vervanger voor volvet sojameel die ook nog eens uithard


Plaats reactie
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

02-09-2008 07:22

Boyz,

in mijn mix gebruik ik een grote hoeveelheid sojameel volvet. Ik merk dat mijn bol niet echt hard is, op bepaalde wateren scoor ik er leuk mee, maar hij is me net iets te zacht. Met name als de watertemperatuur hoger wordt, wordt de bol aardig snel zacht.
Vandaar wil ik de boilie harder maken ook ivm de witvisgevoeligheid. Ik heb al aan eialbumine zitten denken, maar wil de boilie niet weer duurder maken. Dus dacht, ik kan de Soja wel iets verminderen. Nu wil ik het liefst zo min mogelijk hannessen. Zat eerst aan griesmeel te denken, maar gries plakt toch weer veel meer dan de soja, en dan zou ik weer de hele samenstelling moeten testen, waar mijn vrouwtje niet echt blij van wordt.

De vraag luidt dan ook: bestaat er een vervanger voor soja, die precies net zo bindt als de soja, maar veel beter uithard en net zo'n lage kostprijs bezit? Zodat ik het precies in dezelfde verhouding kan vervangen, en dus niet meer in de keuken er weer een stinkboel van hoef te maken.
Het liefst nog een eiwitrijk product, maar een koolydraatrijk mag ook.

Ik ben benieuwd of de aasgoeroes van het board me hiermee op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door eumir teterissa op 02-09-2008 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-09-2008 07:25

soja ontvet? moet je het toch eerst even uitproberen.

soja ontvet heeft een hogere binding en een hoger eiwitpercentage.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

02-09-2008 07:30

Mitzs, maar die ontvet die hard toch niet beter uit? het moet namelijk ook een iets betere uitharder zijn.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-09-2008 07:47

dan zul je toch in de albumines belanden en die maken je aas duurder.

een andere oplossing is de binding uit het soja te combineren met meer maismeel, dat goede uithardende eigenschappen heeft.
janwillem hilverts

02-09-2008 13:32

Rijstemeel, bindt en hardt net zo goed uit.

Heeft tevens ook een goede veodingspatroon! Of vervang anders je soya eens door lupinemeel in combinatie met rijstemeel! 50/50

Ei-albumine kan inderdaad ook, maar waarom altijd ei-albumine? Wat is daar zo het voordeel van? Het enige wat je krijgt is een wat hardere buitenkant! Werk je met oplosbare middelen, is dit ook niet voor een lange duur!

Mijn voorkeur gaat dan wel uit naar lactalbumine icm caseine. Hard je gehele bol uit, ook geen gezeur met oplosbare ingredienten. Met ei-albumine breekht het sneller af! Daarnaast is ook de voedingspatroon wat beter. Althans, van lactalbumine!
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

07-09-2008 21:35

wouwbloem is een hele goeie!
hard goed uit
Redelijke binding.
Goedkoop.
Gr Ruud
er is meer water dan vis!!
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

07-09-2008 21:54

wouwbloem zat er al in, maar ik denk dat ik de rijstebloem eens ga proberen.
janwillem hilverts

08-09-2008 12:13

Wouwbloem hard inderdaad goed uit, maar als ik het goed zeg is het ook nog is een mengeling (dacht zelfs het afval van) maismeel, tarwe en nog iets!
Plaats reactie