Zelf Dips/Soaks maken


Plaats reactie
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

21-09-2009 13:29

Voor de crash van het board heb ik een bericht van iemand gelezen met daarin een recept voor een home made dip/soak met daarin trassi, maggi en nog een paar ingrediënten geloof ik.

Misschien is het een idee om net als het boilie recepten topic een dip/soap recepten topic te maken.

ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar ga binnen kort aan de knutsel met de volgende ingrediënten:
trassi
knoflook
maggi
ketjap
melasse

verhoudingen heb ik totaal nog geen idee van maar zodra ik iets heb dat naar wens is laat ik het zeker weten. In de tussentijd zijn alle recepten, tips en theorieën welkom natuurlijk!
Mike Borkus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2007 11:49

24-09-2009 16:15

Niemand die zich hier aan durft te wagen? :(
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

24-09-2009 17:04

Zijn leuke ingredienten, maar hoe ga je die toepassen? Je boilie er 1 minuut in laten liggen? Denk dat voordat die de bodem raakt het al uitgewasemt is.

Ik zelf zou een dip/soak eerder toepassen in iets dat het werkelijk opneemt en het langzaam los laat en zo een bom aan attractie is/blijft. Een soak over een boilie lijkt mij veel sneller te gaan vervliegen daar het niet vast blijft houden en alleen iets in de buitenmantel trekt. Want een volle nacht je boilies erin laten is ook niet altijd even bevordelijk voor je boilie.

Er is wel een nieuw lood (diplood) op de markt waarmee dit mogelijk is. De Coating ervan neemt het op en het duurt een 2 dagen voor die "leeg" is. Dat lijkt mij dan een veel grotere meerwaarde hebben dan het enkel over je boilies te doen. Met dat diplood heb je veel langer en veel meer attractie op je stek
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

24-09-2009 17:08

En waar is dat diplood te krijgen?

Gr. Christian