Schuwe karpers?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

07-05-2008 23:45

wat is nu op dit moment met dit weertype een goed aas om te gebruiken bij karpers die met zeer veel moeite azen. Op het desbetreffende water is wel met tijgernoten gevangen, maar dat laten zij nu totaal links liggen.Er word niet eens de moeite gedaan om er naar om te kijken omdat de schimmen goed te zien zijn en ze zwemmen zo voorbij. Ik heb nog geen paaigedrag waargenomen.. de meeste zwemmen op half water.korsten worden trouwens ook genegeerd. Boilies worden trouwens ook volledig genegeerd.

Wat zou hier nou de beste oplossing wezen, ik heb het gevoel dat de karpers schuw zijn en het aas dan niet tot zich nemen of gewoon compleet negeren?

Alvast Bedankt,
Mitchel
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-05-2008 23:51

Hoi Mitchel,
Een leuke tijd om met een langzaam naar beneden dwarrelend vlokje witbrood te vissen of een wurm die goed kronkelt. Je moet veel geluk hebben, -ook met dat vlokje brood- om zo'n voorbij zwemmende karper te vangen. Vaak zie je op dezelfde plekken ook karpers tussen het riet (ofzo) etteren, die zijn dan wel wat gemakelijker. Ook de karpers die wat "doelloos" rondhangen en dus niet van A naar B gaan, maar hooguit binnen dezelfde vierkante -pakweg- twee meter blijven, zijn op die manier beter te doen dan die voorbijzwemmers.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2008 00:04

Ja dat is idd geprobeerd.. zat zelf ook wel primitief te denken, dan ga je al gauw met dit weer voor brood.. maar ook hier word vaak even naar gekeken en dan met een bocht omheengegaan..

Want ik wil ook in het donker gaan zitten met beetmelders, ik zat zelf te denken aan mais.. het blijft een gouwe ouwe. Maar ik heb daar al zo lang niet meer mee gevist.
Het is een klein watertje, maar er zitten hele speciale vissen...en de bodem is ook nog eens zeer onbegaanbaar.. het is 1 groene drap. Al is dit wel op te lossen met een licht loodje en pva foampje..
"khad nou toch wel een run verwacht"
peter andrae

08-05-2008 07:36

Èn je hebt ook al op half water gevist had jaren geleden ook van die moeilijke klanten,op de bodem nee hoor,toen aan de oppervlakte weer niks daarna ben ik op half water gaan vissen en liet mijn aasje(2 maiskorrels) zakken de eerste vis zwom door de 2e ook maar die draaide zich om en zoog de hele handel naar binnen,had 8 vissen die dag.

Zit het hem niet in het aas dan wel in de aanbieding dus blijven proberen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2008 14:16

bedankt voor de reacties ik ga het zo even proberen, ik trek nu alles uit de kast op wat voor manier dan ook.. er is namelijk 1 speciale vis die ik gewoon MOET hebben voordat ik normaal kan slapen.

trouwens ervaring met gekleurde mais + aminozuur flacon?.. ultra bait geloof ik
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

08-05-2008 14:31

Toevallig laatst een stukje gelezen in het visblad over het zogenaamde fizzing. misschien dat dit een optie. Anders gewoon natuurlijk aas proberen naaktslakken wormen een tros maden iets in die geest. Mais is toch wel een veel gebruikt aas.


Vr gr peter
vr gr peter
peter andrae

08-05-2008 14:58

Dat van die mais was een voorbeeldje Peter,de keuze uit aas is legio ook de manier om deze vissen in het net te krijgen dat maakt het vissen soms zo leuk.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

08-05-2008 15:53

Idd dat ben ik met je eens peter. Ik zat laatst ook op een heel klein putje te vissen vol met graskarper en een paar karpers. Die beesten waren continu aan het kolken maar niet te pakken. Er word ook al jaren op ze gevist en ze kennen de klappen van de zweep wel.
een stukkie brood is gewoon gevaar voor die beesten. mais pellets enz niks kon ze verleiden van een witvisser heb ik toen een paar maden gekregen en heb deze voorzichtig over het wier veldje aangeboden ik kreeg wel een paar aanbeten maar sloeg 2x mis en toen was het donker helaas. volgende dag gelijk er weer heen wederom met maden en nu wat meer. Grotere haak er aan en precies het zelfde gedaan ik kon er toen gelukkig wel 2 haken had 1 misser. Met een beetje creativiteit zijn ze dus wel te vangen.

