voeren met tijgernoten?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

12-05-2008 19:49

Hej allemaal,
Ik vis nu bijna 2 jaar op karper en het gaat me goed af, ik lees veel op bijvoorbeeld dit forum en leer daar ook weer van:).
Ik heb het een tijdje geleden een aantal keer geprobeerd met tijgernoten omdat ik er best goed berichten over hoor.
Maar jammergenoeg nog steeds niks mee gevangen, ik weet hoe ik ze moet voorbereiden en mijn tijgers slijmen als de beste:).
Maar, nu is mijn vraag: moeten karpers wennen aan tijgernoten? Ik denk dat ik hier namelijk 1 van de enige ben die met tijgers wil vissen/vist.
Ik iig dat ze er instant niet zo goed op reageren hier.
Als ik er mee ga voorvoeren, moet ik het dan gewoon mixen met mais, pellets en boilies??

k hoop dat jullie me wat kunnen vertellen.

Groeten,

Jesse
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
melvin de boer
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-04-2008 12:55
Locatie: Geleen

12-05-2008 20:50

He Jesse,

Ik snap je probleem en misschien heb je wat aan mijn advies.
Op de afgravingen en rivieren waar ik vis zijn ze gelukkig wel gewend aan tijgers en vang er ook instant goed mee.
Wat ik zal doen als ik jou was, zal ik met redelijk goed weer een halve kilo tijgers met een halve kilo aas waaraan ze gewend zijn voeren ( lees:boillies,pellets of wat dan ook ) zodat ze gewend raken aan de geur en smaak van de tijgers en langzaam (over een week of zo ) de hoeveelheid van het gebruikelijke aas omlaag brengen en de hoeveelheid tijgers opschroeven.Werkt uitstekend.
Als het je target-water word dit jaar en je gaat regelmatig voeren zullen alle karpers ( ligt er natuurlijk wel aan als je water afgesloten is en niet al te groot is ) er vrij snel aan gewend zijn en zal het zeker ook instant perfect werken.
Voer niet teveel maar zie 1 kilo tijgers als 1 kilo boillies en alles komt goed, let maar op.
Een andere tip. Voer vrij compact in het begin zodat die witte/gele vlek goed opvalt in het water en zodra het begint te lopen meer gespreid en een gouden tip als afsluiting: bereid je 2 kilo tijgers eens met een hele pot honing en een goede scheut scopex attractor ( ik gebruik Dynamite Baits flesjes ) voor een al wat gebruikelijker geur van de tijgers.

Gegroet Melvin
Als jullie me missen dan ben ik vissen !!!
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

12-05-2008 21:42

Eens in het jaar komt er altijd weer een man op vakantie hier en die vist ook met tijgernoten, in combinatie met 1 halve martin sb hennep boilie van 15mm. Verder vist er niemand met tijgernoten maar hij vangt ze wel.!
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

12-05-2008 22:46

Bedankt melvin, hier heb ik zeker wat aan:D. Dat van die honing en scopex lijkt me wel een goed plan, ik doe er normaal altijd een oudbruintje en suiker bij, maar dit moet ook zeker lukken:D.

Heel erg bedankt:)

Groeten,
Jesse
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

13-05-2008 07:20

Jesse Geerling schreef:Bedankt melvin, hier heb ik zeker wat aan:D. Dat van die honing en scopex lijkt me wel een goed plan, ik doe er normaal altijd een oudbruintje en suiker bij, maar dit moet ook zeker lukken:D.

Heel erg bedankt:)

Groeten,
Jesse


Niet ver bij mij vandaan kwam er een watertje vrij. 5 dagen voorvoeren met tijgers op dit maagdelijke water was al voldoende. 1,5 kg per hengel.

Met tijgers voeren is wel leuk, ze schijten het weer uit en het wordt opgenomen door een andere karper.
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-05-2008 19:13

Yep ik ben het hier volkomen mee eens.

Als ik voorvoer met tijgers op een water dan start ik altijd met een combo.

Slijmtijgers in combinatie met mais en pellets eventueel aangevuld met ballen en 200ml tijgernootextract.

Mais hoeveelheid in 2 dagen naar 0 terug brengen en tijgers wat verhogen.
Pellets zijn voor mij een must als ik niet zeker weet of al het aas wordt weggegeten door de karper, de pellet lost op en kan door witvis (hoe klein ook) worden weggegeten.

Door de mais en pellets zal de karper zeker wel een kijkje komen nemen ook al is het maar omdat er witvis (bv. brasem) op de stek zit, en waarom dan niet een hapje nemen......

Succes!
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie