het enige echte slijm hennep!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

28-04-2008 17:34

Afgelopen weekend stond een sessie op de planning, dus woensdagmiddag stond keurig netjes een emmer met hennep te weken onder de gootsteen. Vrijdagmorgen, voor dat ik naar m'n ouders ging, even het hele goedje + een goede schep suiker koken.

Vrijdagavond ben ik naar het water gereden om te kijken of de vis al wat actief was. Ik nam er goed de tijd voor, want ik moest toch op de wegenwacht wachten. Je sleutel in je auto laten zitten met de deuren opslot: de ideale manier om eens lekker een watertje te observeren.

Zaterdagmorgen zat ik mooi optijd aan het water;m'n hengels geprepareerd, voer en aas op de stek en genieten maar! Afgezien van een lijnzwemmertje 1 meter voor m'n voeten en stuk wier door m'n draad hebben m'n piepers zich aardig stil gehouden, dus onverrichterzake terug naar huis.

De emmer met hennep had ondertussen al een hele dag in de zon gestaan en mijn tijgernoten waren door de hogen temperatuur nog extra aan het slijmen gegaan.

Gisteravond, terug in Wageningen, wilde ik nog even voeren voor een sessie van komende woensdag. Ik neem mijn emmers hennep en tijgernoten uit de auto, ik haal de vuilniszakken van de emmers en wat schets mijn verbazing: een ondoorzichtig wit, kleverig goedje drijft op m'n hennep met hier en daar wat dikke vlokken. De hennep was keurig netjes gaan slijmen en vormen zo een stevige koek op de bodem van de emmer. Ze smaakte en roken nog perfect, maar het was een grote slijmerige bende. Schijnbaar had ik een tijgernoot in de hennep laten vallen en door de hoge temperaturen in mijn auto was het gistingsproces flink versneld. Ik heb de hennep nu nog staan, het ruikt een klein beetje zuurder (een beetje zoals tijgernoten), maar de smaak is nog heerlijk zoet en de zaadjes zien er verder nog prima uit.

Ik ga maar weer eens voeren en kijken wat onze geschupde vriendjes denken van m'n slijmhennep :wink: !

Met slijmende groet,

Pieter
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

29-04-2008 08:57

Dat had ik ook! Had mn tijgers (ook met suiker gekookt), en in een emmer gedaan bij mn hennep. Dagje in mn auto gestaan in de volle zon op mn werk, en toen ik s'avonds ging voeren, prachtige hennep/tijger/slijm combinatie! Ging er mooi als klonten in, en je zag het slijm mooi naar beneden dwarrelen.

Zo had ik ook slijm staan op de tijgernoten die ik nog over had... Maar na 5 dagen was het slijm ineens allemaal weg :o Had het dus iets eerder in de vriezer moeten gooien.
Martin Dumont
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-03-2008 15:44

29-04-2008 10:45

"...Ik heb de hennep nu nog staan, het ruikt een klein beetje zuurder (een beetje zoals tijgernoten), maar de smaak is nog heerlijk zoet..." :)
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

29-04-2008 21:55

Martin Dumont schreef:"...Ik heb de hennep nu nog staan, het ruikt een klein beetje zuurder (een beetje zoals tijgernoten), maar de smaak is nog heerlijk zoet..." :)


vanwaar die ':)'?? Ik proef mn aas regelmatig. even lekker op mn bollen sabbelen of even op mn hennep knagen na het koken (is nog best lekker ook :P :) ) Het geeft nog steeds geen goed beeld van wat de karper proeft maar van alleen ruiken wordt je ook niet veel wijzer :)
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

02-05-2008 00:34

pieter de gouw schreef:
Martin Dumont schreef:"...Ik heb de hennep nu nog staan, het ruikt een klein beetje zuurder (een beetje zoals tijgernoten), maar de smaak is nog heerlijk zoet..." :)


vanwaar die ':)'?? Ik proef mn aas regelmatig. even lekker op mn bollen sabbelen of even op mn hennep knagen na het koken (is nog best lekker ook :P :) ) Het geeft nog steeds geen goed beeld van wat de karper proeft maar van alleen ruiken wordt je ook niet veel wijzer :)


Ik had laatst een boiliestoppertje tussen mijn lippen, mn 2 slijmtijgers op de hair geschoven, en toen met slijmvingers het boiliestoppertje weer gepakt. Dikke slijmklodder op mn lippen, en kan je zeggen, smaken verschillen, maar dat slijm is GOOR! Het geeft nog steeds geen goed beeld van wat de karper proeft maar van alleen ruiken wordt je ook niet veel wijzer :o

Hahaha
Martin Dumont
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-03-2008 15:44

02-05-2008 14:53

Til er niet te zwaar aan. Ook ik heb al zitten knabbelen op gistende maïs e.d... Ik vond je bericht op de een of andere manier een grappige spiegel voor ons allemaal.
Back on (het door mezelf vervuilde) topic?
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

02-05-2008 18:20

Na mn cattastrofale sessie van afgelopen woensdag, had ik nog wat hennep over. En raad eens: wederom een grote slijm zooi! Toch weer iets te onvoorzichtig met mn slijmhanden van de tijgers in de hennep gegaan en dat leverde een emmer vol met slijmerige hennep op!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Plaats reactie