kleurstoffen toevoegen aan een donkere boilie ?


Plaats reactie
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

10-07-2008 00:34

hey ik wil graag een fel gele boilie maken maar als ik me basis mix gebruik wat best wel donker is, komt er niet echt een gele kleur uit.
heeft iemand mischien een basismix wat goedkoop, goed en licht van kleur zodat ik kleurstoffen kan toevoegen.

ps, ik weet dat er heel veel mixen op het board staan maar ik weet de kleur van de verschillende soorten meel niet in die mixen vandaar dat ik het hier vraag.

gr, remco
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

10-07-2008 00:39

simpel en goedkoop:

1 kg/deel soyabloem vet
1 kg/deel maismeel zoet/of grove polenta
1 kg/deel griesmeel

krijg je een zeer lichte kleur mix van....
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

10-07-2008 18:45

Wat je ook moet testen als je een bol gedraaid heb en gekookt, en hij is klaar.
even in het wateR ( glaswater) daar zit ook nog wel eens een kleurverschil in tov een droge bol.
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
janwillem hilverts

10-07-2008 20:21

Mietek,

waar baseer jij het erop dat daar kleurverschil in zit?

Alle bollen die ik in een glas water gooi, geven dezelfde kleur, hooguit een tintje lichter omdat water
je bal lichter doet kleuren!

Remco,

Als jij een lichte basis hebt, dus bijv:
Maismeel, soyameel en tarwemeel, dan heb je altijd een lichte boilie. Natuurlijk wel afhankelijk van de andere ingredienten!
Zodra je met donkere ingredienten gaat werken, krijg je never een gele bol! Donker overheerst altijd in je mix!

Gooi je mix er eens op anders.. Kan ik wel even kijken wat donker is en wat niet.. Zul je denk ik zelf ook wel weten..
Is meestal al aan het ingredient zelf af te lezen
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

14-07-2008 12:43

in mijn mix zit 30 % griesmeel waardoor het een donkere kleur krijgt.
ik ga denk ik die mix proberen wat hierboven staat en dan sinasappel flavour eraan toevoegen en iets in die richting maar dan als poeder vorm weet iemand of dit kan gaan werken.
dus dan heb ik de basismix sinasappel flavour gele kleurstof en sinasappel poeder of iets in die richting weet iemand of dit werkt en waar ik zoiets als sinasappel poeder kan krijgen.

gr ,remco
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-07-2008 13:31

@Remco,

wat voor een griesmeel is dat dan? ik ken wit griesmeel (uit de supermarkt) en polenta griesmeel dat geel is (uit de hengelsportzaak). Beide maken het deeg juist lichter van kleur.

gr.

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

14-07-2008 17:07

janwillem hilverts schreef:Mietek,

waar baseer jij het erop dat daar kleurverschil in zit?

Alle bollen die ik in een glas water gooi, geven dezelfde kleur, hooguit een tintje lichter omdat water
je bal lichter doet kleuren!

Remco,

Als jij een lichte basis hebt, dus bijv:
Maismeel, soyameel en tarwemeel, dan heb je altijd een lichte boilie. Natuurlijk wel afhankelijk van de andere ingredienten!
Zodra je met donkere ingredienten gaat werken, krijg je never een gele bol! Donker overheerst altijd in je mix!

Gooi je mix er eens op anders.. Kan ik wel even kijken wat donker is en wat niet.. Zul je denk ik zelf ook wel weten..
Is meestal al aan het ingredient zelf af te lezen



dan word hij toch lichter.. vroegtie toch ook?
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

14-07-2008 18:12

dan is het een ander soort meel maar kan het ook nog tarwe griesmeel wezen het is namelijk een bruine kleur er zit vismeel in maismeel sojameel en griesmeel, en mijn boilies zijn heel donker.
Plaats reactie