Pop up(s) & prijzen


harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

05-06-2008 07:58

Van allerlei complexe handelstoestanden heb ik geen verstand,

maar JP je kan ook de zakjes van Mainline kopen, die zijn ook wat goedkoper en sommigen zijn ook prima te doen. (vooral die witten).

Ik weet wel dat er goed verdient word aan de pop up's. Vooral als je er genoeg reclame voor maakt.

En zoals al eerder, de productie van het spul is centenwerk.

De prijs zal wel her en der verdubbeld worden door de rest van de mensen die er aan wil verdienen.

moi.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-06-2008 08:57

Hoi Josef,
dank je voor de duidelijkheid, en yep laten we het ergens anders over hebben, kom dit elke dag al tegen ;-)

die 20% trouwens is niet echt het geval, mis in je verhaal de rest van de gemaakte kosten, vast en variabel bijvoorbeeld loonkosten en ga zo maar door. 20% kan ik bepaalde segmenten veel zijn, heb geen idee. Weet wel dat wij tegen de 60% marge aan zitten als producent.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jan Peter Teerling

05-06-2008 14:47

@Kees,

Afhankelijk van de inkoop zal het idd. tussen de 4 en 6 pleuro liggen. En wat is de inkoop van een zakje van 1kg zinkende rakkertjes? Je hebt mij niet horen zeggen dat die winkelier debet is aan die belachlijke prijs.

En de meeste pop-ups zitten geen pre digested fishmeal/octopussy intestines/L-ZERO-30 etc. dus de ingrediënten zullen verhoudingsgewijs goedkoper zijn.

Peter & Jozef,

Beetje mijn topic volspammen hé? :lol:

Allemaal een mooi verhaal transport en opslag, verklaart mijnsinziens absoluut niet de absurde prijs van het product. Kijk alleen eens naar PL waar ze zelf draaien (overigens de meest waardeloze pop-ups oooit aangeschaft!) verpakken en de rest vh productie proces. Kosten ze naar verhouding met hun freezers ook absurd veel.
Het transport van die pop ups naar winkeliers gaat niet per pallet. Hooguit eens een klein doosje.

@Bre(a)mmer,

Zal er eens naar kijken of die Mainline pop ups wat zijn, thanx.

Ik blijf erbij dat mijn karpercollega's te weinig van die pop-ups verbruiken, en er dus te weinig aan ons verdiend kan worden, dat die rakkers deze absurde prijzen hebben. Dus héél karperend Nederland de rest van het jaar massaal aan de pop-ups..! :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-06-2008 16:54

JP,
als we nu de logistieke tak even vergeten denk ik dat je niet ver van de waarheid afzit :wink:
Commercieel gezien een leuk produkt als je het over marges gaat hebben.

en uuh mag ik ook een keer spammen :P

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

05-06-2008 18:24

10 -12 euro voor 100 gr pop ups ??
ik betaal 4.90 euro voor goede pop ups en ik moet niets meer doen dan deksel eraf en pop up aan de hair monteren en geen gesmodder in de keuken
grt gilbert

ps ..ik ga het adres niet vermelden want anders komen er weer brokken van ..mischien via pb
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

05-06-2008 19:57

stel dat de prijs zo hoog is omdat we het te weinig gebruiken.
dan moeten we met zn allen pop ups gaan voeren:P
wie weet komen ze dan wel in zakken van 5 kilo te koop voor 35 euro.
en dan is iedereen weer tevreden.
mvg Leon