Watersense


wiebrand dragt

06-06-2008 09:57

Henk ter Maat schreef:De majoor op zijn longhorse gaat niks te ver Ruben, dat weet je toch??



precies Enke
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

07-06-2008 00:23

Ik heb dit draadje doorgelezen en ook op de site van sense gekeken en ben niet overtuigd, nu overtuig je mij sowieso niet snel en dat geldt voor eigenlijk alle ready mades, kant en klare mixen, flavours en stimulators in wat voor soort dan ook.

De bovenlaag?, ik neem aan de grotere karpers?

Waarom zou een grote karper juist die boilies (ik noem het boilie omdat ik bol maar een stomme referentie van een boilie vind) prefereren?

Ik zie helemaal niets nieuws wat toegevoegde waarde zou kunnen hebben.

10 jaar geleden las ik dezelfde verhalen bij de bekende boilie bakkers van die tijd.

Buiten dat alles val ik achterover van mijn stoel als ik de prijzen lees van de huidige boilies en mixen, en dat wordt dan betaalbaar genoemd :roll:

Mijn beste vangsten heb ik gemaakt met low budged zelf gemaakte boilies soms geflavourd maar vaak ook niet waarvan ik precies weet wat er in zit en op niet al te gemakkelijke wateren zoals de Gaasperplas en het Amsterdam-Rijnkanaal.

Ik zou de uitdaging best willen aangaan op een water met identieke stekken, mijn low budged boilies tegen watersense boilies (ik weet daar een perfect water en desbetreffende stekken voor en heb ervaring op dat water) vissend met het zelfde systeem in de zelfde tijd van het jaar.

Alleen ben ik niet bereid om een cent uit te geven aan die sense boilies.

Een paar kilo gesponserde boilies zou welkom zijn en ik maak een leuke test voorzien van tekst en foto's en mijn bevindingen post ik op deze site.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-06-2008 09:40

Pieter
Ik heb de site van Watersense ook eens doorgenomen en zie nergens dat Chris zelf schrijft dat je met Watersense boilies alleen de bovenlaag vangt! Hij beweert dat volgens mij niet. Nu geloof ik daar zo wie zo niet in. Het vangen van de grotere vissen zit hem volgens mij meer in de manier van aanpak. Ik denk dat de kracht van Chris zijn aas is dat het ten eerste heel vers is en dat hij werkt met goede atractors. Hij weet als geen ander (met een paar van die andere goeroe's) het beste uit zijn enorm lange praktijk ervaring te gebruiken in zijn aas. Persoonlijk kan ik nu nog geen echt oordeel vellen omdat ik pas sinds kort zijn aas gebruik en zoals ik al eerder heb geschreven hecht ik pas waarde aan resultaten na een gedegen periode. Voor de duidelijkheid, minstens één seizoen en op meerdere wateren. Tot nog toe heb ik echter niets te klagen in mijn visserij op een zeer zwaar bevist circuit-water in Belgie.
Mooie manier Pieter om een sponsor te verleiden :lol:
Pieter ik kom ook uit jouw omgeving en ben een beetje verbaast dat je de Gaasperplas en het Rijnkanaal als een moeilijke wateren ziet. Persoonlijk zie ik dat anders het zijn in mijn ogen gemakkelijke wateren waar aas niet van een doorslaggevend belang is maar wel "watersense" :lol:
Ik zou Chris persoonlijk eens mailen als ik jouw was misschien heb je mazzel!
Gr Piet
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

07-06-2008 10:10

Goh; Piet gaat vers......
:wink:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-06-2008 10:39

Mogguh,

Wat is goed aas? Ik heb een jaar of tien zelf mijn aas gemaakt, heb eigenlijk nooit een echt lange periode met hetzelfde aas gevist, gewoon omdat ik het leuk vind om een beetje aan te klooien met aas, en stilstand is altijd achteruitgang. Na tien jaar verschillende bollen van zo’n beetje iedere denkbare aas samenstelling te hebben gebruikt, kan ik wel concluderen dat je heel knap bent als je aas maakt waarmee je géén karper vangt. Aas is slechts een onderdeel van het geheel en naarmate de rest van het geheel beter op orde is wordt de kwaliteit van je aas van minder belang. Ik bedoel zeg maar dat een echt goede visser eigenlijk met bijna alle aassoorten zijn vissen wel zal vangen. Toch kun je wel verschil maken met een echt heel goed aas. Niet vaak of consequent een verschil van vangen of blanken, maar wel het verschil tussen vangen en veel vangen. Combinaties van bepaalde ingrediënten kunnen dat verschil zeker maken. Je merkt dan bijvoorbeeld ook dat je (grote) vissen gaat dubbelen in dezelfde sessie of een week later op het zelfde aas en de zelfde plek (instant, niet tam gemaakt door drie maanden dumpen).Meestal zijn dat soort aassoorten ook die, waarmee je als je de eerste op een water bent die ermee aan de slag gaat, je bizarre eerste sessies kunt maken. Als je het echt goed voor elkaar hebt, komen er ook meestal wel vrij snel, nieuwe vissen uit, vaak kleinere, maar soms ook grotere. Dat zijn voor mij in elk geval punten waaraan mijn aas/ingrediënten moet voldoen. Omdat ik dat zo wilde was ik ervan overtuigd dat ik ze daarom het beste zelf kon draaien, dat heb dan ook tot vorig voorjaar gedaan. Toen ben ik in contact gekomen met Chris, hebben uren, uren en uren over aas gesproken en hij had in grote lijnen dezelfde denkbeelden over wat goed is en beweerde dat ook in zijn freezerbaits te hebben verwerkt. Aangezien ik thuis woon, bij papa en mama, werd ik al een tijdje gemotiveerd om óf buiten bollen te gaan rollen (elke week 10 kg squid- l030-karpershit-lever-zalm lucht door mama’s keuken maak je niet echt vrienden mee :lol: ) of met freezers te gaan vissen. Ik heb toen een beetje onwennig en overladen met argwaan een sessie gevist met de squidmussel van Chris. Ben gaan vissen op een lastig water waar ik 10.000+ uur heb gevist, en echt heel goed weet in te schatten wat er waar hoe mogelijk is. Bestand bestond toen uit een kleine zestig vissen, de eerste 24 uur had ik er 19, de helft van de 10 bekende topvissen (15kg+) en een nieuwe… Dat was voor mij een redelijke vertrouwensboost. Daarna ben ik naar een water gegaan met een groot bestand aan karper en maar enkele topvissen, lang verhaal in het kort, 42 vissen, grootste spiegel en grootste schub van het water erbij, en nog een paar van de andere hoofdprijzen. Ik wilde het aas van Chris nu eigenlijk heel graag onderuit laten gaan in mijn visserij, kreeg echt zin om hem op te bellen en te zeggen; “jahaaa ouwe, geblankt met die zooi van je!” dus ik begon op msn eens rond te vragen voor een water ergens anders, om eens zonder enige waterkennis, enkel met een indicatie wat er rond zwemt, een sessie met het aas te vissen. Mooi, dat werd dus behalve de topvis, zo’n beetje iedere andere interessante vis van het water op de mat, de nummer twee zelfs twee keer in die 4 nachten… Ik kan zo best nog wel even doorgaan, heb het bijvoorbeeld ook al gemengd gevoerd en gevist met andere merken erdoor heen, dus tegen elkaar op gevist, maar het lijkt mij niet echt netjes om de resultaten daarvan hier neer te zetten 8)

Had ik die vissen niet kunnen vangen met een ander aas? Niet met ieder ander aas, maar er zijn heus wel andere merken die ook dergelijke producten voeren. Neemt niet weg dat mijn vertrouwen in de bollen van Chris echt torenhoog is, en dat ik wéét dat als ik in de buurt van de vis zit, en ze zijn bereid te eten, ik zeker goed zit met mijn aas, en dat als ik het goed inzet er leuke extra’s mee te behalen zijn.

En dat je er alleen de topvissen mee vangt is natuurlijk gelul van de bovenste plank, en dat geldt voor elke aassoort, je moet namelijk eerst je aas in de buurt van die topvis leggen om hem te kúnnen vangen, maar dat had iedereen die snapt wat vissen is al lang begrepen...
Afbeelding

Mvg. Robert ( die Watersenseprostituee, hè Frank :wink:)
8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-06-2008 11:27

Rob
De boilies die ik van Martin SB had waren altijd vers en daar sta ik nog steeds achter. Ik heb daar al meerdere postings over gedaan maar het was tijd voor een nieuwe uitdaging!
Gr Piet
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

07-06-2008 13:01

Korte lijnen met de producent helpt daar zeker bij. Als Herman, Frank, Mitsz, Eddy of Chris vandaag de bollen (sorry Pieter) draait zodat ik deze komende week kan inzetten dan... doe ik iets anders fout als ik blank. Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen tussen deze producten maar die zijn m.i. kleiner dan b.v. (verse) freezers t.o.v. de (oudere) ready.
Zoals al vaak aangehaald in deze discussie is het een combinatie van veel factoren maar je nieuwe uitdaging lijkt mij wel de moeite waard, Piet.
Succes!
mvg,
Rob
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

07-06-2008 22:17

vis er al een tijdje mee prima aas :D :P
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

07-06-2008 23:03

Piet Vogel schreef:Pieter ik kom ook uit jouw omgeving en ben een beetje verbaast dat je de Gaasperplas en het Rijnkanaal als een moeilijke wateren ziet. Persoonlijk zie ik dat anders het zijn in mijn ogen gemakkelijke wateren waar aas niet van een doorslaggevend belang is maar wel "watersense" :lol:


Wat is de defininie van een makkelijk of juist moeilijk water, dat verschilt per visser denk ik.

