Zelf Dips/Soaks maken


Plaats reactie
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

21-09-2009 13:29

Voor de crash van het board heb ik een bericht van iemand gelezen met daarin een recept voor een home made dip/soak met daarin trassi, maggi en nog een paar ingrediënten geloof ik.

Misschien is het een idee om net als het boilie recepten topic een dip/soap recepten topic te maken.

ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar ga binnen kort aan de knutsel met de volgende ingrediënten:
trassi
knoflook
maggi
ketjap
melasse

verhoudingen heb ik totaal nog geen idee van maar zodra ik iets heb dat naar wens is laat ik het zeker weten. In de tussentijd zijn alle recepten, tips en theorieën welkom natuurlijk!
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

24-09-2009 16:15

Niemand die zich hier aan durft te wagen? :(
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

24-09-2009 17:04

Zijn leuke ingredienten, maar hoe ga je die toepassen? Je boilie er 1 minuut in laten liggen? Denk dat voordat die de bodem raakt het al uitgewasemt is.

Ik zelf zou een dip/soak eerder toepassen in iets dat het werkelijk opneemt en het langzaam los laat en zo een bom aan attractie is/blijft. Een soak over een boilie lijkt mij veel sneller te gaan vervliegen daar het niet vast blijft houden en alleen iets in de buitenmantel trekt. Want een volle nacht je boilies erin laten is ook niet altijd even bevordelijk voor je boilie.

Er is wel een nieuw lood (diplood) op de markt waarmee dit mogelijk is. De Coating ervan neemt het op en het duurt een 2 dagen voor die "leeg" is. Dat lijkt mij dan een veel grotere meerwaarde hebben dan het enkel over je boilies te doen. Met dat diplood heb je veel langer en veel meer attractie op je stek
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

24-09-2009 17:08

En waar is dat diplood te krijgen?

Gr. Christian
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

24-09-2009 18:00

Ik wilde het wel wat langer laten soaken, een uurtje ofzo... Dat diplood klinkt ook wel aardig, maar ben je dan niet bang dat de karper vrolijk je loop probeert te veroberen? :D
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

24-09-2009 18:10

Als je een boilie neemt met een grove structuur,dan neemt hij na lang soaken echt wel meer op als alleen in de mantel.Dat diplood heb ik hier ook wel liggen,maar ik heb er niet meer gevist.Ik kwam er later mee aan het denken dat ik verrekte goed heb gevangen op nepmais en boilies.Dus waarom zou een karper dan niet je lood proberen op te pakken?
Dat is voor mij de reden om er niet meer te vissen.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

24-09-2009 21:39

Dennie en anderen.

Het diplood word zeker wel eens opgepakt tijdens het gebruik ervan een paar losse piepen met gevolg.
Net als je haakboillie denk je, en geloof je nu echt dat het alleen die ene vis is geweest die hem gepakt heeft.
Ondanks alle mooie systemen word er nog vaak genoeg wat gepakt en verwijderd.

Maar goed over het diplood een vis die al rond azend eens een takje een loodje op je plek rondazend oppakken
Een vis die je dus op je stek azend hebt die aast echt wel door tot die je haakboillie te pakken heeft
Ik ga en wil je hierin niet overtuigen dat moet je zelf doen door het te gebruiken.
Ik kan je wel mijn ervaring meegeven en dat is dat het mij met gebruik van het diplood zeker wel eens is gebeurt dat ik een paar piepen heb gehad en het maximale, tussen losse piepen dus waarschijnlijk oppakken lood, en een daadwerkelijke run was 15 minuten dus de vis word wel getriggerd op dat moment.

Het diplood is te verkrijgen op http://www.redlabelbaits.com
en u alle hebben gelijk ik ben niet geheel onpartijdig in deze aangezien ik de eigenaar ben maar er zijn al zoveel vragen over mijn nieuwe loodlijn geweest dat ik het tijd vond er toch een keer op te reargeren.
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

27-09-2009 10:20

hier maak ik me groundbait mee aan
500ml water
10 gram fenegriek
200 gram lo30
eetlepel sambal
100 gram dextrose druivensuiker
half flesje maggi
goed schudden binnen 24 uur gebruiken
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

27-09-2009 21:39

@renee
Voor mijn eigen visserij kies ik liever een goed gesoakte bol met een grove structuur,dan voor lood.Die bol gooi ik er gewoon een paar dagen in.Ik heb daarvoor een beperkte houdbare bol gebruikt van holland baits,met de bijbehorende soak van holland baits.Daar heb ik in korte tijd veel resultaat mee gehad.
Ik lok de vis liever met mijn aas en mijn haakaas,dan met mijn lood.Ik ben er zeker wel van overtuigd dat je met je lood wel vissen kunt lokken,maar het risico dat de vissen met oppakken van mijn lood,mijn lijn ook voelen en ervan schrikken,neem ik liever niet.Ik vis soms op wateren waar de vissen de klappen van de zweep wel een keer kennen,en vermijd daarom elke kans op contact met de lijn.

http://www.hollandbaits.nl voor de gebruikte producten(en ik ben geen eigenaar :D )
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-09-2009 08:35

Waarom dan niet van je lood AF vissen?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

28-09-2009 12:32

Jan willem,zou je je iets nader kunnen verklaren?Ik snap niet wat je met die zin bedoelt.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-09-2009 12:52

Je hebt een PB Dennie
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

28-09-2009 12:54

Ik snap ook niet helemaal wat je nou bedoeld, Jan Willem
Plaats reactie