Waarom van ik niks????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

24-04-2008 11:14

Hallo,

Ik vraag het me echt af vorig jaar ben ik weer begonnen met karper vissen.
In het begin de eerste 3 keer niks gevangen dat was in maart en begin april.
Op 15 april mijn eerste karper gevangen van 11kg. :lol:
Daarna regelmatig karpers gevangen tussen 5,5kg en 9 kg.
Allemaal op een vijver waar veel karper zit en er ook veel op word gevist.
Dit jaar ben ik al 15 keer geweest wisselend van 3 tot 6 uur vissen. :(
Resultaat 1 Brasem van 66cm.
Heb nu beter materiaal als vorig jaar vis altijd met pop up nu van Solar 18 mm.
Vis met Fox leadcore en vast lood systeem onderlijnen stiff rig, rig van gevlochten lijn, combi rig.
Niks wil lukken krijg wel af en toe korte runs maar denk zelf dat het brasems zijn.
Gisteren heb ik van half 9 tot half 3 gevist 1 korte run maar weer geen vis.
Karpers waren actief zag ze zwemmen langs de kanten en springen.
Weet iemand waar het aan kan liggen?

Groeten Nandie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-04-2008 11:23

Wat voor aas gebruikte je vorig jaar??
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

24-04-2008 11:28

Je geeft zelf eigenlijk al je eerste fout aan je vist altijd met een popup. Probeer eens een normale boilie. Het is wat beter weer geworden dus de karper gaat ook weer meer azen. Probeer eens een mooi voerplekje te maken langs een riet kraag doe dit 3 dagen en probeer het dan nog eens. Het is helemaal niet erg om eens wat te proberen ook ik heb mijn eerste jaar bijna geen reet gevangen alleen na trial en error kom je er wel probeer ook eens een ander water je geeft zelf al aan dat er veel gevist word. Dat er veel gevist kan de omstandigheden wat moeilijker maken. Alleen door hier te vragen kom je er niet achter wat de oorzaak is die moet je zelf zoeken ik ken het betreffende water niet. je moet zelf je tactiek daar op aanpassen. Praat eens met andere karper visser misschien kent die het water wel goed en kan die jou wat tips geven. Ik ben zelf ook niet te beroerd om wat tips te geven dus schroom niet een vraag gewoon. Zo heb ik het water ook beter leren kennen. Kortom onderneem en probeer, varieer en vis anders dan iedereen. Dat heeft mij altijd goed geholpen.

Succes

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

24-04-2008 12:13

Nandie,

Beter materiaal hoeft niks uit te maken. Duurdere hengels, optonics, molens maakt allemaal niks uit. Die vis denkt heus niet van die heeft Fox of Delkim daar moet ik zijn. Wat je wel kan doen is net als wat Peter zegt van de pop-up afstappen en bodem aas gebruiken en een voerplekje aan maken. 2e wat je kan doen is je Rig-Tube zoveel mogelijk op de bodemkleur te laten lijken en bij voorkeur je lood ook. Niet iedereen is het daar mee eens en zeggen dat het niet veel uit maakt maar ik denk zelf dat het wel uitmaakt. Vooral op wateren waar moeilijk te vangen is. Ook een optie is probeer te kijken waar iedereen mee vist en doe het een keer totaal anders. Wat ik vroeger nog wel een heb gedaan is de bolie wat vervormen bijv. in blokjes snijden en daarmee voeren en en als aas gebruiken. Ik hoop je hiermee iets te helpen. En anders gewoon terugvallen op je eerder gebruikte aas waar je wel mee hebt gevangen.

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-04-2008 15:27

hey nandie

voerplekken maken helpt altijd wel.
karpers zoeken is ook altijd wel heel belangrijk. kijk waar ze zwemmen wat ze doen. op die plekken voerplekken maken persoonlijk maak ik er altijd 2/3 op verschillende plekken van het water. vang je op de eerste niks ga je naar de 2de daar nisk ga je naar de 3de. is intencies vissen maar de kans op vis is wel beter.

ook voordat je een plek voert kijk wat er op de bodem ligt. doe niet als mij de eerste jaar. kijken met een peil dobber hoe diep het is jah dat is een mooie plek. naast de peildobber hengel gooien en wachten na 6x vissen in maand tijd niks gevangen. denk hoe ken dat nou ga ik erheen varen lig ik midden in het wier 1.5 m hoog goh gek dat ik niks van :P. dus probeer een schone en harde bodem te vinden.

Greetz Hoeppie 8)
Derk Roelsen

24-04-2008 17:28

En karpers zwemmen niet door het wier heen wou je zeggen?

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

24-04-2008 20:33

En hoe haak je karper als je je haak vol in het wier gooit?
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

24-04-2008 20:54

Bedankt voor de tips.... :)
Zal eens proberen met de zelfde bollies die ik voer om daar ook mee te vissen.
In plaats van die pop ups.
Afgelopen zomer ving ik goed aan kleinere fluor pop ups van 15mm gedipt in notenolie.
Gebruik nu als lood van dat zoetwatermossel vormig. Vorig jaar inline lood met zo een zwarte tube maar een goede visser zei dat zien de karpers al van een meter afstand liggen op de bodem.
Daarom nu dat mossel lood en leadcore dat alles mooi op de bodem ligt.

Zal ook eens een paar voerplekken gaan maken.
Alleen is het vaak dat je dan andere op je plek zal aantreffen.
Misschien toch een ander water in de buurt zoeken.

Groet Nandie
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-04-2008 21:40

Roel Derksen schreef:En karpers zwemmen niet door het wier heen wou je zeggen?

Groeten,

Roel



nou roel volgens mij leer je als wat meer meer karper visser dat je meestal meer vangt op open plekken zowals ook gezegt je haakaas zit vol wier en de karpers zwemmen meestal op de open plekken.

toen ik daarna een openplek had gezocht en zelfs met een hark die plek schoon gemaakt had vind ik er 5 achter elkaar. en dat bijna elke sessie.
dit lag 2 m naast me ouwe plek.

dus denk dat het zeker wel nut heb om een open plek op te zoeken.

Greetz Hoeppie 8)
Derk Roelsen

25-04-2008 09:07

patrick hoep schreef:nou roel volgens mij leer je als wat meer meer karper visser dat je meestal meer vangt op open plekken zowals ook gezegt je haakaas zit vol wier en de karpers zwemmen meestal op de open plekken.


Patrick,

Meningen verschillen.

Ik ben van mening, dat je ook goed tussen het wier kan vangen. Tegenwoordig zijn er al verschillende dingen op de markt, die ervoor zorgen, dat je haak(aas) schoon blijft tijdens de inworp.
En waar wier is, zit meestal ook veel natuurlijk voedsel, zoals slakjes, wormpjes etc. Hier misschien een mooi natuurlijk aasje voor maken. En ik geef je vangstgarantie. :D

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

25-04-2008 09:40

Denk dat je gelijk hebt Roel.
Het wier trekt kleine waterdieren aan die daar hun beschutting zoeken. Je hebt toch ook rig foam van pva die je aan je haakpunt kan prikken om zo geen algen of waterplanten aan je haakpunt te krijgen.

Groet Nandie
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

25-04-2008 10:11

ieder ze mening wat je zegt en daar heb je ook weer een punt. maar vond het toen echt frapant dat ik dan oppeens wel ving en goed ook.

Groetjes Patrick
Plaats reactie