Kokkels uit Spanje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

21-07-2008 16:31

Ooit trof ik iemand aan de waterkant die veel succes had met kokkels uit blik uit Spanje.
Nu heb ik zelf ook maar eens een blikje meegenomen ( Berberechos ), wel prijzig €3,-.

Iemand ervaringen met kokkels?

Ps. visplaats kanaal Helmond
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

23-07-2008 21:15

Laat maar,

Heb gisteren even geprobeerd. De krabben en ander gespuis op de bodem lusten ze ook. Binnen een kwartier alles blank gevreten. Dus niet echt geschikt om langer te laten liggen. Ze vallen in ieder geval wel in de smaak. :lol:
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-07-2008 00:48

Ben die dingen moet je ook zelf eten man...

anders mee gaan pennen ;)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-07-2008 07:23

De meeste kokkels uit Spanje komen uit Nederland. Italiaanse kokkels komen ook uit Nederland. Dit even ter info. Uit de Waddenzee wel te verstaan.

Ik sluit me even aan bij Kenny. Als je toch met zacht aas wil vissen, neem je net zo goed kattenvoer uit blik (brokjes in saus van een willekeurig merk) Die kokkels zijn uitermate geschikt met spaghetti.

Spaghetti al Vongole:

250 gram spaghetti, gekookt in 4 liter water met 30 gram zout
160 gram kokkels met kookvocht
20 gram bladpeterselie
10 gram knoflook fijngesneden
1 chilipeper vers ontdaan van zaad, fijngesneden
het vocht uit een blik tomaten
een beetje zout

Géén kaas


Een beste scheut olijfolie in een een koekenpan. Voeg knoflook toe totdat het gelig van kleur is (niet bruin laten worden) chilipeper erbij, tomatensap en kookvocht van de kokkeltjes.

Spaghetti toevoegen en evt. dat beetje zout. Kokkels en bladpeterselie erbij en even doorverwarmen en klaar is Kees.

Lekker hoor!
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

24-07-2008 11:41

mitsz bedankt man, ik weet wat ik van de week een keer ga eten!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-07-2008 18:39

Graag gedaan Arjan.

Binnenkort een recept met rode muggenlarven. hihi
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

24-07-2008 20:47

Heerlijk recept!

Het was het proberen waard. Toch maar weer met boilies.
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

30-07-2008 17:13

Tja, de een heeft een andere ervaring als de ander.

Kheb zelf een keer met zeevruchten gevist en vantevoren ook gevoerd.
Ik werkte toen in mijn studietijd in de avond op het micro lab.

Daar kwamen de kokkels en voorgekookte mosselen uit yerseke binnen. Daar wij maar ongeveer 100gram verbruikten en we vaak 500gram binnen kregen kon de rest mooi in een aparte zak mee naar huis en hoppa zo het water in met wat boilies erbij (mijn studentenflat stond aan een vijvertje van 0,5 ha)...

Ik viste toen met een formula 1 boilie van Nash aan de hair en een mossel of kokkel aan de haak, en het werkt echt.....!
Was de kokkel of mossel eraf gesnoept dan hing er nog altijd een boilie aan, en ik heb zelfs karpers eruit getrokken waarbij er nog restje mossel aan de haak hing. In mijn optiek zoog die gewoon beide op.....er was voedsel nijd en het is voor de vis dan pakken wat ze pakken kunnen....

Ving er trouwens ook mega grote brasems op (JOEPIEEEEEE wat was ik blij.....not :cry: ) maar vangen deden ze....
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie