Pinda's


ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

16-08-2008 14:34

Dag collega's sorry ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er helaas geen wijs uit komen...

Ik wil graag weten waar ik goede pinda's kan kopen (online) tegen een goede prijs...laatst op een site geweest waar ze goedkope particles hadden, erg scherpe prijzen dus! Maar geen idee welke site dat was...

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Vriendelijke groeten,
You fail when you stop trying...
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

17-08-2008 15:04

Probeer eens in je internet geschiedenis te kijken.
En volgende keer als je alleen maar denkt dat je een goede site hebt gevonden, Hup in de favouriten!
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

17-08-2008 22:06

tja...ik weet het...mn geschiedenis heb ik al meerdere keren gewist...en ja opslaan...daar ben ik ook wel achtergekomen...maar echt niemand die me kan helpen?
You fail when you stop trying...
janwillem hilverts

18-08-2008 09:05

Opnieuw googlen naar misschien pinda's online kopen

Of iets in die richting.
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

18-08-2008 15:12

Hoi Ruben,je hebt pb.
Gebruikersavatar
twan van strien
Berichten: 51
Lid geworden op: 31-08-2005 19:00
Locatie: oosterhout

24-08-2008 20:08

hoi ruben

bij de partikelgigant verkopen ze ook pinda's
wel even een mailtje sturen want ze staan niet op de site
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-08-2008 01:41

Twan ik kan nooit geloven dat ze goedkoop zijn, aangezien ze al voor mais 6,50 vragen voor 10kilo mais, en 6,50 voor 10kilo tarwe.
Je hebt al 25kg mais voor 7 euro en 25kg tarwe voor nog iets minder ;)

Ik haal Pinda's hier bij een mengvoederbedrijf 25kg kost me 33 euro helaas is het geen online dienst dus je zal het zelf moeten ophalen.

Mengvoederbedrijf
Firma Staring
Tel. 0316 - 523272
Achtergaardsestraat 17
6923 BE GROESSEN
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

25-08-2008 09:03

Hoi Kenny,

kwaliteit is niet het belangrijkste voor je hoor ik,als de prijs maar goed laag is,weet niet of je blij moet zijn met dergelijke pinda's(vogelvoer),mocht je veel met pinda's voeren,raad ik je toch aan om op de andere variant(geschikt voor menselijke consumptie) over te stappen,kost wel iets meer,maar toch beter voor onze beschubde vrienden................. :wink:
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-08-2008 10:21

Chris kwaliteit is zeker belangrijk, en die pinda's die ik gebruik zijn zeker wel van goede kwaliteit.
Een Karper is een dier waarom zou je dan pinda´s gebruiken die voor menselijke consumptie bedoelt zijn?
Zijn die nu zoveel anders??
Dat denk ik van niet, sterker nog ik denk dat de meeste verkoop punten van pinda's de zelfde pinda's verkopen die ik koop en de gemiddelde verkoop prijs voor rekenen.
Laat ze maar eens bewijzen dat het niet zo is, ik kan er ook een sticker op plakken voor menselijke consumptie toch? Even over zakken en klaar is kenny.
Karpervissers gewoon gek, die geloven van alles.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

25-08-2008 11:16

Kenny,

omdat als je gaat voeren de karper op een bepaald aas zet,de karper gaat zich dan voeden met het door jou aangeboden aas.
De pinda's die jij aangeboden krijgt bij een diervoederhandel is 2e keus en vaak mindere kwaliteit,snap dat je zegt dat karpers dieren zijn evenzo is een vogel dat zul je zeggen,er is echter een verschil:vogels worden bijgevoerd met deze kwalitatief mindere pinda en hebben het niet als hoofdgang op het menu staan omdat een visser er toevallig graag mee gaat voorvoeren........
Voor wat je laatste zin betrefd dat karpervissers gek zijn en toch wel alles geloven,zo zit het nou ff net niet,vandaar deze 2 berichtjes.
Denk dat de meeste karpervissers prima in staat zijn de verse(voor menselijke consumptie geschikt)pinda's en de meuk(vogelvoer) van elkaar te scheiden,alleen jammer dat voor sommige mensen het financiele belang boven de gezondheid van de karper gaat.......,hoe goedkoper hoe beter.....
Bovendien dacht ik dat jij modder-eter was en zo doende het goede voorbeeld diende te geven,doe je op dit moment dus absoluut niet,beetje jammer...............
Gerrit Hees

25-08-2008 11:30

Chris als ik jouw was had ik ook aan dat verhaaltje vast gehouden, je moet er namelijk je geld mee verdienen met het verkopen van pinda's. Ik zelf kocht pinda's die geschikt waren voor het voederen van papegaaien bij een veevoeder bedrijf, goede kwaliteit noten voor een normale prijs. Mensen voeren hun papegaaien zeker geen troep omdat die beesten ook niet de goedkoopste zijn.
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

