Aas verzenden


Gebruikersavatar
Fran Rekers
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-09-2009 16:06

29-09-2009 18:05

Ik ben bezig met boilies maken en die wil ik opsturen naar een vriend van me die woont 150 km verderop.
hoe ken ik dit het beste aanpakken en wat zijn de kosten ong. die eraan verbonden zijn ==
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

29-09-2009 22:17

Goed verpakken in een doos, en dan als pakketpost opsturen?
Kosten 6,75 eurie
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

29-09-2009 23:04

Wel je boillies eerst even invriezen.
Zo dat jij jou vriend geen beschimmeld aas aanbied. :wink:

Tnt tarief.
6,75 tot 10 kg tot 30 kg 13,00
Kijk op hun site daar kan je ook inpak details vinden :wink:
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

30-09-2009 10:59

Het kan dus geen kwaad om ingevroren boilies te versturen? Kan hij ze dan ook nog invriezen of niet?
Ze ontdooien namelijk tijdens het versturen..
Tight Lines !
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

30-09-2009 11:20

Dat kan gewoon,mits er iets mis gaat bij de levering dat het b.v een paar dagen duurd dat ze bij de klant zijn.

Ik zelf krijg ze meestal nog half bevroren aangeleverd.
Gewoon weer invriezen geen probleem.

succes :wink:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

30-09-2009 11:39

En dan het risico lopen dat de doos door de condensvorming helemaal slap word en kapot gaat :-?

als je verse bollen hebt gemaakt en deze 12/24 uur laat drogen direct verpakken en opsturen in een doos.
het mooiste is gevacumeerd verzenden.

mvg
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

01-10-2009 08:24

ik zelf verstuur ze nooit omdat je toch met een derfelijk produckt bezig bent.als de verzending namelijk te lang duurd dan heb je kans dat ze na ontdooien aan het water na 1 dag al wit worden.dit komt de boilie de vis en jezelf niet ten goede
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

02-10-2009 01:30

zoals jacco al zei het mooiste is gevacumeerd verzenden.
Maar dat is een hoop werk.

Als je bang bent dat de doos door condens zwak word kan je ze ook in een koeltas in de doos doen evt de doos extra intapen.
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 08:17

ook bij vacum verpakken blijft de schimmelvorming doorgaan wel in kleinere maten maar toch ,als je hem dan open maakt gaat het heel vlug met het schimmelen.maar al die tijd dat hij vacum verpakt zit kan hij namelijk wel omslaan en zuur worden.ik heb meerdere test gedaan met vacum verpakken omdat ik ze ook wilde gaan verzenden ,maar was er niet tevreden over
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

02-10-2009 13:00

Ik weet niet waar jij je aas heen stuurd? ,maar opsturen is meestal binnen een dag in huis en soms nog wel eerder.
In dit geval praaten we over 150 km.

Als je dan al schimmel na 1 dag heb zou ik toch eens je de ingredienten in je recept gaan nakijken.
Al helemaal zoals jij zegt dat je dat getest heb.

Ik krijg mijn bollen zo al jaren en nooit geen probleem gehad.

Mits zoals ik al zei dat bv TNT telaat verzend maar heb ik nog niet meegemaakt.
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 14:09

zoals ik al zei na 1 dag na het openen van de verpakking al vaak schimmel dus kan in mijn ogen niet zo best zijn.iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoe hij zijn boilies verstuurd en koopt maar ik doe het in ieder geval niet.als ze met mijn bollen willen vissen zullen ze ze moeten komen ophalen .want 12 tot 24 uur drogen daarna verpakken en opsturen duurd ook zeg maar 12 tot 24 uur ,ben je al 24 tot 48 uur verder(mits alles goed gaat) voordat ze de vriezer ingaan!!!!!
lijkt mij niet bevorderlijk tot de verdere houdbaarheid...maar goed ieder zijn eigen idee
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 15:22

Snelle schimmelvorming ligt voor een groot deel bij de draaier zelf.
Hij reinigt en ontsmet de materialen niet goed en soms ook helemaal niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 15:49

ja douwe zo kun je ook de schuld ergens anders neerleggen in plaats bij jezelf....na 4 a 5 dagen gaan verse bollen gewoon wit worden mits je ze niet door en door gedroogd hebt,en daar bedoel ik 14 dagen op droogrekken leggen mee.daarom verzend ik dus ook geen bollen want dan weet ik namelijk ook dat het niet fout gaat.....bij mij zijn zelfs de kleinste dingen die ik gebruik nog schoongemaakt met de hand of in de vaatwasser dus daar ligt het niet aan.probeer eens een brood een week goed te houden in de zak zonder dat je het droogt :oops: lukt ook niet ....das nou de pech met derfelijke waar.dus schuif niet altijd het probleem af en zoek het eerst bij jezelf zou ik zeggen
maar wederom das mijn mening en dat hoeft niet die van iemand anders te zijn.ieder zijn ideeen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 16:49

Uhhhhhhhhhh volgens mij leg ik de schuld niet bij iets anders dan bij de draaiers zelf.
Enne als de bakkers het zouden houden bij de vaatwasser of eenvoudig met de hand kregen zij ook snel een probleem bij de houdbaarheid.
Ontsmetten is iets anders dan schoonmaken.
Vissen is een hobby, geen religie!
michel veenstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 19-09-2009 11:28
Locatie: UTRECHT

02-10-2009 17:24

na 4 a 5 dagen gaan verse bollen gewoon wit worden mits je ze niet door en door gedroogd hebt,en daar bedoel ik 14 dagen op droogrekken leggen


Zo als jij al zegt 4 a 5 dagen worden bollen wit dat is toch normaal.

Na 14 dagen droog trekken heb je er niet veel meer aan lijkt mij.



herman kelderman schreef:zoals ik al zei na 1 dag na het openen van de verpakking al vaak schimmel dus kan in mijn ogen niet zo best zijn.


Dit lijkt mij geen goede zaak ook niet voor de vis.
Hier kan je dus ook geen nacht sessies mee maken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 17:51

Komt bij mij weer een aloude vraag op: boilies mogen niet schimmelen dat is slecht voor de karper is een algemene stelling.
Partikels mogen gerust schimmelen en vangen dan des te beter is een algemene stelling.
Is dat dan niet schadelijk voor de karpers??
Vissen is een hobby, geen religie!
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

02-10-2009 18:44

Douwe ;


Duitsers gaan ook niet dood van t eten van franse kaas .



Gr 8)
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

02-10-2009 18:45

Simpele tip:

rol de boilies na een dag drogen even door heel fijn zout, schud ze goed uit en trek ze vacuum, geen probleem.


rol de boilies na een dag drogen door verdunde melasse, laat ze drogen , klaar.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

02-10-2009 19:20

Als je bollen na 1 nacht al gaan schimmelen, dan wordt er volgens mij niet echt hygiënisch gewerkt, want dat hoort absoluut zo niet te zijn.

@ Michel, 14 dagen drogen kan makkelijk, je bollen worden kneiter hard maar je zal er echt niet minder om vangen. Ik was laatst op zolder en kwam daar in een hoekje nog een stuk of 50 boilies tegen :oops: Ik overdrijf niet maar die hebben wel een jaar gedroogd :lol: Niks schimmel, ze zagen er zelfs nog wel redelijk uit :D Maar ga er toch maar niet mee vissen.

@ Fran Als jij je bollen wil versturen dan is drogen heel belangrijk en zeker niet in de vriezer pleuren. Droog je bollen min. 24/36 uur desnoods 48 uur. Vocht en niet hygiënisch werken doet je bollen schimmelen. Verpak ze vacuum en ik durf bijna te wedden dat er niks met de bollen aan de hand is als je maat ze de volgende dag ontvangd.

@ Douwe als een beschimmelde boilie echt zo slecht zou zijn dan vreet de karper het ook niet dan laat ie het wel links liggen(tis trouwens niet miin eerste aas keuze ;)), dus het zal allemaal wel wat meevallen. Maar ik snap je punt ;)
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 19:37

douwe inderdaad ontsmetten en schoonmaken is inderdaad iets anders maar 70% van nederland eet iedere dag van een vies bord ??? neem van mij aan dat het bij een bakkersfabriek ook niet steriel is!!!!!!
en partikles laat ik ook niet schimmelen ,want als er schimmel opzit gaan ze vaak drijven( ook boilies!!!!!! )....wel laat ik ze gisten ,maar das een ander proces!!



