Hoeveelheid..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

17-04-2008 12:24

Ik heb vorige week even een kanaaltje gepakt, daarbij heb ik 2 dagen 400 en 1 dag 500 gram gevoerd. en de volgende dag gaan zitten en daarbij met een pva stringetje 5 boilies bij me haakaas. Het resulteerde in 1 karper.

Want als ik het goed begrijp hebben de vissen eigenlijk mijn voerstek niet gevonden vanwege het late tijdstip, of wel en alles weggegeten maar dan zou je verwachten dat je zoiezo eerder een aanbeet heb omdat het meeste op is.
Of het is teveel geweest en de karpers moesten zich eerst door de boilies heen eten om bij mijn haakaas te komen wat mij sterk lijkt. Of de laatste optie zou ik kunnen denken, dat de vissen het eigenlijk niet intressant (niet genoeg) vonden om het op de trekroute mee te nemen.

Het voer was trouwens verdeelt over een strook van 4 meter. met aan bijde uiteindens mijn haakaas + pva.

Nu is mijn vraag... Wat ging er fout.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

17-04-2008 12:42

Wat bij mij snel resultaat leverde op een vaart was 4 dagen voeren... (Handje boilies en pellets) en dan 2 dagen niks... Binnen 5 min. was het raak!

Het kan een toevalstreffer zijn... maar het was wel snel bingo! :D
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-04-2008 12:45

Voeren zegt niet dat je vis gaat vangen, probeer het meerdere keren verander dan pas iets aan je voeren of de stek.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-04-2008 12:57

Wat ook heel goed mogelijk is dat de vis helemaal niet op de door jou gekozen plek komt.
Het laten afwijken van een aasroute is vrijwel onmogelijk en in ieder geval heel erg moeilijk en duurt erg lang.
Kennis van een water is nummer 1 veel plekken afvissen dus tot je de juiste route hebt gevonden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

17-04-2008 14:09

Bedankt voor de reacties..

Klopt, ik weet dat het aanpassen van een trekroute vaak pas op de lange duur voorkomt.. Maar ik weet wel dat vorig jaar rond dezelfde tijd er 4-5 op een nacht wel uit konden komen op dezelfde plek. Maar als je dan kijkt naar de watertemperatuur dan is de vergelijking ver te zoeken.. De buitentemperatuur was vorig jaar op 12 april ook iets van 23 graden. Dus daar zit zoiezo denk ik wel een groot verschil in. De plek waar ik vis was vorig jaar dus echt een hotspot, maar zoals ik vaak heb gehoord kan dat het jaar daarop afgelopen zijn.. Waar ik uiteraard nog niet vanuit ga, nog even afwachten sowieso.

Maar wat is de gemiddelde aanrading qua voer?.. Het bestand achterwege gelaten.. want dat kan ik zo 123 niet zeggen.En de watertemperatuur zal zo rond de 8-9 graden liggen.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Michel Striekwold
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-03-2008 17:26

17-04-2008 14:35

Dat is volgens mij heel moeilijk te bepalen...

Stel er liggen 100 boilies... en er komen 10 vissen azen... Dan hebben ze +- ieder 10 boilies... Dan vinden ze het misschien niet aantrekkelijk genoeg om daar opnieuw langs te komen...

Komt er 1 langs... Dan heeft ie 100 boilies en heeft ie wel even genoeg gehad...

Misschien kun je de hoeveelheid langzaam opschroeven... steeds meer vissen zullen de plek ontdekken???


Ik heb absoluut geen ervaring met voersessies... wat ik hierboven beschrijf is mijn meest logische beredenatie! Of ik dit ook daadwerkelijk zo is... :-? geen idee!
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

17-04-2008 15:59

idd, het is maar weer proberen.. en dan ervan leren zoals het al heel lang is. Maar de vissen op het desbetreffende stukken lijken zich anders te gedragen als vorig jaar. Wel moet ik toegeven dat ik met een grotere diameter boilie vis en vorig jaar toch met wat kleiner.. dan moest je wel vaak door de brasems heen vangen en daar heb ik nu dan geen last meer van. Maarja gaat dit ook ten koste van de vissen die ik wel zou pakken op dat formaat omdat de brasems misschien de stek overslaan of verlaten omdat zij geen kans maken en daardoor de karper toch wat schuwer reageert? dat is dan ook weer een vraag. Ook heb ik nu een heel ander recept en denk ik wel dat gewenning ook nog een beetje zijn intrede moet doen. Ik ben totaal niet van het grote voeren als het niet nodig is. Maarja ik beredeneer dat als je pas om 5 uur sochtends een karper vangt de voerstek niet optimaal benut is. Ik ben nu wel doorgaan voeren met dezelfde hoeveelheid en nu is het morgen maar kijken wat de uitkomst daarvan is.
"khad nou toch wel een run verwacht"
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

17-04-2008 16:29

hey mitchel,

ik heb gister ff gekeken wat hier watertemp hier in het kanaal is is nog maar 6 graden. dus het lijkt mij dat de karper nog niet zow super veel trekt.

iets wat ik wel merk dat de karpers die ik tegen kom zitten bij kleine sloten of uitlopen van kleine sloten. ik heb toch het idee dat hier meer warmte uitkomt. bijv. het kanaal waar ik kijk is een doorlopend kanaal met een zijsloot (m5 breed) hier kom ik zow ie zow al 4/5 kleineren karpers tegen voor de uitloopt van die sloot zie ik 2 groteren (denk rond 20/25 pond) liggen.

ik heb het idee dat de kanaal vis al aardig vast ligt.

ik vind het al heel wat dat je er 1 vangt. je kan nooit verwachten dat deze karpers elk jaar op die stek evenveel vangt.

en wat je zegt het kan makkelijk aan je grote van je haakaas liggen.

ik vis de laatste tijd meer met method manier. (soort voerballen maken en spot rocket) dit doe ik om meer voedselnijd te krijgen. de vissen gaan onderling strijden voor het voer. waar natuurlijk ook brasems tussen zitten. als je alleen groot voer gebruikt heb ik het idee dat de voerstek minder opvalt omdat de brasems die bolies al niet naar binnenkrijgen. dus valt minder op.

mijn mening.

Groetjes Patrick
Plaats reactie