25-08-2008 11:44

der zit wel een degelijk verschil in een pinda en een pinda. het ligt er maar net aan waar de pinda vandaan komt en verwerkt word. maar ook een minder kwalitatieve pinda eet de karper en komt er voor terug. je moet de pinda's niet zien als hoofdmenu bij de karper ookniet als je kwaliteit pinda's geeft word de pinda echt niet het hoofdmenu van de karper. het natuurlijke aas gaat hem nog steeds te boven en hij zou dit volgens zijn instinct eerder accepteren als welke pinda dan ook

gr richard
Laatst gewijzigd door richard huiveneers op 25-08-2008 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-08-2008 11:45

Ik als Moderator mag mijn mening geven dat scheelt dat ik een mens ben.

Chris laat ik maar gelijk zeggen dat de pinda's die ik gebruik geen B product is.
Sterker nog er zitten maar een paar rotte pinda's bij zoon kleine uitval is misschien 50gram op een kilo pinda's die heb je bij menselijke consumptie ook wel aangezien ze na verpakken meestal liggen te wachten in hun bulk zak.
Die uitval is dus minimaal en denk je nu werkelijk dat karper het verschil merkt??
Dat bedoel ik dus met Karpervissers zijn gek.
Ze zullen misschien iets kleiner zijn dan de pinda voor menselijke consumptie is dat zo erg dacht het niet toch?
De voedingsstoffen blijven het zelfde ook de olie gehalte is er echt niet minder om.
wat is nu het verschil dan?
Ja de prijs
45euro voor consumptie
33euro voor vogeltjes die net zo goed karper vangen.

Als jij nu eens mij duidelijk maakt wat nu werkelijk het verschil is, en waarom je meer vangt met jou pinda dan ik met die van mij?
En nu niet aankomen met:
omdat als je gaat voeren de karper op een bepaald aas zet,de karper gaat zich dan voeden met het door jou aangeboden aas.


Ik vis al jaren met pinda's en vang al jaren goed vis vaak beter als andere toch vreemd met me minder kwalitatieve pinda.
Stek keuze, hoeveelheid voer en tijdstip is eerder de sleutel tot succes.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-08-2008 12:11

Vangen is het ding ongeacht of het nu wel of niet met voor menselijke consumptie geschikte producten is.

Goede voorbeelden geven?

Soms is het beter om niets te zeggen als moddereter maar dat is geen sterk punt van sommigen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-08-2008 12:15

Soms is het beter wel wat te zeggen voor dat mensen opgelicht worden ;)

Niet dat Chris mensen oplicht laat dat duidelijk zijn.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-08-2008 12:16

Zie nu geef je goede info, je ziet maar dat het niet gemakkelijk is. :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

25-08-2008 19:25

kenny
ik denk dat een karper visser zelf bepaald waar hij zijn spullen koopt
ik zelf betaal liever iets meer zodat de service goed is
dus ik denk dat wat de een duur vindt dat dit voor de ander geen probleem is
dus wat voor de een oplichting is is voor een ander meschien niet
en iemand afzeiken is niet moeilijk maar iemand een compliment geven wel
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-08-2008 20:11

Ik denk dat ik voorlopig even geen pindakaas hoef. Dafjes en volvo's vergelijken. Moet de onthaakmat al van satijn zijn? Staat er al een kruistocht voor de karper op de agenda? Waar moet ik inschrijven? Hoort de karper bij de publieke omroep of bij de commerciele thuis? Is clinic voldoende of moet ik ook trekzalf smeren?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

25-08-2008 20:47

Kenny,

nog 1 keer dan,
vangen zal het probleem niet zijn en dat de karper het wel lust geloof ik ook graag,de gezondheid van de vis is het probleem,als je me berichten goed leest omschrijf ik dat ook duidelijk dacht ik zo.
Ook weet ik wel dat je niet tegen het natuurlijk voedsel op kunt voeren en nooit de karper geheel uitsluitend op het door ons gevoerde aas kunt zetten.
Feit is echter wel dat een pinda al gewoonweg niet het gezondste voer voor de vis is,ga je dan ook nog uitsluitend hiermee en in hoge mate voorvoeren en je pakt dan ook nog de kwalitatief mindere vogelvoerpinda die vaak rijk is aan schimmels ed. in plaats van kwalitatief goed spul om een tientje te besparen ben je volgens mij niet erg visvriendelijk bezig............
Je zegt het zelf al,"50 gram rotte pinda's op een bulkverpakking",als ik 1 rotte pinda vind in mijn bulkverpakking gaat de handel terug naar de leverancier of word weggemieterd en dan niet in het water...........
Trouwens als je nog in zakken van 25 kilo koopt heb je zowiezo oud spul te pakken,alle nieuwe verpakkingen gaan tegenwoordig in 20 kg,dit op last van de arbeidsinspectie.
En nog even voor diegenen die menen dat ik hier een verkooppraatje zou houden,zou geen erg slim verkooppraatje zijn,aangeven dat de pinda nou niet bepaald het gezondste voer voor de karper is...............
Kortom,als je het doet doe het dan goed,ik geef mijn hond ook kwalitatief goed(duur) voer.............

