Tijgernoot meel of gemalen tijgernoot!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-05-2008 23:26

Beste allemaal.

Dat we tijgernoten moeten weken en koken weten we allemaal(hoop ik)maar hoe zit het dan met tijgenoot-meel?
Is het zo dat de producenten ervan de noten eerst koken en dan weer laten drogen en dan pas vermalen tot meel? lijkt me een tijdrovende bezigheid,als je dan naar de prijs kijkt zou het goed kunnen dat het wel zo is.....ik weet het niet
Weet iemand hoe dat precies zit?

mvg

viktor
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

03-05-2008 22:30

Viktor van Ophuizen schreef:
eerst koken en dan weer laten drogen en dan pas vermalen tot meel? mvg

viktor


Als je een tijgernoot weekt en kookt en daarna laat uitdrogen, verkeerd hij weer in ongeveer de zelfde orginele grootte.
Het zou dus inderdaad een tijdrovende bezigheid zijn. :D
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

05-05-2008 17:30

Beste Victor,

wat ik weet van mijn Spaanse leverancier omtrend tijgernotenmeel is hetvolgende:

Tijgernoten worden geoogst, gewassen, in de zon gedroogd en vervolgens gemalen. Hiermee is het tijgernotenmeel klaar voor gebruik.

De biologische variant van het tijgernotenmeel wordt zo ook geproduceerd. Het biologische tijgernotenmeel is geschikt voor menselijke consumptie, en eigenlijk het conventionele meel ook.

De tijgernoten hoeven niet gekookt te worden alvorens deze geschikt zijn voor menselijke consumptie.

In principe hoeven tijgernoten en dus ook tijgernotenmeel ook niet geweekt en gekookt worden voor dierlijke consumptie.

De witte gepelde tijgernoten kun je gewoon in gedroogde toestand eten, dus niet weken en/of koken en smaken naar hazelnoten.

Ongekookte tijgernoten zijn dus niet giftig!!!!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

05-05-2008 20:09

ok dan,dit is een duidelijk antwoord,bedankt

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

05-05-2008 22:56

Als je wil kan ik je een pdf file sturen met informatie omtrend het tijgernotenmeel.

Hierin staat echt alles wat je zou willen weten over tijgernotenmeel.

Groet
Ronnie
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie