Red Devil 1/proline royalfish


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bob wensveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2004 15:08

17-05-2008 19:25

Hoi

wat vinden jullie van deze 2 bollen ?? reddevil 1 en de royalfish van proline
voor het vissen op groot water en diep ik hoor jullie meeningen graag
:)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-05-2008 23:30

Red Devil 1 is een boilie uit het assortiment van Eddy Sterckx en niet van Proline, hoewel hij wel bij Proline gemaakt wordt.

De Red Devil heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt, wel de Garlic/Robin red van Proline, een boilie die daar ongeveer mee te vergelijken is en dat vind ik persoonlijk een erg goede boilie.

De Royal Fish is een nieuwe van Proline, eentje uit de gold collectie waardoor deze vrij duur uitvalt.

Dit is een boilie met een hoog vismeelgehalte, het is raadzaam deze niet in de koudere periode te gebruiken.

Als ik je een advies mag geven zou ik de boilies uit de special en de gold collectie lekker laten liggen en gewoon bijv. de fish garlic nemen, ik heb zelf nooit verschil kunnen ontdekken tussen deze en de duurdere variant met RR toevoeging behalve de prijs.

Ik heb overigens alleen ervaring met freezers van Proline, geen readymades.

Mocht je echt alleen tussen de twee door jouw genoemde boilies willen kiezen, de Red devil heeft zich al dik bewezen, de andere is een nieuwkomer. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

18-05-2008 08:46

ik heb eens een half seizoen met de red devil 1 gevist,resultaat 2 dikke bakken en
weinig kleine vis op die red devil
ik heb er wel opvallend weinig beet mee gehad,hij is in ieder geval totaal niet te vergelijken met rr garlic (waar je gewoon heel veel vis mee vang ,incl de dikke ), dit zijn mijn ervaringen......
enne eus je hebt gelijk ,ik zou ook die duurdere niet nemen,
ik vis trouwens niet meer met eddy of proline bollekes,kwaliteit is er niet op vooruit gegaan vind ik,(laatste keer werden de bollen na een dag al zuur van eddy),en ik was niet de enige die dit had,leuk als 50 kilo kilo heb leggen
Enne die RR Garlic was toen pro line net begon echt amazing,als je je zak opende rook je het al,plastic was aan de binnenkant klef van de heerlijke stoffen
Paar jaar later werd die zelfde bol steeds goedkoper en minder van kwaliteit
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-05-2008 10:28

Danny,

Ik heb de Red Devil nooit in m'n handen gehad maar had van Eddy begrepen dat het zoiets was als de Garlic/RR met wat extra toevoegingen en ander (beter) vismeel.

Dat de kwaliteit terugloopt van Proline heb ik zelf nog niet echt gemerkt, wel is de kwaliteit af en toe wisselend.

Zo had ik ooit een zak Fish die echt naar tomatenketchup rook (geen grapje) en ik heb ook weleens zakken scopex gehad die net wat anders roken als normaal, deze deden het meteen een stuk minder.

Het probleem is dat je niet weet hoe lang de boilies uit de vriezer zijn geweest voordat ze door de winkelier ingevroren worden.

Ik was toch van plan binnenkort weer eens wat Garlic/RR ballen te gaan halen, dan zal ik er eens op letten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

18-05-2008 11:54

Eus,


Als ik 50 kg Proliners bestel, dan probeer ik het altijd zo te regelen dat ze nog niet ingevroren zijn geweest. Met een 2-3 tal weken om dit te regelen, lukt me dit ook altijd. Doe dit gewoon via een hengelsportwinkel (DB-hengelsport in Helmond). Heb laatst zo nog 50 kg scopex geregeld. Probeer het maar eens.

RR-Garlic-Fish ben ik ook al een tijdje op een andere stek rustig aan het voeren. Is de eerste keer dat ik deze bollen serieus voor de voerstek gebruik, en moet zeggen dat ik nog niks te klagen hierover heb. Heb tenminste dit jaar al meer vis als een jaar geleden rond deze tijd (dit lift natuurlijk wel niet alleen aan de bol, spelen wel wat andere factoren in mee).

Gr Stefan
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-05-2008 12:28

Dat is ook de beste methode denk ik Stefan.

Helaas krijg ik 50 kilo niet in mijn vriezer(tje) en ik denk ook niet dat ik het opgevist krijg met mijn vorm van visserij binnen de periode waarin ze het beste zullen zijn.

Ik woon gewoon te ver weg van het water waar ik vis om te kunnen voorvoeren.

Mocht ik dit wel doen zou ik een andere vriezer kopen en het ook op die manier doen.

Helaas ben ik afhankelijk van de voorraad die de hengelsportzaak en daarvan weet je natuurlijk nooit hoe oud ze zijn en hoe lang het geduurt heeft voor ze de vriezer in gingen.

De 2 boilies die jij noemt behoren ook tot mijn favorieten. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

18-05-2008 13:21

Eus,


Ik ben het zo gewend dat ik een vreezer voor mijn visvoer heb dat ik er niet over na had gedacht dat natuurlijk niet iedereen dat heeft.. en idd, ik voer eigenlijk altijd voordat ik ga vissen, hoef er in het algemeen niet te ver voor te rijden.

Maar omdat ik nu dus nog een kilo of 30 Scopex heb liggen, kan ik ook niet in een keer 50 kilo RR-Garlic-Fish halen. Toch maak ik me er niet heel druk om. Deze bol is een van de bollen die Dave standaard op voorraad heeft en veel verkoopt. Ik denk dat ze niet langer als 2 weken bij hem in de vreezer liggen. Dave gaat geloof ik ook iedere twee weken bollen halen, en daar zitten deze eigenlijk altijd bij. En zoals ik al zei, als ik 2-3 weken van te voren weet dat ik weer wat kilo's nodig heb, ga ik er even langs en vraag ik of hij belt zodra ze binnen zijn. Heb ik ze vaak ook als ze nog niet ingevroren zijn geweest, ook als het over 10-20 kilo gaat.

Maar goed, volgens mij vis je zelf genoeg en weet je er meer dan genoeg van om ook wel iets te hebben verzonnen dat je weet dat je iig redelijk verse bollen hebt. goede verstandhouding met de hengelsportwinkel doet zeker goed.


Stefan
Gebruikersavatar
bob wensveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2004 15:08

18-05-2008 18:25

ja de RR Garlic Fish is idd een super bolie ik heb daar echt super veel mee gevangen maar iedereen weet dat nu en vist met die proline bollen ik wil nu is iets anders van proline proberen :lol: maar ik weet niet wat
Nick Klinkers
Berichten: 5
Lid geworden op: 27-05-2008 11:11

27-05-2008 11:28

Tip:
Bloodworm en uit de zoete categorie: white chocolate --> absolute vangers!

Guru
Plaats reactie