voeren met mais


Plaats reactie
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

28-05-2008 22:49

Hoe en hoeveel mais voeren jullie of voeren jullie voor...?
Het lijkt mij dat je niet egt ver komt met mais voeren met bijv. een katapult.
Of voer en vis je dan gewoon dicht bij de oever..?

Gr. Dennis
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-05-2008 23:04

Moeilijk te beantwoorden. Ligt aan het water plas/kanaal
witvis, scheepvaart enz, enz

karper schijnt een kant azer te zijn :wink: :wink:
een andere optie is in brokjes invriezen en met de voerschep
werpen.

Zelf ben ik niet bang 3-4dgn 5-10kg per keer te voeren (kanaal)
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

29-05-2008 10:58

Als ik mais gebruik hier op het kanaal dan gebruik ik de eerste dag 10 kilo over 3 hengels afgebouwd naar 3 kilo. 1 dag voor het vissen voer ik niet.

Ik vis altijd onder mijn eigen kant en met 1 hengel tegen de vaargeul. Aangezien het kanaal niet superbreed is voer ik ook een aantal dagen verspreid, daarna ook wat meer compact op de stek.

Vissen vang ik op beide locaties (vaargeul en kant) en van links en van rechts op het kanaal dus op alle drie de hengels...

Ik gebruik echter altijd een deel pellets, tijgernoten en eventueel wat boilies door mijn mais. Ook gebruik ik tijgernotenmeel (of grondvoer) voor extra attractie. Met die klompen (partikels met tijgernotenmeel en olie/water/extract) kun je als je ze licht bevriest best een end komen. Echter ik vis toch altijd dicht bij mijn eigen oever dus ik hoef niet ver te gooien.

Hier op het kanaal is het op zijn diepst 3meter en als ik de overkant bevis moet ik elke keer d'r uit om bij schepen die lijn binnen te draaien.....vooral bij die diepe aangezien die de bodem behoorlijk omwoelen en eventuele lijn gewoon opslurpen......

Tis dus wel voor elk water een verschil....
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

29-05-2008 17:20

ik heb zelf ook een keer met mais voor gevoerd, perdag en per stek ongeveer 1.5 tot 2 kg denk ik, maar s'nachts heb ik het geweten ook dat het mais was want ik had de hele nacht om het half uur een runnetje van een brasem .. dat doe ik dus niet zo snel weer .. :wink:
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

31-05-2008 20:12

Ja maar die ene ervaring zegt zo weinig .......................

Maar goed ik heb inmiddels al meer dan 300 karpes gevangen op een maisvoerstek dus het doet prima, over hoeveel je moet voeren kan je niet zo snel zeggen hangt helemaal van het water af in iedergeval als het kan toch niet te zuinig doen............
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Plaats reactie