welke boilie op voedsel rijk water en dun bezet


Plaats reactie
dennis de groot
Berichten: 41
Lid geworden op: 19-09-2009 22:30

24-09-2009 18:31

Hallo,

welke boilie mix moet in gaan maken voor een voedel rijk en dun bezet water. wel word er eens gevist op karper maar niet schrikbarend veel. het is een kanaal.

heeft er iemand nog goede tips.

zat zelf te denken aan een vismeel bol met kelp en robinred. en evt aminol.

groet,


Dennis
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

22-02-2010 19:42

Ik zou een mooie visbol maken. Lekker wat LT vismeel erdoor of carpshit. Misschien een beetje Robin Red? Zo'n bol werkt altijd wel...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

22-02-2010 22:45

Hej dennis.

Dit ligt aan of er veel of weinig vissers zitten en de tyd van het jaar!

Als er veel gevist word door van die zelf draaiers probeer dan een raddy's :P

En anders niet te moeilijk maken ! idd 50% vismeel wa maismeel en soyameel.

Robinred zou je toe kunnen voegen kelp is niet nodig omdat vismeel voldoende vitamines aanwezig heeft!
Wel zou je boven de 8 graden water temp. een scheut amino toe kunnen voegen.

Greetz T
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-02-2010 22:58

Of een heel schraal zoet bolleje aangezien er genoeg voedsel in het water zit.
K. van den Herik

23-02-2010 08:07

zo maar wat vragen hoor:

welke tijd van het jaar
hoeveel concurrentie vis zoals brem
hoeveel concurrentie vissersvoer
instant
hit n run
lange periode voorvoeren
budget
hengeldruk
wat wil je bereiken
Wat mag het kosten in tijd maar ook centjes
hoelang blijf je vissen per sessie
totaal

???????????????????????????????????? zelf ff toevoegen
rene bron
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-02-2010 09:04

23-02-2010 09:49

zodra het zomer is en het water voedselrijk en wat hengeldruk bezit gebruik ik tijgernoten

groete
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-02-2010 13:06

ANDERS ?

Gehoord op de KSN jeugddag van een man met " de oplossing "

" Attractie is de behoefte aan hetgeen niet beschikbaar is. "


Succes !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-02-2010 13:32

Dat kleine dikke menneke met dat olijke brilleke op z'n neus soms?

Die heeft in ieder geval wel iets met ''oplossingen''..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

01-03-2010 20:19

Een koolhydraatrijke bol met 0,0 kunstflavours er in, behalve de smaak van de melen die er van nature in zitten. O ja doe er maar 5% paprikapoeder in. Ik heb er vet op gevangen.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

01-03-2010 21:58

Henk ter Maat schreef:Dat kleine dikke menneke met dat olijke brilleke op z'n neus soms?

Die heeft in ieder geval wel iets met ''oplossingen''..

:lol: :wink: :lol: den k dat ik weet wie je bedoelt! moet je eens mee lullen .. kom je dr meteen nietmeer vanaf!

Paprikapoeder is voor ons wel natuurlijk maar voor een vis ook niet! heb nognooit een paprika int water gezien! :wink:
Had 2 weken geleden een discussie met jan junge over flavers ... t verschil tussen een aarbij en een banaan erkennen ze wss ook niet ! .. ga het eerder zoeken in de oplosbasis en ingredienten van de flaver ... dan is paprikapoeders weer wat anders dan een flaver idd maar de werking is ook goed wat betreft geur!

Kun je niet met een dotje wormen heel instand en zoekend gaan vissen? op een manier van stalken zegmaar ? dat lijkt mij een goede optie op dresuurwater wat niet te diep en helder is ..

Greetz
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
dennis de groot
Berichten: 41
Lid geworden op: 19-09-2009 22:30

01-03-2010 22:26

hallo jongens,

bedankt voor alle tips.
Maar heb het op een andere boeg gegooit. De jongens die er meestal zatten die visten 9 van de 10 keer met een vismeel bol.
Ik heb nu zelf een bol waar dit niet inzit. heb een bol gekozen waar onder andere kippenmeel en roasted porkmeal inzit. heb er nog niet mee gevist. Maar laat jullie het horen hoe het gegaan is. Zel wel nog heel even duren aangezien de water temperatuur nog wat omhoog moet.

groetjes Dennis
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

02-03-2010 00:40

tomba verwey schreef:Paprikapoeder is voor ons wel natuurlijk maar voor een vis ook niet! heb nognooit een paprika int water gezien! :wink:


Ik nog nooit uhmm even jou oplossing..
Robin red, vismeel, maismeel en soyameel.
en in robin red zit paprika daar gaat je oplossing...

