Ingredienten / smaak Boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benny Dokter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-07-2008 21:51
Locatie: 't Loo - Oldebroek

13-07-2008 21:58

Hallo mensen,

Dit jaar ben ik begonnen met karpervissen. Eerst met de pen in de winter waar ik na 2 maand niks vangen in het voorjaar 2 mooie exemplaren heb weten te vangen. Nu de uitrusting uitgebreid met een tent, vaste stokken de hele mikmak. Maar ik zit met het volgende probleem: Ik heb nog geen aanbeet gehad op de boilies die ik gebruik, heb al met veel vissers gesproken maar kom er toch niet helemaal uit. Daarom wil ik jullie deze vraag voorleggen.

Ik heb nu boilies van Waterland, smaak Supercrab (vismeel) + Scopex dumbels van FlevoBaits (birdfood)

Zijn dit wel goeie boilies of zijn er bijvoorbeeld andere dingen waar ik op moet letten. Is bijv. het tijdstip van vissen ook van invloed of het weer etc.

Zoals gezegd ben ik dit jaar net begonnen, dus ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt.

Gr Benny
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

13-07-2008 22:03

Benny , ik denk niet dat het aan de boilies van Mitz ligt mischien aan de andere want die ken ik niet,
Als je alles goed doet , een stek prepareerd zorgvuldig hebt gepeild en aangevoerd , moet het toch een keer lukken,
denk niet dat alles binnen een paar dagen als een speer gaat, je zult je stek echt moeten opbouwen, anders zijn het gewoon gelukkige voorbijgangers die je vaak vangt.

sucses
Ger Milius
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Benny Dokter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-07-2008 21:51
Locatie: 't Loo - Oldebroek

14-07-2008 18:29

Ja, misschien ligt het ook wel aan het tijdstip en de tijdsduur die ik zit. Meestal zit ik 's middags een uurtje of 3. Heb het vermoeden dat als ik meer langere sessies (nachten / weekenden) ga zitten, dat de vangsten ook wel los komen. Verder heb ik een prachtstek gevonden waar naar mijn weten verder niemand vist en heb daar ook al een paar mooie karpers gezien. Maar ik voer zeg maar elke keer dat ik ga vissen standaard 10 boilies per sessie. Dat om de 2 dagen ongeveer en telkens op dezelfde plekken, zo bouw ik toch ook een stek op?
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

14-07-2008 18:53

De uren dat ge vist zijn héél belangrijk.Op sommige waters bijten de karpers alleen s'nachts,op andere alleen in de avond en de ochtenduren.Hier op het kanaal meestal rond de middag.Dit jaar is het wel heel triestig met de vangsten.Wat betreft het aanvoeren van een stek : 10 boilies per stok is van geen enkel nut,dit is veel te weinig,zeker indien er ook nog brasem op het water aanwezig is.Ik gebruik meestal 1 kilo per dag dat ik voer (voer om de 2 dagen) en durf dit gemakkelijk op te drijven tot 2 kilo per voerbeurt,zeker omdat er hier tamelijk veel brasem zit.Indien ge de bollen moet gaan kopen zal dit wel duur uitkomen,alhoewel er boilieboeren zijn met goede bollen die toch maar een euro of 4 de kilo kosten.Zelf draaien is natuurlijk nog beter,kost alleen veel werk en tijd.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

14-07-2008 19:39

10 boilies per keer??
sorry jongen dat eet mijn goudvis in 5 minuten op!

je zult echt meer moeten voeren, combineer het met gekookte hennep, pellets en ander kleingoed
maar probeer echt een 500gr tot een kilo verspreid te voeren DAN bouw je een stek op.

als gekochte boilies te duur zijn inderdaad even naar het boilie recepten forum en je vind legio aan recepten voor weinig geld! :P
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Benny Dokter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-07-2008 21:51
Locatie: 't Loo - Oldebroek

14-07-2008 19:57

Het water waar ik op vis is redelijk groot maar wel afgesloten en inderdaad Ger hennep heb ik ook onlangs een 20 kg. zak van ingekocht daar maar is flink mee gaan voeren dan. Misschien is een combi van Hennep, boilies en pellets wat? De boilies van Flevobaits heb ik 5 kg. van ingekocht + dat ik nog ongeveer 1,5 kilo van de Waterland boilies. Me dunkt als ik daar niet genoeg aan heb.

Zelf boilies heb ik al wel aan gedacht, maar ben net begonnen dus wilde het eerst zo maar proberen.
Gebruikersavatar
Benny Dokter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-07-2008 21:51
Locatie: 't Loo - Oldebroek

15-07-2008 11:24

Met redelijke groot water bedoel ik dat het een afgesloten ijsselarm is van ongeveer 2 à 3 km. lang.
Plaats reactie