Gekookte hennep hoe bewaren


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

13-07-2008 20:15

Ik heb net een paar kilo hennep gekookt en vroeg mij af hoe ik dit heb best kan bewaren.
Ik heb het geheel nog onder water staan.

Maar moet het de koelkast in of kan je het gewoon laten staan.

Ik heb het van de week nodig om te voeren.

Maar voor de toekomst hoe kan ik het langs dit goedhouden?
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

13-07-2008 22:44

gewoon in de vriezer kan je het langst bewaren en dan verpak je het apart in boterham zakjes kan je het er zo weer per portie uitpakken

**Onnodige quote**
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

14-07-2008 19:27

thx voor de reactie :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

14-07-2008 20:32

Raymond,

zoals al reeds gezegd,om vers te bewaren invriezen,maar met vocht.
Wat ook de moeite waard is om te proberen,gewoon laten staan in een afgesloten emmer of ton in de tuin,het liefst in de zon,wel de deksel erop houden als moeders de vrouw in de buurt is anders kun je gelijk je spullen pakken. :lol:
Hoe harder de zooi gaat stinken,hoe meer vis het aantrekt,is effe doorbijten met voeren,maar zeker de moeite waard is mijn ervaring.

Groeten Chris.
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

23-07-2008 01:54

en voer je ook weleens met duivenvoer? hoe is jouw ervaring als je dit wat te lang hebt laten staan als dat al lekker begint te ruiken en dan bedoel ik niet bepaald naar bloemetjes..


Moderator schreef:Gaarne geen berichten van bovenbuurman quoten
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

23-07-2008 08:00

Roel, duivenvoer is een allround gemixed voer, met tarwekorrels en andere ingrediënten, de mais die er inzit kun je best laten fermenteren, maar over de tarwe heb ik mijn twijffels, ik denk niet dat dat zo op prijs wordt gesteld als deze aan het rotten is.

ook de andere toevoegingen lenen zich niet echt voor deze behandeling.
wat wel een optie is: duivenvoer weken koken(afgieten) en daarna een lekkere schep basterd(bruin) en een flinke scheut amino's over de hete korrels, afsluiten en een dag later voeren, het restant van de 25 kilo :P kun je invriezen.
let er wel op dat je de klomp in het zakje of bakje laat ontdooien tot alle vocht weer is opgenomen, anders gooi je je hele amino en suikertoevoeging weer weg.
sucses.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

23-07-2008 11:04

dat idee had ik zelf ook al dat het een succes zou zijn. wel geprobeerd en de ervaring is dan ook twee keer niets gevangen op een water waar ik normaal toch wel eentje per sessie weet tevangen.
Nu ben ik ook overgegaan van tijgernoot naar boillie waar ik ook al mijn twijfels over heb.
maar duivenvoer te lang laten staan neej geen succes haha het rook ook een beetje zuur.

maar dan begrijp ik jij kookt de het voer en dan gooi je het kookvocht weg en dan bastard erover dagje laten staan en dan voeren.
droog wegzetten tot de volgende dag ???? of gooi je er nieuw water bij.

lijkt me toch beter om het kookvocht te bewaren of zie ik dat verkeerd
Jan Peter Teerling

23-07-2008 17:45

Driemaal is scheepsrecht Roel!
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

23-07-2008 18:30

:D
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

23-07-2008 19:55

na het koken basterd en amino erover, afkoelen en invriezen. :)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

23-07-2008 23:31

Jan Peter Teerling schreef:Driemaal is scheepsrecht Roel!


dat zeggen ze wel ja.. we zullen zien
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

23-07-2008 23:33

dankje ga het is even proberen...
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

24-07-2008 12:10

Raymon Reterink schreef:Ik heb net een paar kilo hennep gekookt en vroeg mij af hoe ik dit heb best kan bewaren.
Ik heb het geheel nog onder water staan.

Maar moet het de koelkast in of kan je het gewoon laten staan.

Ik heb het van de week nodig om te voeren.

Maar voor de toekomst hoe kan ik het langs dit goedhouden?


Gewoon laten staan is het beste,al helemaal als het in de zelfde week nog wordt gevoerd!!
Ook met tijgers en mais totdat er een slijmlaag opzit!!
probeer het maar eens.Je zult aanzienlijk meer aanbeten krijgen op je tijgers o.i.d.
Tight Lines!!Tobias :wink: :wink:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
janwillem hilverts

24-07-2008 13:09

Ger,

Duivenvoer kan je vrijwel laten staan, idem aan mais en hennep!

Hoe langer het staat, hoe beter het tot zijn recht komt. Niet alleen de fermentatie, maar wat denk je van alle amino's etc. die vrij komen? Beetje stom en zonde om dat het water waar het in gekookt en geweekt is weg te gooien :|

Dit water meot je, als je gaat vissen voor de kant leeggooien. Geeft een zeer mooi geurspoor af, en hieraan zie je ook hoeveel aantrekking het loslaat!

