Melkpoeders


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 11:56

Ik ben bezig mijn eigen boiliemix aan het maken. Het is een HNV-visbol. Ik heb dit berekend met Karpervoer2000.

Nu vroeg ik me af of het nog een meerwaarde om melkpoeders toe te voegen, zoals vitamealo. Ik doe mijn boilies echter niet koken/stomen. Kan ik dit dan beter niet doen, omdat de boilies dan snel bederven? Voor de vitamines hoef ik het niet te doen, maar zou de witte wolk dan nog een voordeel hebben?

Het werd me in de zoekoptie niet helemaal duidelijk.
janwillem hilverts

15-07-2008 12:03

Melkpoeder in een vismeelbol kan geen kwaad!

Je hebt het erover dat je je bollen niet kookt en ook niet stoomt? Hoe maak je ze dan hard en bevisbaar? Of vis je puur met deeg?

Dit is gewoon nieuwsgierigheid. Al zie ik met deeg wel een meerwaarde om dan de melkpoeders er aan toe te voegen!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 12:14

toevoegen van bloedpoeder. Maar ben nog aan het testen dus kan het niet garanderen dat het lukt.

Wilde nu al mijn producten gaan bestellen, maar vroeg me af of een melkpoeder nog een extra meerwaarde gaf. Qua voedingswaarde hoeft het niet, maar dacht meer aan attractie.

Weet iemand dit?
janwillem hilverts

15-07-2008 12:57

Qua attractie kan het inderdaad een meerwaarde geven. Ook afhankelijk van wat je met je mix wil; bereiken! Ook t.o.v. de overige ingredienten! Maar het kan zeker geen kwaad!

Met bloedmeel.... Oke.. Krijg je nog steeds geen harde bollen maaar deeg! Ook al laatj e het een week drogen! Je zal ze toch moeten koken oid. Als je ze alleen droogt, in het water gooit erna, dan wordt het weer deeg!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 13:28

Als ze een paar uur goed blijven is het toch goed? Ben er nooit zo'n fan van om me boilie 12 uur in het water te laten liggen. Kan het ook laten draaien door CCMoore. Die hebben een ingredient die hun daarvoor gebruiken, alleen mogen ze niet bekendmaken wat dit is.

Wil eerst mijn mix gaan testen, dus doe ik het met bloedpoeder.

Zou het een voordeel zijn om verschillende soorten melkpoeders bij elkaar te doen en dan gewoon mengen. Heb je het beste van beide werelden zegmaar :)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

15-07-2008 13:55

waarom verschillende melk poeders mengen??

wat mag melkpoeder dan voor functie hebben in je deegboilie?
wil je uitwaseming?
dan zal je een koudwateroplosbare poeder moeten zoeken
ga je je deeg koken valt er een stukje van dit probleem weg,de zetmelen zijn dan verhit geweest waardoor ze kunnen oplosen.

kalver, lammer,vitamealo,melk poeder 24%, koffie melk, verse melk, topping noem het maar op.
alle soorten hebben ook weer varianten in oplos themperatuur.
zoek dit eerst eens uit en maak dan je keuze .

we kunnen het wel leuker maken,maar niet makkelijker :wink:
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 14:32

Ik was eigenlijk niet van plan melk toe te voegen in mijn boilie. Is mij niet echt duidelijk wat de meerwaarde ervan is. Kwa vitamines is het een goed product (ligt er ook aan welke), maar dit bevat mijn boilie allemaal al.

Ik vroeg mezelf dus af wat de meerwaarde zou zijn, als ik een melkproduct in mijn boilie zou doen. Kan iemand dit uitleggen? Of zeggen jullie, niet doen en lekker goedkoop houden?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

15-07-2008 15:32

welk verschil?

wat dacht je van smaak
en s'zomers niet te onderschatten vetten :wink:
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 18:27

Ik heb een vismeelbol in me hoofd. Nu zitten er veel verschillende soorten vismeel in. Het is een hnv-boilie, berekend met Karpervoer2000.

Kalverenopfokmeld, vitamealo enzo zijn goed voor het aantal vitamines. Dus om een hnv bol te maken. Hiervoor heb ik het echter niet nodig.

Ik vroeg mij af of de waas die van de boilie daardoor af zou komen een meerwaarde heeft. Dus meer attractief is. Ben er een beetje bang voor dat de smaak van het melk gaat overheersen en niet ten goede komt aan de vismelen .
Jan Peter Teerling

15-07-2008 19:20

Koen is het zo, of lijkt het zo, dat je meer vraagt over vissen/voer dan je daadwerkelijk zelf eens iets uit gaat proberen/aan den lijve gaat ondervinden?

Een tip? HNV is zo jaren '80 En karpervoer kun je beter in het water donderen dan instaleren op je pc, levert je meer vis op!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 19:55

Ik ben een bestelling aan het doen, en dacht eraan om iets van melkproducten erbij te doen.

Lijkt me dan logisch dat ik het hier vraag :roll: Hier valt namelijk niks te bestellen of halen. Lokale hengelsportzaak laat weken op zich wachten eerdat ik een antwoord van hun krijg. Als het bij de molen te moeilijk wordt bellen ze helemaal niet terug.

Wilde me ingredienten bij ccmoore gaan halen en dan gaan testen. Vroeg me af of melkpoeders een meerwaarde zouden zijn voor attractie...
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

15-07-2008 21:59

coen je hebt pb
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Plaats reactie