Welkoop/ Boerenbond


Plaats reactie
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-02-2003 22:06

Mannen,
Heb een vraagje.
Ik ben opzoek naar waar je goedkoop melen etc voor het vissen kan kopen.

Ik ben opzoek naar Gemalen Hennep, normale hennep,maismeel, soya bloem, griesmeel, tarwemeel, tarwebloem, vismeel, koekjesmeel en polenta.

Weet iemand of je dit alles bij de Welkoop/Boerenbond kan halen?

Alvast bedankt!
hopelijk kan iemand mij helpen...

Want hier in de buurt is een molen lastig, en een hengelsportzaak vind ik te duur en is vaak niet al te vers..

Mvg
frank


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Amerongen op 2003-02-25 22:14 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-02-2003 23:00

Frank, een volle vrachtboot Canadees maismeel (vanaf 100.000 ton) kost ca. 12 Eurocent per kg:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2003-02-25 23:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-02-2003 00:00

Alle gekheid op een stokje :grin: , maar ook ik ben hier zeer benieuwd naar.

Ik heb al verschillende bakkersgroothandels benaderd, maar deze leveren óf de verkeerde melen, óf ze leveren kant en klare brooddegen e.d.

Dus, wie weet er groothandels die dat soort melen in groot verpakking leveren? Makt niet uit waar in het land, liefst in de buurt natuurlijk :razz: Ondertussen zoek ik zelf nog ff door...

Met speurende groet,

Sherlock Groot



_________________
Vissen op karper, is niet hetzelfde als karpervisser zijn! Kijk voor het verschil op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl" target="_blank" class=bericht>www.karperstudiegroep.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2003-02-26 00:01 ]</font>
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-02-2003 10:03

Beste mensen,

Als jullie kijken bij:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.e-ingredienten.nl/" target="_blank" class=bericht>http://www.e-ingredienten.nl/</a><!-- BBCode auto-link end -->

Jullie kunnen hier ongeveer 100-110 verschillende soorten ingredienten kopen per 25 kilo.Ook kun je hier alle particles krijgen, dips, flavours, droogzakken enz. enz.

Ik hoop dat ik jullie zo een eind op weg heb geholpen.

Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens

P.s. Sjoerd; deze "jonge" onderneming zit in Rotterdam.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

26-02-2003 10:26

ey frank,

tarwebloem en tarwegriesmeel kun je bij de supermarkt halen, ik geloof dat tarwegriesmeel zo rond de 1.18 euro kost en tarwebloem (dan moet je wel die ongebleekte hebben) kost 27 eurocent per kilo.
je kunt ook rijstgriesmeel bij de toko halen, maar de preciese prijs weet ik hier niet van. misschien dat iemand anders het weet??
en ik heb hier ook ergens op het board gelezen (ik weet niet precies meer in welke topic) dat je tarwemeel gewoon via de bakker kunt kopen, dus dan zou je dat even moeten vragen.
je kunt natuurlijk ook altijd bij andere vissers informeren (die met homemades vissen) hoe hun (goedkoop)aan hun ingrediënten komen, vaak bereik je hier nog het meest mee.

mvgr Richard
Arjan van den Berg

26-02-2003 10:29

Ik heb gehoord dat dat Energy gewoon allemaal spul is van Wielco.
Vandaar waarschijnlijk ook die hoge prijzen, weer een tussenhandel ertussen.
En wielco en versheid is ook niet de beste combinatie.

Sjoerd en Frank het meeste kan je echt bij de Boerenbond/Welkoop halen. En anders bij meelboeren.

MVG

Arjan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-02-2003 14:36

OK Arjan, strak plan

Maar mijn vraag wáár dan zo'n meelboer zit. 'K heb inmiddels al weer wat extra informatie gekregen dus het gaat wel goed komen...


Groetjes, Sjoerd

_________________
Vissen op karper, is niet hetzelfde als karpervisser zijn! Kijk voor het verschil op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl" target="_blank" class=bericht>www.karperstudiegroep.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2003-02-26 14:36 ]</font>
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

01-03-2003 00:19

Dan toch maar een kleine reactie,

Arjan,

Het horen en werkelijk zien daar zit het verschil in.
Inderdaad Gebruik Energy de ingredienten van Wielco om de mixen samenstellen,is werkelijk geen geheim.


Omdat mischien jij ooit eens een slechte zak heeft gekocht? in de winkel,staat buiten het elke week vers te laten afleveren.
Wat niet vers is gaat retour.
(Dus die tussenhandel komt goed van pas?)

ook heb je verkeerd gehoort? dat alle producten van Energy van wielco komen.
Bijna alle producten,naast de ingredienten komen niet onder de naam wielco vandaan.


Maar om hier geen hele verhaal te type,en je twijfels uit de wereld te helpen,kom je gewoon eens langs,en als je het gezien heb,mag jij je mening geven over de producten van Energy

MVG"
Rico Vielvoye
Energy
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

01-03-2003 00:20

Dan toch maar een kleine reactie,

Arjan,

Het horen en werkelijk zien daar zit het verschil in.
Inderdaad Gebruik Energy de ingredienten van Wielco om de mixen samenstellen,is werkelijk geen geheim.


Omdat mischien jij ooit eens een slechte zak heeft gekocht? in de winkel,staat buiten het elke week vers te laten afleveren.
Wat niet vers is gaat retour.
(Dus die tussenhandel komt goed van pas?)

ook heb je verkeerd gehoort? dat alle producten van Energy van wielco komen.
Bijna alle producten,naast de ingredienten komen niet onder de naam wielco vandaan.


Maar om hier geen hele verhaal te type,en je twijfels uit de wereld te helpen,kom je gewoon eens langs,en als je het gezien heb,mag jij je mening geven over de producten van Energy

MVG"
Rico Vielvoye
Energy
Mac mulder
Berichten: 37
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: hoogezand

01-03-2003 09:09

kijk eens bij de eierboer , deze kan zeker een par soorten meel voor je kopen. ik heb byvoorbeeld 25 kg maismeel voor 9 euro gekocht. en soyameel was 13 euro voor 25 kilo
born to fish
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-03-2003 09:18

Mijn plaatselijke molenaar levert ook veel
via Wielco, en ik moet zeggen bij mij is
het altijd vers. Mocht het niet vers zijn
dan ga ik gewoon terug, en krijg dan een
andere zak "denk ik". Maar bij mij was het
altijd vers en niets op aan te merken.

groetjes Benny
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-03-2003 19:40

Ik ga bij een veevoeder handelaar, ik ken hem ook nog eens persoonlijk, dus gaat er nog wat extra af. Dit zijn enkele prijsjes
Maïs gemalen 6,40 EUR
Maïs bloem 9,40 EUR
Maïs gries (polenta) 9,40 EUR
Plaats reactie