Dus waarom het water verversen en al het goede eruit halen?

Je spreekt jezelf een beetje tegen..

Bruine basterd toevoegen, amino toevoegen... Waarom Amino toevoegen? Dit bevat het al behoorlijk wat, maar iets extra kan cker geen kwaad! Daarnaast kan je altijd nog bruine suiker toevoegen en dit in zijn geheel laten staan. En tarwe gaat rotten??????? Hoe kom je daar bij dan? Als ik het een paar weken laat staan, heb ik niks geen rotte troep erin zitten hoor
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

24-07-2008 13:33

EEUUUHHHH, dus het ruikt fris en fruitig bij jouw?? :wink:

ik heb duivenvoer van de boerenbond/welkoop ooit(!) geprobeerd, en mijn ervaring was dat er bepaalde bestandsdelen echt gingen rotten tot op het slijmerige toe, ik heb het niet over een slijmlaagje, maar het graantje was als snot :o
en ik vond het niet echt fris ruiken!

het verschil tussen fermenteren en echt rot kan ik gelukkig nog wel onderscheiden, maar dit was echt niet gezond meer :(

waarom ik amino toe voeg? ik gooi inderdaad het kookvocht weg, de atractie moet van het aas zelf komen, een voerspoor trekt op een kanaal in no time weg , je maakt mij niet wijs dat de karper op 200meter afstand het spoor volgt, tot hij bij de aasplek is, het vermengd zich zo snel met water dat de oorsprong niet te achterhalen is, op een put is het mischien wél een oplossing, maar ik zou het vocht dan vermengen met leem of melkpoeder voor een smakelijke wolk.

daarom voeg ik amino en basterd toe jan willem, mijn aas moet wél iets uit blijven lekken, en het liefst iets wat vriend karper graag lust en wat hem aantrekt.

Maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening , en kunnen we nog een eeuw vooruit met discusieren over aas en andere dingen :P

let wel , ik zeg niet dat jouw manier niet goed is, alleen ik doe het anders.
Ben overigens wel blij dat er tegengas wordt gegeven, anders wordt het zo saai :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
janwillem hilverts

24-07-2008 13:40

Ger,

zoals je het doet is cker geen probleem en werkt ook wel!

Alleen op een kanaal heb je vaak met een enkele zijwaartse stroming te maken. Daarnaast gaat de karper vaak tegen de stroming in, althans.. bij ons..

hierdoor komt hij dus onderweg het geurspoor tegen en wekt dus, althans, dat hoop je, zijn interesse.. Voor een put is het juist zo dat de stroming overal heen kan gaan!

Maar fri en fruitig ruikt het niet altijd, je krijgt met de tijd een zure lucht erop.. Echter geen rotte lucht en ook geen rotte tarwe erin of andere zaden! Heb ik overigens nog nooit gezien! Heb er daarnaast altijd goed opgevangen door het in het kookvocht te laten staan..

Althans...

Eerst weken met een goede kilo suiker en andere toevoegingen, dan koken en dan alsnog wat extra's teovoege. Na het koken wordt het vaak nog meer vocht opgenomen.. Dus uiteindelijk neemt het voer ALTIJD alles op wat er in het water zit en laat dit dus uitlekken! Hierdoor is het beter om het kookvocht mte behouden en dan extra teovegingen te doen
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

24-07-2008 13:47

Jan Willem, ik heb voor het laatst duivenvoer gebruikt toen het merendeel hier op het forum nog vloeibaar was :wink:

mischien is de kwaliteit inmiddels dusdanig verbeterd dat het met rotten wel meevalt, in dat geval ben ik het met je eens, en moet ik in jouw stelling mee :P






maar ik zou er toch amino en basterd over gooien(stiekum).
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

24-07-2008 13:57

Beste Ger,Ik vraag me nu ineens af of jij in 2001 op de lot bij castelnau hebt gezeten met Sander!!Toen was ik met mijn vismaat ook daar en hebben met Duivenvoer ons helemaal klem gevangen dit natuurlijk aangemaakt met tijgers en mais en x-tra hennep.Greetz Tobias
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Jan Peter Teerling

24-07-2008 19:02

[quote="Ger Milius"]
waarom ik amino toe voeg? ik gooi inderdaad het kookvocht weg, de atractie moet van het aas zelf komen, een voerspoor trekt op een kanaal in no time weg , je maakt mij niet wijs dat de karper op 200meter afstand het spoor volgt, tot hij bij de aasplek is, het vermengd zich zo snel met water dat de oorsprong niet te achterhalen is, op een put is het mischien wél een oplossing, maar ik zou het vocht dan vermengen met leem of melkpoeder voor een smakelijke wolk.

daarom voeg ik amino en basterd toe jan willem, mijn aas moet wél iets uit blijven lekken, en het liefst iets wat vriend karper graag lust en wat hem aantrekt.


Wat een onzin! Als er al zo iets bestaat als een 'aasgoeroe' kom jij in iedergeval niet in aanmerking.