Op de Gaasperplas heb ik periodes gehad dat ik meerdere vissen per dag ving vaak in niet eens lange sessies, maar ook waren er periodes dat het totaal niet liep.

Zelfde op het Rijnkanaal, een enorme monotome sliert water met vrijwel overal hetzelfde bodemverloop, echt veel "watersense" heb je daar niet nodig, iedere verandering in de vorm van een verbreding of zijtak naar een ander water is al een potentiele stek, op dat punt dus een gemakkelijk water.

Maar er moeten wel een paar karpers net in de buurt zijn die je voer vinden en mocht dat zo zijn kan je dat binnen enkele minuten al merken.

Piet Vogel schreef:Mooie manier Pieter om een sponsor te verleiden :lol:
Ik zou Chris persoonlijk eens mailen als ik jouw was misschien heb je mazzel!
Gr Piet


Ik ga niet om gratis boilies bietsen, maar als ik benaderd zou worden door een van de heren ga ik daar graag op in.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

08-06-2008 10:35

Ik ga niet om gratis boilies bietsen, maar als ik benaderd zou worden door een van de heren ga ik daar graag op in.



Wacht ff, dus Watersense moet jou bellen of jij alstublieft met die bollen wil gaan vissen? :lol:


Bel Chris nou gewoon op, of mail hem even als je zijn aas wilt proberen, gratis kun je denk ik wel vergeten, Chris krijgt al meer dan tien jaar feedback van veel klanten, ik zie geen reden waarom hij jou feedback zou willen gaan betalen…

Maar bel/ mail hem nou maar, want de freezers zijn echt niet duur, als je die zou proberen is dat echt geen rib uit je lijf…

Groeten, 8)
8)
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

08-06-2008 15:56

robert de jong schreef:Wacht ff, dus Watersense moet jou bellen of jij alstublieft met die bollen wil gaan vissen? :lol:


Dat zeg ik helemaal niet dat maak jij ervan. Ik zou best wel een testje willen doen en daar een leuk verslagje van maken, beetje hulp zou handig zijn.

Maar wie ben ik, een doorsnee en onbekende visser. Ik kan me voorstellen dat sense het testwerk liever overlaat aan voor hun bekende vissers.

Fout idee geweest van mij om over een testje te beginnen.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

08-06-2008 16:20

Ik zou de uitdaging best willen aangaan op een water met identieke stekken, mijn low budged boilies tegen watersense boilies (ik weet daar een perfect water en desbetreffende stekken voor en heb ervaring op dat water) vissend met het zelfde systeem in de zelfde tijd van het jaar.

Alleen ben ikniet bereid om een cent uit te geven aan die sense boilies.

Een paar kilo gesponserde boilies zou welkom zijn en ik maak een leuke test voorzien van tekst en foto's en mijn bevindingen post ik op deze site.

Ik ga niet om gratis boilies bietsen, maar als ik benaderd zou worden door een van de heren ga ik daar graag op in.


Dat zeg ik helemaal niet dat maak jij ervan



Je wilt ermee vissen, je wilt er niet voor betalen, je wilt er ook niet om vragen, maar wil graag benaderd worden door iemand van Watersense.

Dat staat er toch?

Daar maak ik van; Wacht ff, dus Watersense moet jou bellen of jij alstublieft met die bollen wil gaan vissen?

Wat klopt er dan niet?


Ik zeg, mail Chris :P



p.s. rood en groen kunnen niet samen 8)
8)
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

08-06-2008 17:17

*zucht* Ik bedoel het zo maar toch even anders, kennelijk heb ik de verkeerde woordkeuzes gebruikt :oops:

Ik heb geen zin om hier verder over uit te wijden, laten we dit topic niet verder vervuilen met een soort welles nietes spelletje.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
wiebrand dragt

09-06-2008 15:10

Lijkt me idd beter.
Heb ook nog wel een plekje vrij in de vriezer anders :D
Toch nie ligt al vol met watersense.
Leuk om te zien dat er veel mensen pro en anti zijn,net dus als met elk aas soort.
Wat een simpele vrrag niet kan los maken.
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

15-08-2008 12:00

watersense to the bone leipe shit ouwe 8)
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-08-2008 16:58

super coole gave peppie straattaal ;)
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

18-08-2008 12:16

duikvereniging de koetkoetclan kon niet van de tropical shit afblijven toch wel weer wat vis gevangen van het weekend watersense :lol:
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .