Herfst/winter


Plaats reactie
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

28-09-2009 09:25

Hallo,...

Nu de herfst/winter voor de deur staat, vroeg ik me af welke boilie ?
Maar dan de HAM vraag.
"Waar moet een hefst/winter boilie aan voldoen"
of te wel, welke eigenschappen zijn van belang?
Zijn er verschillen tussen een hefst/winter boilie...?

leef jullie uit :D
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-09-2009 10:26

Elke boilie is in te zetten in elke getijde, of je nu met een schrale bol vist of met een HNV.

Het gaat NIET om de boilie, maar het gaat erom dat je weet HOE je de boilie moet inzetten!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

28-09-2009 10:28

En wat is volgens jouw de definitie van het "hoe inzetten" ?
beter 1 uur gevist dan 8 gewerkt !!!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-09-2009 11:00

Dat is per water verschillend.

Als ik kijk naar het water wat ik bevis. De plas bevat zeer veel vis, vroeg begonnen met het opbouwen van mijn voerstek, geeft mij de mogelijkheid om een aardige voerhoeveelheid aan te houden (1 tot 2 kilo om de dag) om de vis de gehele winter op de stek te houden (lees: laten weten dat er geregeld vereten te vinden is) en laten vreten. Hier maakt het, naar mijn ervaring, niet uit met welke boilie ik voer/vis. Heb het met zowel schraal als hoog eiwit geprobeerd. Met hoog eiwit merkte ik wel dat ik niet dezelfde voerhoeveelheid aan kon houden als met een schrale.

Op het kanaal: Daar kan ik met een schrale bol iets meer voeren, dan met een bol op basis van 40% vismeel. Met een goede vismeel bol of een bol met een heel hoog eiwitpercentage, dan zal je daar minder van moeten voeren omdat de vis sneller verzadigd is. Met een schrale bol heb je dit minder en kan je dus iets meer voeren.

Misschien niet geheel duidelijk uitgelegd, maar het gaat er gewoon om dat je weet op wat voor water je vist, hoe de visstand is en vooral weet hoe je te werk gaat. Maar daarbij ook weten wat een boilie doet en of deze snel verzadigend kan werken. Schraal doet dit minder, daarom roept (bijna) iedereen altijd dat je met een schrale bol moet vissen in de winter. Maar als jij weet hoe je met een hoog eiwitten bol om moet gaan, dan kan je ook dit gebruiken.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Plaats reactie