Welke voer techniek en aas voor deze tijd ? (juli/augustus)


Plaats reactie
stephan dijkhuis
Berichten: 72
Lid geworden op: 20-02-2008 20:50
Locatie: Anna Paulowna

03-07-2008 15:40

Mensen,

Wat is nu het beste om te gebruiken ?

van voor voeren tot het haakaas.

mvg

stephan
Sessies 2013 : 4

Graskarper : 1 ( 40p )

Schubkarper : 5

Spiegel : 5
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

03-07-2008 16:29

Ej stefan,

Even de zoekfunctie gebruiken :)

Zonder verdere info over je water kan op een dergelijke vraag geen fatsoenlijk antwoord worden verwacht.

Maar het moto blijft toch: van proberen kun je leren. Trek er gewoon op uit. Ga experimenteren met verschillende soorten aas. Je merkt dan vanzelf welk aas wel goed vangt en welke minder/niet.

Verder zijn er op dit forum meer dan genoeg topics over geschikte aassoorten en aanverwante zaken: pas de info die je hier vindt vervolgens toe op je eigen visserij en denk een stapje verder!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

03-07-2008 16:31

Ik gebruik nu gewoon readymade-boilies en mijn eigen boilies. Mais kan je ook altijd goed gebruiken. Ik voer nu 20 boilies per hengel bij, als ik er een heb gevangen schiet ik er weer 20 bij, zo door.
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-07-2008 16:54

Ik zou het eens met pinda's of tijgernoten proberen in deze tijd van het jaar als ik jou was!!!

REDEN;

Veel vis zwemt ( zeker met mooi weer ) op half water of zelfs hoog in het water en aangezien de olien van de 2 bovengenoemde soorten lekker vertikaal uitlekken worden de vissen juist me naar beneden getrokken !!

Een lekkere vette boilie ( met veel olie ) geeft natuurlijk hetzelfde gewenste effect!

Doe er je voordeel mee!

Tight Lines
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

05-07-2008 11:12

In deze maanden aast de karper veel.
Zorg ervoor dat je vrij veel boillies voert,of veel particels.

Expirimenteer veel,op de warme dagen moet je ondiep vissen,aangezien de karpers naar het ondiepe gaan,om te zonnen.
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

09-07-2008 16:06

Let wel op met voeren met tijgernoten. Daar de witvis ze niet kan wegeten kan bij overvoeren je voerstek aardig vervuilen.

Tijgernoten doen het ontzettend goed deze tijd van het jaar. Wel zeker weten dat ze het aas kennen anders heb het een introductie nodig. Beetje mengen met mais, boilies of pellets en er ligt dan al herkenbaar voer waarop ze zo nu en dan een nootje meepikken.

Ik ben sowieso een voorstander van tijdens welk seizoen dan ook om gemixed te voeren en vissen. Altijd een mix van boilies, pellets en tijgernoten. Loopt het op het ene aas niet of is er dressuur, dan willen ze vaak het andere aas wel pakken. Meestal vis ik dan ook aan de buitenzijde van de voerstek.

Ook combineren van verspreid voeren en compact wil nog wel eens meer vis op de kant brengen.....

Probeer het eens uit en doe er je voordeel mee, gooi ook eens wat grondvoer met visolie rond je voerestek. Een aantrekker van jewelste!!
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

14-07-2008 17:29

Alle bovenstaande reacties zijn waar,

je geeft geen info over het water, bestand, geschiedenis hengeldruk ed.

moeilijk antwoorden hoor.

Je voert mijn inziens veel te weinig, gooi er eens een kilo tegenaan, en als je durft doe dat eens een dag of 3/4,
ga dan vissen, meer kans(aasgewenning)

combineer je aas
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Plaats reactie