michel
ik heb ze vaker zelfs 3 a 4 weken op de droog rekken liggen zodat ze kei hard zijn.en als jij dan meent dat je er niks meer aan hebt!!!!....moet ik je teleur stellen ik weet inmiddels wel beter.en veel klante van me ook.zo zijn ze namelijk ettelijke maanden buiten de vriezer houdbaar!!!!!!
en nacht sessies neem ik wel bevroren bollen of gedroogde mee in plaats van gevacumeerde die blijven dan wel 4 a 5 dagen goed.en aangezien ik vaker 2 a 3 weken aan het water zit doen de gedroogde het dan ook super


en ger dat zijn inderdaad goede tips voor ze langer houdbaar te houden ,maar dat is niet zo mijn ding om het op deze manier te doen.ikzelf ben gewoon van mening dat je er niet goed aan doet om je diepvries bollen vacumverpakt te gaan verzenden, omdat dan de controlle over de versheid weg is en wie krijgt dan de schuld en de slechte naam....juist ja de boilie draaier (bedrijf) omdat die niet alles schoon heeft volgens douwe.
dat wil dus zeggen ger dat als een klant van jou ze bollen laat beschimmelen door wat voor een rede dan ook jij het schuld bent....hmmm vind ik toch een beetje raar

maar goed zoals ik al eerder aangaf is dat mijn mening en gelukkig heeft ieder zo zijn eigen mening
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 19:43

dries zoals je ziet 1 nacht is inmiddels dan al 3 a 4 dagen!!!!

na het maken 12 /24 uur drogen vacum verpakken en verzenden waar ook minimaal 12/24 uur overheen gaat (want iets dat ik vandaag verzend komt niet vandaag nog aan)
dan zit je al op 2 dagen dan worden ze ingevroren en voordat ze bevroren zijn komen zelfs daar nog een paar uur bij .....dan ga je ze ontdooien en dan slaat de schimmel pas goed toe want dan komt er in eens weer zuurstof bij...dan neem van mij aan dat het hart gaat dat schimmelen
als je dan met de zelfde boilies een sessie wil maken van 4 dagen vissen zou ik zeggen sterkte
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 21:23

Herman ik durf te wedden dat een groot deel van de karpervissers niet het verschil weten tussen gisten en schimmelen.

Enne jij maakt van mijn reactie Draaier de professionele draaier en dat vindt je zeker niet terug.
Jou interpretatie is in dit geval totaal verkeert.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-10-2009 21:59

Nou Douwe bij deze dan, je zult schimmels moeten hebben om iet te laten gisten. :lol: :lol:

Peter
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

02-10-2009 22:30

douwe als het geen profecionele draaier zou zijn (voor de verkoop) zou hij ze ook niet hoeven te verzenden lijkt me.als het visvrienden zijn zien ze mekaar vaak genoeg (lijkt me) om de bollen persoonlijk te overhandigen.
en als je dan 1 keer beschimmelde bollen zou verkopen praten ze er over 2 jaar nog over en zijn je bollen slecht ook al zouden er bij wijs van spreken 100 30+ vissen per dag op gevangen worden.
het negatieve ergens van blijft bij mensen vaker hangen dan het positieve en dat is voor een beginnent bedrijf(waar ik van uit ga) geen goede reclame
hij vraagt dus ook na info over hoe hij dat het beste kan aanpakken en dan geef ik alleen mijn eigen ervaringe, waar ik zelf door schade en schande achter gekomen ben en hoop een mede visser /draaier daarme verder te kunnen helpen.daar heeft hij volgens mij meer aan dan alleen maar aandragen waar andere het fout doen.iedereen doet het gelukkig anders anders viel er namelijk niks meer te leren van elkaar
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-10-2009 23:10

Ik ben bezig met boilies maken en die wil ik opsturen naar een vriend van me die woont 150 km verderop.
hoe ken ik dit het beste aanpakken en wat zijn de kosten ong. die eraan verbonden zijn ==


Waaruit haal jij dat het een professional is? hij heeft een vriend ver weg wonen, die heb ik ook wel.
Zou het een professionele draaier zijn wist hij echt wel hoe hij moet verzenden.

Dus interpretatievermogen??????????????????????????????

PJ inderdaad :D 8)
Vissen is een hobby, geen religie!