Vr gr peter
vr gr peter
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-05-2008 16:10

Mitchel,

Zoals volgens mij ook door anderen genoemd, zijn maden en wormen grote
toppers. Hennep...

Mais de oude gele klassieker, blijft een topper; zelfs na jaren! Op wateren
waar veel met mais gevist wordt of is, kun je de negatieve conditionering weer
een stuk doorbreken, door de gekookte mais weer anders aan te bieden.

Probeer het volgende eens: Week de mais 24 uur, kook het net zolang tot de
korrels beginnen te barsten (zo'n 45 a 60 min.), laat het daarna wat afkoelen.
Blender nu het gehele zaakje tot grove stukjes. Vis nu 1 a 2 korreltjes mais
aan een dun, lang en soepel hairtje. Dus ook wat hele korrels achter de hand
houden als haakaas. Dit vis je over het tapijt(je) van de geblenderde mais.

Als systeem zou ik het vastelood achterwege laten, maar eens kiezen voor
een geheel schuivende montage (vrijloop) met een licht wartelloodje van zo'n
10 a 30gr. Uiteraard vissen we dit in combinatie met een hele lichte waker,
b.v. een rolletje aluminiumfolie. Dat de aaspresentatie hierbij heel subtiel aan-
geboden moet worden, lijkt me logisch. Dus kleine haken, zeer soepele onder-
lijn, hoofdlijnen niet dikker dan nodig enz. enz.

Vis de hengel dus ook op lossen steunen, en de hengel wijzend naar het aas!

Succes!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
twan van strien
Berichten: 51
Lid geworden op: 31-08-2005 19:00
Locatie: oosterhout

08-05-2008 22:41

hallo benny

waarom probeer je eens geen pellets
kleine pelletjes om bij tevoeren
een een grote 16 of 22 mm voor aan de hair
ik heb hier zelf altijd een halibut pellet van 22mm
deze blijven ongeveer 4 a 5 uur zitten
ligt aan de kwaliteit van je pellets

succes en hoop dat je re wat aan hebt
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2008 22:48

nou net terug, totale verbittering... vissen tot 40 pond voor mijn neus voorbij zien zwemmen.. maar niks op de kant.

Ik heb met mais gezeten, en met pellets dit keer om te kijken of het wou lukken..
niet dus.

Ook sprak ik een oude man, die volgens mij wel aardig wat karperjaartjes achter de rug heeft zitten en hij vertelde mij dat hij het al jaren hetzelfde gaat.. de grote oude vissen komen 2 weken per jaar naar dat water om af te paaien en negeren dan totaal elk soort voedsel wat hun aangeboden word.

Dusja wat dan nu..
"khad nou toch wel een run verwacht"
Ray van Monnik

08-05-2008 23:22

Probeer eens een fluo popup in de zwemhoogte van de karpers te krijgen :wink:
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-05-2008 07:25

hoi Mitchel,

als ze daar twee weken per jaar zitten dan eten ze in die tijd echt wel.
Zoals o.a. al door Benny en Peter K. geopperd zou ik ook kiezen voor wormen of maden.
Een langzaamzinkende tros wormen wil nog wel eens een soort beetreflex uitlokken, mits in het zichtveld aangeboden.
Een groot bed met maden (gooi er gerust een liter in) kan ook een bijzondere aantrekkingskracht hebben en ze net over de streep trekken om te gaan azen. Bijkomend voordeel is dat maden ook niet zo snel in de drab verdwijnen.

ik hoop dat die speciale vis er uit komt bij je!

Het blijft natuurlijk lastig als ze andere dingen aan hun hoofd hebben. :)

Succes!!

Gr.

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
janwillem hilverts

09-05-2008 08:33

En anders zou je altijd nog kunnen proberen... Moet je denk ik wel snel wezen..

Om volop te gaan voeren! Dan bedoel ik niet 5 kilo per dag.. Als de vistoestand het toelaat zou dit wel kunnen.. Hiermee kan je de vis ook op je aas krijgen. Pak liever dan wel boillies vol aminozuren enz. Duur grapje, maar als het loont... Dan kijk je er niet meer naar en voel je dat gat niet meer in je portemonnee!
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

09-05-2008 14:21

Ik ga het zo weer even proberen, dit keer op de wormen en maden tour.. ik hoop echt dat dat de doorslag kan geven.. en anders kan ik mijn zogenaamde target uit gaan zwaaien en het volgend jaar weer proberen.

Zoiezo bedankt voor de tips.. ik hoop dat ik strx de foto´s kan posten.. dan ben ik een gelukkig man.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Plaats reactie