mvg Chris.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

25-08-2008 21:16

[quote][/quote]ik geef mijn hond ook kwalitatief goed(duur) voer.............
Beter dan jezelf als ik op die fotoos van je site kijk, zitten allemaal zwarte plekken op je lijf :lol: . Grt hans.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

25-08-2008 21:42

haha idd hans
chris ik denk dat je nu wat duidelijker ben :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-08-2008 23:15

Kenny,

Begrijpend lezen en daarnaar oordelen is al meerdere malen een niet ál te sterk punt van je gebleken.
Ik heb je er al eerder op gewezen beter geen antwoord te geven als je van bepaalde zaken geen weet hebt, maar elke keer meen je in bepaalde discussies toch je mening te moeten geven. Probeer nou eens als moderator bepaalde discussies (objectief?) in goede banen te leiden en eventuele bullshitreacties te deleten, maar stop alsjeblieft met onzinnige antwoorden te geven op zaken waar je geen verstand van hebt. Dít, om te voorkomen dat sommigen je foute adviezen klakkeloos gaan overnemen. Met alle gevolgen van dien.
Nogmaals, als moderator (en ik heb respect voor het feit dat je je daartoe hebt aangemeld) vervul je toch een voorbeeldfunctie, of je wilt of niet. Dan is het soms beter om welbewust je mond te houden.
Dit is geen persoonlijke aanval maar een gemeende hint!!!!!
Groet,

John
Rene de Groot
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-12-2007 20:30
Locatie: Rotterdam

26-08-2008 18:25

Ik ben het toch wel met sommige hier eens , goedkoopste is niet altijd het beste.
Daarbij komt ook nog eens kijken , dat ik geen 20 / 25 kilo balen wil hebben. Ik koop graag wat kleinere hoeveelheden, als het op is koop ik wel weer nieuwe, en dan zijn de bekende webshops daar ideaal voor.

Voor goede service betaal ik ook graag wat extra.

Misschien even off topic , het is echt een elkaar afzeik forum aan het worden, laat een ieder in zijn waarde.
De commercielen afzeiken is ook een hot item.


Dit wilde ik toch even kwijt anders krijgen we dadelijk weer een soort Bosche bollen topic hier :-)
daniel klerkx
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-11-2012 23:03

03-11-2012 23:44

beste mensen, ik zit toch wel met het feit dat niemand denkt aan de karper en enkel aan duur of goedkoop. Gaat er juist niet om dat de kaprer het overleeft als je voert. Dus ja je hebt een goede kwaliteit nodig, maar dit betekent niet meteen duur, want duur is niet meteen beter. pinda's zijn soms verontreinigd met het zeer giftige aflatoxine. Dit is dodelijk voor karper en mens. Dit is belangrijk. Sinds de ontdekking van de aflatoxinen in 1960 is er veel onderzoek verricht naar de toxiciteit van aflatoxine. Uit deze studies blijkt dat aflatoxine kan leiden tot ernstige leveraandoeningen, waaronder levertumoren. Dit geeft alleen maar aan wat het met de karper kan doen. Voor mij is dus enkel belangrijk dat de pinda's aflatoxine-vrij zijn. Ten 2e bevatten pinda's blauwzuur. Door vaak het weekwater te verversen en goed te koken krijg je de blauwzuur helemaal tot bijna uit de pinda. Dus vooral belangrijk hier weer is de kookwijze. Ook is het belangrijk niet als een idioot te voeren. Laten we op deze manier de karper en onze style van leven beschermen. Dus wil je goedkope pinda's kopen, koop ze waar je wilt maar lees hier eerst wat meer over zodat je weet wat het allemaal doet en kan doen met mens en karper. Mijn voorkeur gaat uit naar pinda's die ik bij een viswinkel koop. Niet de kant en klare natuurlijk. Op deze manier weet ik zeker dat de pinda's tot dusverre veilig zijn voor de karpers. Ik zeg niet dat dit een must is, maar bekijk het zo, hiervan weet je zeker dat de pinda mits ze goed geweekt en gekookt zijn veilig zijn voor de karper. Als je dit in belang houd maakt het dus niet uit waar je ze koopt, als ze maar goed zijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2012 00:02

Pinda's bestemd voor consumptie vallen onder Eu wetgeving die beperkingen oplegt. Ik begrijp niet goed dat de hengelsportwinkel geschikter is. Voor zover ik weet valt aas onder geen enkele wetgeving.

De beperking is minder voor pinda's die verwerkt worden in voeding. Hoewel daar ook eisen voor gelden. Je kunt mijn inziens dan beter consumptie pinda's kopen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======