Vooral al dat lekkere kookvocht weg donderen en dan aanmaken met melkpoeder. Dat is net zo iets als het karpervoer bij uitstek (hennep) nog aanvullen met bastardsuiker en aminol.

Tja, voor iemand die een water weer maagdelijk kan krijgen met zn W(The)F baits verbaasd dit me niks.. :D

Ps. Enig idee op hoeveel liter water een haai één druppel bloed kan detecteren?
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

24-07-2008 19:13

als er een titel afzeiker bestaat kom jij in ieder geval WEL in aanmerking,

probeer zelf eens een zinnig antwoord te geven in plaats van mij af te zeiken, dit getuigd van zeer weinig respect tegenover andere personen, als je me zo nodig wilt afzeiken en mijn producten kom dan gewoon een keer langs, dan mag je zeiken.

:evil:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Jan Peter Teerling

24-07-2008 19:40

Tja sorry Ger, maar voor iemand die zich profileerd als zijnde "ik was al aan het vissen toen jij nog bij je papa in zn prostaat zat" en dan ook nog aas verkoopt, kom je op mij over als iemand die uit zn nek kletst.

Had zinnigere antwoorden verwacht, herstel, gehoopt.

Kan er naast zitten maar denk het niet :wink:

waarom ik amino toe voeg? ik gooi inderdaad het kookvocht weg, de atractie moet van het aas zelf komen, een voerspoor trekt op een kanaal in no time weg

Je gooit het kookvocht weg omdat de attractie vanuit het aas moet komen en vervolgens gooi je die aminol erbij voor het vertrouwen?

En ja dat voerspoor (kookvocht en minuscule aasdeeltjes) worden meeenomen door de stroming en zullen van heinde en verre vissen er attend op maken dat er ergens wat te bikken valt.

Al mag je mensen en vissen niet met elkaar vergelijken.. Ooit die lucht in de neus gehad van de buurvrouw aan het einde van de straat die een paar biefstukjes met champignons en knoflook aan het bakken is?

Het water loopt je in de mond (een karper krijgt niks verzadigends naar binnen maar zijn zintuigen zijn ergg geprikkeld) en je zou haast opzoek gaan naar het huis (die karper gaat als de gesmeerde bliksem opzoek naar de bron van dit lekkers) het hele lichaam van dat beest zit vol met receptoren en zal de oorsprong snel vinden.

Als je dan wat wil toevoegen aan die partikels zou mijn keuze wat (vis)olie zijn om meerdere waterlagen aan te spreken, al betwijfel ik of dat met deze temparaturen nodig is.

Ps je zet jezelf voor gek, is wijs je allen even op de punten Ger. Dat ik het niet sugarcoat is een ander verhaal. Zelf wel eens met droge ogen je Marktplaats advertentie kunnen lezen?

Nog een voorbeeld? Op je site heb je het over:

Door gebruik te maken van totaal afwijkende ingrediënten en anders werkende flavours is er voor de karper geen negatieve herkenning tegenover de boilies, een druppelende flavour die een smaakplekje rond de boilie legt maar toch de smaak over een ruim wateroppervlak verspreid zodat de vis het aas makkelijk vind zonder zijn kop eerst door een muur van oplosmiddelen te moeten werken.

Met die 'totaal afwijkende ingrediënten' bedoel je toch niet die Robin Red, vismeel, aminol, maismeel, CeeDee, zalm olie, betaïne, mossel poeder en vismeel wat allemaal in je boilies zit?

En wat zijn anders werkende flavours? Ken er maar 2. Één op olie basis en één op alcohol basis. Een smaakje rond de boilie leggen? Moet de 1e proevende karper nog vangen. Geen negatieve herkenning bij een karper als hij een rond balletje vindt? Etc. etc. etc.

Need i say more?

Ennuh weet je wel hoever het van Clitorematilde naar Breda is op een driewieler??
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2008 20:57

Euhh,

1e. Hennep moet je niet koken maar laten kiemen.
2e. Hennep moet je mee voeren, niet bewaren.

Goedenmiddag..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jan Peter Teerling

24-07-2008 21:04

Ik denk dat een zekere R. de J. daar nog wel een 3e. bij kan plaatsen Henk.
Laatst gewijzigd door Jan Peter Teerling op 24-07-2008 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-07-2008 21:06

oow oow oow wat is die jp scherp vandaag :lol:
met lachende/broekpissende groet,
stefan
zal wel......!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

24-07-2008 21:10

moet je ook vertellen hoe je het snel laat kiemen henk 8)

ik gebruik een stuk of 10 grote thermos flessen.....een kilo hennep erin aftoppen met zeer heet water...dop erop....24 uur laten staan en klaar....het kan natuurlijk ook gewoon met de natte handoek/theedoek

succes...

ff off-topic....laten we nou niet elkaars baits gaan afkraken....mijn boilies blijven toch het beste :lol: ik verkoop ze alleen (Nog) niet... :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.