Amino's als toevoeging


Plaats reactie
Piet Groot
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-01-2008 12:32
Locatie: Sint-Oedenrode
Contacteer:

06-06-2008 09:12

Kreeg laatst vragen over amino als toevoeging o.a. lysine, threonine e.a.
Worden deze producten als toevoeging gebruikt en zijn er resultaten?
GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2008 09:40

Piet aminozuren zijn de bouwstenen van het eiwit dus iedereen die met eiwitten werkt voegt die bouwstenen toe.
Als extra trigger - dus een bepaald amino toevoegen - daarover zijn de meningen verdeeld heb ik begrepen.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

06-06-2008 10:47

http://nl.wikipedia.org/wiki/Proline

t shirtjes naar

antwoordnummer 888
3350wd sliedrecht
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2008 11:05

Geweldig!! :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

06-06-2008 11:28

zo kan ie wel weer...

zonder dollen als met de naam rekening gehouden is met proline dan petje af... heb ik mijn meerdere gevonden

MVg

klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2008 13:02

Proline heeft in mijn ogen altijd een goede promotoer gedraaid en als hun naam een afgeleide is van jou link inderdaad petje af.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-06-2008 22:20

Wat een bekende A'damse bollenknurft er van zei;

De niet essentiele aminozuren worden aangemaakt door het lichaam. De essentiele aminozuren moeten worden verkregen uit de voeding. De verhouding tussen die essentiele aminozuren is van zeer groot belang en moet bij voorkeur kloppen. Die verhouding zegt dus niets over de absolute hoeveelheid eiwit in het aas. De essentiele aminozuurbehoefte van de karper, in procenten van droog voer, is volgens een paar wijsgeren als volgt:

- arginine 1,6
- histidine 0,8
- isoleusine 0,9
- leusine 1,3
- lysine 2,2
- methionine 1,2
- fenylanine 2,5
- threonine 1,5
- tryptofaan 0,3
- valine 1,4

Om te voorkomen dat we nu in een overvloed van cijfers en rekensommen belanden, kan ik jullie alvast verklappen, dat je door het gebruik van een goed vismeel comfortabel dicht in de buurt komt van dit essentiele lijstje. Er zijn echter meerdere wegen die naar Rome leiden. Een tekort aan een bepaald aminozuur in je ingredient van keuze kan worden aangevuld, door het toevoegen van een bepaald ander product. Overschot van sommige aminozuren is echter nadelig en kan zelfs giftig zijn. Met name een overschot aan methionine en fenylanine maakt je aas niet beter.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Piet Groot
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-01-2008 12:32
Locatie: Sint-Oedenrode
Contacteer:

10-06-2008 12:39

Met die eieren is een duidelijk verhaal. Gebruik maken van complexe coponenten leidt zo mogelijk ook naar een resultaat.
De essentie van mijn opmerking zit hem in het separaat gebruiken van voorvermelde amino's en zo mogelijk nog andere nader te benoemen.
En dan de gebruikers aan het woord die dat hebben getest. En, als er vergitigingsverschijnselen zijn hoe wordt dat dan geconstateerd of is dit louter theorie?
Een volgende vraag gaat over het gebruik van mineralen.
De studies daarover zijn nog minimaal maar met name karper, zee forel en paling zijn onderzocht op de aanwezigheid van ijzer. Ook kweekvijvers worden door multinationals gesponsord.
GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
Plaats reactie