Tijgerntoten Verbrand


Plaats reactie
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

30-04-2008 01:29

Hallo, ik heb voor het eerst mijn tijgernoten zelfgemaakt.
Eerst zo'n 30uur laten weken en daarna ong. een uur laten koken.
Ik heb de noten in 2 pannen gedaan wat grotere en 1 wat kleinere..
In de klein pan begon het ineens erg te stinken en ik ging kijken en waren ze idd verbrand en sommige wat aan de zwarte kant deze beter weggooien denk ik...?
In die grotere pan zijn ze naar mijn weten uitstekend gelukt ruiken ook lekker zoetig.
Ik laat ze ff in de pan om beetje af te koelen en dan overgieten in een bak en het kookvocht dus erin te laten voor het slijm...

Gr dennis
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

30-04-2008 08:47

dennis Ter schreef:Hallo, ik heb voor het eerst mijn tijgernoten zelfgemaakt.
Eerst zo'n 30uur laten weken en daarna ong. een uur laten koken.
Ik heb de noten in 2 pannen gedaan wat grotere en 1 wat kleinere..
In de klein pan begon het ineens erg te stinken en ik ging kijken en waren ze idd verbrand en sommige wat aan de zwarte kant deze beter weggooien denk ik...?
In die grotere pan zijn ze naar mijn weten uitstekend gelukt ruiken ook lekker zoetig.
Ik laat ze ff in de pan om beetje af te koelen en dan overgieten in een bak en het kookvocht dus erin te laten voor het slijm...

Gr dennis


Af en toe een beetje roeren ?
KSN
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

30-04-2008 11:23

:lol:

Ja , Idd roeren doet wonderen :wink:
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-04-2008 11:35

ik roer nooit, en kook ze 1 tot 1 1/2 uur, en nog nooit verbrande tijgers gehad.

wel je tijgersgoed onderwater gezet tijdens het koken dennis?
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

30-04-2008 12:32

Ja, ik denk zelf dat ik wat te weinig water heb gebruikt om mee te koken.
En denk ook dat ik het vuur wat te hoog heb opgezet.
Volgende keer maar wat meer water en wat meer laten suddere zegmaar hopelijk gaat dat dan beter :D
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

04-05-2008 11:48

dennis Ter schreef:Ja, ik denk zelf dat ik wat te weinig water heb gebruikt om mee te koken.
En denk ook dat ik het vuur wat te hoog heb opgezet.
Volgende keer maar wat meer water en wat meer laten suddere zegmaar hopelijk gaat dat dan beter :D


Ik zou ze niet laten sudderen. Gewoon vol gas koken! Er zit namelijk een redelijk temperatuursverschil tussen sudderen en koken.

Gewoon ruim voldoende water in de pan en evt af en toe een beetje bijvoegen.

Als ik tijgers kook laat ik ze altijd minimaal 48 uur weken. Vervolgens zet ik een grote pan met heet water op het vuur. Hier los ik suiker in op. Als dit goedje kookt doe ik de tijgernoten + 'weekvocht' erbij. Als het hele zooitje kookt, om het kwartier even doorroeren en controleren of er nog voldoende water opstaat. Dan heb je ook geen problemen met aanbranden. Een kwartier voor dat ik ze van het vuur haal voeg ik nog 1 à 2 flesjes (bok)bier toe.

Veel succes!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

06-05-2008 00:42

Een biertje er bij gooien heb ik weleens vaker gelezen, zal ik zeker een keer proberen.
Maar ondertussen heb ik ze al zelf uitstekend gekookt en nog beter al wat ermee gevangen:D
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-05-2008 16:14

Had eens op een lokaal watertje van vroeger een paar dagen gevoerd. Was echter vergeten tijgers te koken dus ik mijn moeder gebeld en gevaagd of zij het wou doen.
Ze was die dingen echter vergeten en ze waren droog gekookt, en roken eerlijk wwar naar babeque. Aangezien ik geen keus mer had heb ik ze toch maar meegenomen. Ving die nacht 5 vissen en verspeelde er 1.
Lachen toch, die barbeque karpers
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Plaats reactie