Samenstelling voer


Plaats reactie
Reamy Driver

29-07-2008 14:29

Mensen,

Als jullie een stek bevoeren, wat voor samenstelling gebruiken jullie dan?
En in welk soort omstandigheden is datgene effectief.

ik heb eigenlijk altijd boilies bijgevoerd in combinatie met mais en voerpellets, met resultaat. Maar nu wil ik wat afwisseling brengen in mijn voer en kan ik wel wat goude tips gebruiken.

Post hier jouw meest gebruikte/succesvolle samenstelling om je stek te bevoeren?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

29-07-2008 15:05

Hoi Reamy,

Ik zelf gebruik het meeste als voermix: Grondvoer als basis, met daar doorheen maïs en gekiemde hennep, en dan daarbij nog een paar boilies waar ik op dat moment mee wil gaan vissen op die stek, die boilies schiet ik er los bij met een katapult of werppijp en ook een paar boilies in een pva zakje aan de lijn. De voerballen van het grondvoer,maïs en hennep schiet ik er met de katapult op de stek waar ik wil gaan vissen. Dit geeft bij mij wel wisselende resultaten. Ik zelf ga ook met meer verschillende voermixen werken.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-07-2008 17:51

Persoonlijk zou ik als ik met een grondvoermix en particles ga voeren nooit met een boilie als haakaas vissen!

Je zal vaak zien dat de karper het kleine voer (dus grondvoer, hennep en mais) er tussen uit filtert en de boilies het langst laat liggen! Deze zullen uiteindelijk wel worden opgepakt maar wil je echt effectief vissen zou ik mais of een andere gevoerde particle aan de hair doen.

Wil je echt alleen met een boilie aan je hair vissen, voer het dan zeker 50/50. Helft boilies, helft derest. Zomaar een handje maakt weinig uit. Heb zelf slechte resultaten gehad met een boilie als haakaas gevist op een bed van grondvoer, particles enz.

Voer je veel met hennep, dan kan een maggotclip vol met maden ook voor verrassend resultaat zorgen. (Of een sappig wormpje tijdens het pennen)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

30-07-2008 11:45

Als ik jou was zou ik (als je weinig last hebt van brasem) wat tijgernoten en halve boilies voeren, in combinatie met een beetje hennep en mini pellets, werkt bij de meeste wateren uitstekend en dan gewoon vissen met een bol van 20mm

MVG
Tim
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

30-07-2008 15:17

Oh oke. Mathieu, dus eigenlijk bedoel je als je met grondvoer en particles vist en je wilt met de boilie vissen, dan moet je 50/50 doen, dus 50% boilies 50% grondvoer en particles?
Bedankt voor de tips Tim :D

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

30-07-2008 15:37

Michael, een pop-upje is misschien ook eens de moeite waard boven zo'n grondvoertje.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

30-07-2008 16:04

Ja denk het ook wel Tobie, bedankt voor de tip :D .

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

31-07-2008 12:59

Inderdaad maikel, en het liefst niet al te grote boilies. Ze zullen waarschijnlijk eerst het meeste kleine voer opeten (dus het grondvoer en de particles) en daarna het overgebleven voer. (de boilies dus) Dit is bij hennep vaak duidelijk het geval.
Maar door het voorvoeren met allebei kan je ze wat sneller azend op de boilies krijgen.

Ik zou 1 hengel met boilies bevissen, desnoods 1 of 2 halve aan de hair zodat er wat sneller een signaal vrijkomt, en 1 hengel met een gevoerde particle.

Pop-up lijkt misschien leuk maar waarom zou je pop-up gaan vissen als ze juist in de bodem aan het wroeten zijn om je boilies/particles op te pakken :wink:
Het valt zeker op zo'n popupje, maar ik zou het toch eerst gewoon met bodemaas proberen.

Probeer gewoon verschillende dingen en geef het genoeg tijd, zijn de resultaten wisselvallig of slecht gewoon veranderen van tactiek. (dus ander aas, compacter/verspreider/meer/minder voeren, andere stek)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

31-07-2008 19:01

graag gedaan
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

01-08-2008 11:53

oh oke, Mathieu. Ik snap het :D , hele goede informatie, en bedankt voor de tips:D, ik ga het zeker is proberen, en inderdaad ook ik ga meer verschilende voertactieken enzo proberen om hopelijk betere resultaten te hebben . Hopelijk helpen we hier Reamy (de topic starter) ook mee.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Reamy Driver

02-08-2008 04:42

Haha, jazeker. ik heb weer wat inspiratie opgedaan.
Ik volg de topic wel, als ik niet aan het vissen ben.

Bedankt iedereen! Meer voertaktieken, of samenstellingen zijn altijd welkom.

MVG Reamy
Plaats reactie