Boilies


Plaats reactie
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

28-05-2008 11:39

Ik heb er maar een apart topic voor aangemaakt omdat ik na 1,5 week nog geen antwoord kreeg op mijn vraag bij het grote boilie recepten topic.

Ten eerste dit is mijn recept:
maismeel 250gr.
tarwebloem 250gr.
soyameel 250gr.
notenmeel 150gr.
gemalen hennep 100gr.

Ik heb het een beetje veranderd kwa hoeveelheden meel omdat het telkens bij mij uit elkaar viel ook al als ik dus de worsten ging spuiten terwijl ik alleen eieren gebruikte.
Ik hoor en lees ook soms weleens wat over noten olie, ik heb wel walnoten olie zou ik hiervan ook wat door me mix gooien..?
En weet iemand miss nog andere tips of iets om te zorgen dat dit receptje beter draaid?
En wat is slim om meer attractie in deze bol te krijgen..?

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

30-05-2008 11:29

Misschien polenta pakken i.p.v. maismeel.. Is ongeveer hetzelfde, alleen polenta is veel fijner. Maismeel kan soms slecht bindende eigenschappen hebben als het te grof is.

Een paar extra eieren doen ook wonderen. Op zo'n hoeveelheid zou ik al snel een stuk of 10 eieren pakken. Want met notenmeel in je mix, zal de uitharding wel een stuk achteruit gaan.

Als je mix toch nog niet wil rollen/spuiten doet een beetje water door je deegje ook wonderen.

Wil het dan nog steeds niet, zou ik het gemalen hennep wat minderen (maar het lijkt me niet dat dat hoeft, aangezien je er niet te veel van gebruikt).

Succes!

Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

30-05-2008 21:16

Volgens mij moet deze mix rollen.Indien er toch geen goede binding is gewoon het soyameel verminderen.Verder NOOIT eieren bij de mix doen maar de mix bij de eieren.Of ge nu 1 ei of 50 eieren in een pot doet,het deeg zal altijd goed zijn.
janwillem hilverts

01-06-2008 10:39

Ik zou wel soya ontvet gebruiken ;)

Die notenmeel in combinatie met gemalen (neem aan getoaste?) hennep, is heel vettig en kan daarbij aardig voor wat problemen zorgen.

Probeer anders je basis is zo, mocht je wel graag met vette soya vissen..
300 tarwemeel
200 maismeel
100 soya volvet
150 notenmeel
100 hennep
100 naar keuze in te vullen.. Een goede in deze mix lijkt mij vogelvor, maar dat is helemaal aan jou
Plaats reactie