Ik persoonlijk zou gaan voor een mooi zoet bolletje welke ingrediënten dat moet je zelf weten
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-03-2010 01:20

ik zou ook gaan voor een zoet bolletje vol met atractors die uitlekken,en dan instant vissen.of wat te denken van zoete mais uit blik ?
kan nog wel legio mogelijkheden bedenken.zoek eens wat mossels op en doe er een verse mossel aan met een boilie eronder.op de rivier ook mee gevangen.probeer gewoon het 1 en ander.je komt er vanzelf achter wat goed werkt en wat niet.denk niet dat iemand het bepalen kan voor je,ieder water zo zijn charmes.

mvg Rk
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-03-2010 18:35

Voedselrijk, dun bezet en weinig concurentie?

Een goede bol is een goede bol. Vissen waar de vissen van nature veel vertoeven om te azen, dan hoeft het echt niet zo moelijk te zijn.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-03-2010 17:12

nou jah kenny ik zeg niet dat paprikapoeder enz slecht is! .. maaar het is in iedersgeval geen product wat in het viswater groeit!
En dus voor een karper onnatuurlijk ! daar gaat mn oplossing 8) :lol:

zou niet anders doen dan je op andere wateren vist .. en regelmatig voeren door ze aan je bol te laten wennen en ze jou aas te laten denken dat het natuurlijk voedsel is!

Als er met regelmaat andere mensen vissen word dat lastig en zou je dus een bol kunnen maken met andere dingen dan anderen .....
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

03-03-2010 17:21

Helaas groeit dit ook niet in het water Robin red, vismeel, maismeel en soyameel, was wel je oplossing ;)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

03-03-2010 20:30

hey dennis:STORTEN MET BOLLEN over een lange strook van het kanaal van voor je voeten tot aan de overkant als je maar meer voert dan je concullega,s :D :D veel meer :o o ja en UREN maken :lol:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-03-2010 21:26

ja inderdaad henry en als we allemaal zo denken dan kan je binnen de kortste keren over de boilies naar de overkant lopen,
wil hiermee dus zeggen dat ik het er niet mee eens bent,
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

04-03-2010 15:52

Ik denk dat Henry het niet doet voor de vissen, maar om een brug te bouwen van boilies zodat hij naar de overkant kan lopen om daar zijn montage netjes langs t kantje neer te leggen.

:lol:

Als je het goed wil doen stort je het langs 2 kanten vol, sluit je het stuk af en kunnen de aanwezige vissen niet meer weg. En kan je zowel links als rechts op de overkant mooi je lijntje uitlopen via de boiliebruggen :lol:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-03-2010 16:07

Mijn boilies, om maar op de eerste vraag terug te komen van de TS
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

13-03-2010 15:53

Kanaal; dunbezet en voedselrijk.

Dikke biggen dus! 8)

Handig is om niet veel te voeren,zeker niet als het voedsel op zn max is.
Lekker instant stekken afromen(dagje van tevoren wat voeren kan wel werken soms) met een karakterstieke bollie. Het liefst een uurtje of 20 gesoakt in een smaakvolle soak.

Kijk eens voor de birdfood van WF-Baits icm supersoaker. Krijg je meer last van witvis dan zal ik de diameter vd bol opschroeven, dan weet je zeker dat je selectief de karper voert en bevist, en erg vindt vriend kerpel dat niet!

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jou dus kan er goed over meepraten! :P

Succes
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

13-03-2010 15:56

Ben zelf niet echt een bollendraaier/boilievisser maar een tipje van een oude vismaat van mij (met overigens vrij behoorlijke vangsten, maar dat terzijde) probeer eens wat mosselen uit dat water te vissen, vermaal die met schaal en al en verwerk dat in je bollen, vies werkje, maar gezien de vangsten van mijn maat toen, zeker de moeite waard!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-03-2010 18:04

peter zo moeilijk is het niet joh,gewoon alleen de mossels verzamelen en in een emmer water zetten.vervolgens aan de kant doe je een mossel aan je hair en op de mosselbank gaan liggen.moet je is kijken wat er gebeurt.heb zo op de rivier ook mijn visje wel weten te vangen.en die mossel blijven best goed aan de haak/hair hangen moet ik zeggen.

mvg
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-03-2010 16:34

kan ook, heb ik zelf weleens onder de pen gedaan!! Voor in je mix is het leuk als die schaal erom blijft zitten, een beetje cruncheffect....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

14-03-2010 17:00

Mossels in je bol verwerken kan zeker. Wel is dit effectief als dit op het menu staat van karper, driehoeksmosseltjes enkel. Aangezien het hier over een kanaal gaat(kanaal is meestal mosselt aanwezig) wat dunbezet en voedselrijk is zal ik niet voor zo'n bol kiezen omdat:

- Je langer moet wachten of langer moet zoeken naar vriend karper.
- 9 vd 10 keer geen mosseltjes vreet als natuurlijk voedsel(eerder natuurlijk voedsel wat ertussen zit)

Dussss.... ga toch maar met die zote bol aan de slag die toch wel bekend staat om zn instant werking. :wink: Scheelt een hoop tijd, zeker in deze situatie.
Plaats reactie