conserveer middelen (tijgernoten)


Plaats reactie
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

22-06-2008 19:33

Weet iemand een middel of iets wat ik bij de tijgernoten kan gooien, zodat ik ze lang kan bewaren en niet gaan schimmelen...?

Want als ik ze gekookt hebt en ben wezen vissen en heb nog over gaan ze al snel zurig ruiken.. :cry:

Bedankt alvast voor de reacties !

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2008 19:45

Invriezen is de beste manier, conservering gaat tegen je werken los van de problemen die een dergelijke zware dosering bij de vis KAN veroorzaken.
Vissen is een hobby, geen religie!
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

22-06-2008 20:32

En wat als ik ze al is eerder in de vriezer heb gedaan, kan ze moeilijk weer invriezen lijkt me.
En invriezen doen jullie dat met of zonder kookvocht..?
maar er zijn toch wel iets van conserveer middelen wat je gewoon bij de emmer kan gooien waar de noten inzitten lijkt me...?

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

22-06-2008 21:07

Als je tijgernoten per se vers wilt houden zou ik ze gewoon opnieuw invriezen (met kookvocht)!

Zoals douwe al zei, ga niet met conserveermiddelen lopen klieren. Kan de atractiviteit van de noten verminderen + het kan slecht zijn voor de vis.
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

25-06-2008 21:56

Sorry hoor moet ff reageren :lol:
als je nu zo'n bulk van dat spul maakt, dan splits je het gewoon op voor de vis beurten die jij maakt, zakjes emmers en weet ik allemaal wat.
dan in de vriezer...

maar géén conservering's middelen!

dar zijn onze vrienden niet van gedient :wink:
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

26-06-2008 15:09

Visten we allemaal alleen maar met freezerbaits.......volgens mij zit er in de shelf life producten nog voldoende conserveermiddel (anti schimmel)!

Planning omtrend je vissen is een belangrijke factor om je aas vers te houden.

Als ik ga voeren of vissen dan neem ik mijn 10liter emmer in de ochtend uit de vriezer. In de avond schud ik alle ontdooide nootjes eruit. Dit wordt tot een bepaald gewicht of volume aangevuld met pellets en of bevroren boilies.

De rest zet ik weer terug in de vriezer. Dit is altijd nog een klomp welke bevroren is en is dus niet onderhevig aan bederf.

Heb ik dan echt te weinig noten om te voeren dan beitel ik er nog wat extra nootje vanaf. Ik voer liever met bevroren nootjes dan met nootjes welke vele uren lauwwarm zijn.

Delen invriezen voldoende voor vis sessies is idd ook een goede optie, of je nu met boterhamzakjes werkt of kleine emmertjes maakt niet uit....

Voeg inderdaad geen conserveermiddel toe aub!
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie