''Fix the Mix''


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

20-09-2009 23:59

Dit topic heet fix the mix :wink: , omdat ik mijn briefje kwijt ben waar mijn goed draaiende bolie mix op staat. Tevens is dit een van mijn eerste bolie mixen.

Nu heb ik een klein animo qua ingredienten thuis liggen om een aardige mix mee te maken, het grootste gedeelte van mijn oude mix (waar ik het briefje van kwijt ben).

Nu ben ik opzoek naar een Vismeel/ knoflook of annanas mix die een rode kleur heeft.

Lijst van wat ik thuis heb:

Vlt fishmeal - BFP
Maizena - Koopmans
Tarwe/ griesmeel - Dr Oetker
Tarwe bloem - Domrose
Gemalen hennep - Braham & Murray
Kanarie Zaad - Best friend
Ei

Csl Cormino Monster Crab (flavour) - Jet Fish


Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aan ga aanpakken qua samenstelling om een vismeelbol met een knoflook/ pinapple smaak te maken die een rode kleur heeft en een beetje grof is (niet zon perfect rond balletje).

Alle hulp is welkom,

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Jeffrey
Jan Hilverts

21-09-2009 09:07

Een vismeel bol maken die rood is wordt vrij moeilijk daar de donkere ingredienten de overhand zullen hebben. Dus kleurstof zal al niet helpen, of je moet 5% een vismeel bol vinden, dan is het wel mogelijk.

Pineapple is wel mogelijk, maar kan snel overheerst worden waardoor je deze al gauw niet terug zal vinden. Naar mijn weten kan je, als je een pineapple maakt, deze het beste het "alleenrecht" geven. Maar je kan het proberen..

100 Vlt fishmeal - BFP
100 Maizena - Koopmans
200 Tarwe/ griesmeel - Dr Oetker
250 Tarwe bloem - Domrose
50 Gemalen hennep - Braham & Murray
150 Kanarie Zaad - Best friend
75 Red Cell (wordt die donkerrood)
50 knoflookpoeder uit de Toko
25 Tarwezemelen (voor de winter aangezien die eraan komt, anders gewoon opvullen met vismeel)

8 Eieren
25 ml zonnebloem / visolie
10 ml CSL
? ml pineapple (of je moet een poedervorm hebben)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-09-2009 13:18

Jan met een goede kleurstof kan je zga alles rood kleuren.
zelfs de rijkste vismeelmix :wink:
Gebruikersavatar
jeffrey muller
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-09-2009 20:12
Locatie: E.C

21-09-2009 16:53

Jan erg bedankt voor de waarden, ik zal het hier eens mee proberen.
Het liefst heb ik een rode bol, waarom?, omdat ik hier bijna alles mee gevangen heb. Met een Rode monstercrab bolie, met rode hondenbrok. Dus dit geeft mij erg veel vertrouwen in mijn presentatie op de bodem.

Voor de rest andere mogelijkheden zijn ook welkom.

MVG,

Jeff
Jan Hilverts

21-09-2009 16:56

Jacco,

Het zou misschien kunnen hoor, maar ik kreeg het zelf niet voor elkaar.

Donkere ingredienten (Bruin, grijs/zwart), gele of rode kleurstof erop veranderde bij mij niet. Bleef donker. Misschien niet de goede zoals jij zegt. Zou kunnen, nooit echt in verdiept daar kleur mij toen de tijd nooit veel scheelde. Geef mij maar gewoon de kleur van de ingredienten, niet te moeilijk doen.
Plaats reactie