Voerboilies


Plaats reactie
Marijn van den goor
Berichten: 228
Lid geworden op: 07-09-2007 17:26
Locatie: Haelen

10-05-2008 22:31

Hallo,
Aangezien ik dit jaar ook op de maas ga vissen, en het liefst beetje goedkoop wil houden, heb ik voerboilies gezien, deze zijn gemengd en kosten maar 35 euro voor 20 kg.
Nu wou ik vragen of rivierkarpers ook veel op kwaliteit letten.
En wie heeft ervaring met een ready made bol op de rivier.
Ik heb de mogelijkheid om dagelijks te voeren omdat de maas 3 km van mij af ligt.
En hoeveel zou ik er mee kunnen voeren per dag?
Na het voeren wil ik hier op gaan vissen met een fish-peach bol, (deze koop ik bij een diepvriesboilieverkoper).
En zijn rivierkarpers eigelijk precies, dat ze bijvoorbeeld voor die ene bol een voorkeur hebben, dat ze bijv. alleen van de fish boilies eten van de gemengde voerboilies met allerlei smaken en kleuren?
In de mix van de voerboilies zitten ongeveer 20 verschillende soorten smaken/kleuren boilies.

Alvast bedankt,
Marijn
I love Carp
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

11-05-2008 18:03

De maas is toch stromend? Dus, dan heb je al snel (minimaal) 5 kg nodig om te voeren per dag.
Het lijkt mij veel slimmer lekker je eigen bollen te maken, ben je veel goedkoper uit, 1 euri per kilo ofso (miss nog wel minder).
Ik heb zelf niet echt veel ervaring met ready mades, omdat ik al snel zelf ben gaan rollen en daarmee veel meer ging vangen.

Ik zou als ik jou was ook lkkr een baal mais(25 kg) kopen en daarmee een voerstek aanleggen, is veeeeeel goedkoper dan boilies.:)

Ik hoop dat je er wat aan hebt;).
greetz,

Jesse
Hooked 4 life.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

11-05-2008 22:45

Tip. Voer waarmee je vist.
KSN
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

12-05-2008 12:10

Hoi Marijn,

Je wil met die voerboilies gaan voeren en met een fish-peach diepvriesboilie erop gaan vissen, waarschijnlijk omdat je in de laatste vertrouwen hebt. Ik kan je vertellen dat omgekeerd al een heel stuk beter is: Met die fish-peach diepvriesboilie gaan voeren en met zo'n "voerboilie" gaan vissen. Het zijn de gevoerde boilies over het algemeen die de karper doen besluiten om erop te azen en niet je haakaas. Maar waarom wil je uberhaubt met een andere boilie vissen dan waarmee je voert?

Die 'voerboilies' zijn vaak eigenlijk restanten uit de machines die normaal weggegooid zouden worden. Maar, ze hebben dus ontdekt dat ze die dingen ook kunnen verkopen onder de noemer "voerboilies". Zeker niet kopen, die handel...ik weet ongeveer wel wat voor zakken dat zijn. Het label "voerboilies" is zeer misplaatst en "haakaas" zou al beter op zijn plaats zijn, omdat de kwaliteit van de voerboilies sowieso altijd goed moet zijn, bij haakaas geldt dit minder. Als je al met verschillende boilies wil voeren / vissen, maar dat even terzijde. Die rivierkarpers, natuurlijk "letten" die op de kwaliteit. Het zijn ook gewoon karpers. Bovendien hebben ze op die rivieren jouw boilies niet nodig, dus zal de kwaliteit juist des te belangrijker zijn. Voor 35 euro a 20 kilo, kun je -al is het wat beperkt- zelf boilies maken. Deze zijn -ondanks de goedkope samenstelling- al 20x zo goed als menig "voerboilie".

Vraag van jou:
"En zijn rivierkarpers eigelijk precies, dat ze bijvoorbeeld voor die ene bol een voorkeur hebben, dat ze bijv. alleen van de fish boilies eten van de gemengde voerboilies met allerlei smaken en kleuren?"

Die voorkeur kan er wel zijn natuurlijk, afhankelijk van de rivier en ook wel van karpers specifiek. Toch zijn die voerboilies over het algemeen compleet hetzelfde, alleen met een andere kleurstof en een ander simpel luchtje. Over voorkeur kun je in dit geval niet spreken, of het moet een voorkeur zijn voor kleur of dat simpele luchtje...dit zal zeker niet erg aan de orde zijn, de kleur misschien nog eerder dan dat luchtje. (Alles ligt ook al door elkaar, en de smaak van die voerboilies word alleen maar bepaald door dat verdampende walmpje)

Dus ik zeg, rollen maar. Of wat meer geld uitgeven of lekker met particles aan de gang maar dan hoop ik wel dat het daar op de maas een beetje losloopt met barbelen, brasem en winde.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

12-05-2008 20:51

viewtopic.php?t=23034

Uiteenlopende reacties daar!
Maybe heb je daar wat aan.
Plaats reactie