ze niet moesten had ik er ook niks op gevangen. om de vissen te trekken gooide ik ook een potje kerrie poeder in de stroming van de stuw. normaal doe ik dit met boiliekruim, maar had te weinig bollen gedraaid....
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

20-12-2009 19:04

coreander zaad,curry poeder,cerry poeder,paprica poeder,look poeder ,kaneel, en aminol en salminol.. zijn ook net zulke goede (flavers) .

Ik denk dat een bnol pas goed is als je er ook vertrouwen in hebt en m op de goede manier inzet!

Gr T
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

14-07-2010 20:46

je kunt ook de leipe mocro flavour proberen???