xt'sea van Special Baits


Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

13-04-2008 18:13

Zijn er mischien al wat mensen die de nieuwe boillie van special baits(Herwin Kwint) "xt'sea" geprobeerd hebben, en Hun ervaringen met de boillie zouden willen delen. (bijv. goed gevangen op dressuurwateren / hoe is de boillie na 24 uur in het water gelegen te hebben? enz.?)

Bvd Mvg Davy
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

13-04-2008 20:28

wat ik van arjan gehoord heb is het een superbol. vooral op dressuur wateren.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-04-2008 21:35

Ik ben niet geheel onafhankelijk in dit topic, ik ben testvisser voor Special baits.
Eerlijksheidshalve wil ik dit van tevoren even mededelen.
Het betreft hier een boillie die in grote lijnen afwijkend is van een ''normale'' vismeelbol. Het is een bol die opgebouwd is uit veel ingredienten met een superzoete extra toevoeging.
Veel van deze ingredienten komen normaal gesproken niet voor in de hengelsportzaken en zijn daarom ook uitermate geschikt om samen te voegen in een boillie. Je bent dan verzekerd van een goed product die in hele grote lijnen afwijkt van de pre digest, lt vismeelbollen enz.
Er bestaat niet zoiets als een ''altijdvanger'' dat zou te mooi zijn en ik denk ook onmogelijk. Dat is met deze bol ook het geval. Herwin heeft de laatste jaren bewezen dat er op elke plas, put, sloot, rivier en kanaal in binnen en buitenland vis mee te vangen is. Zelfs op dressuurwateren die nagenoeg stil lagen als het op vansten aankwam. Dit ligt wederom niet alleen aan het aas maar ik denk ook aan de visser. Ik heb de laatste jaren met meerdere goeie vismeel boilies gevist ( ook andere merken) en ook daarop goed gevangen, deze boilies werden toen veel ingezet op een put hier in de buurt, er zijn vissers die er niets op vingen maar de ''bedenker'' van die bol kwam toch zeer regelmatig met meerdere vissen op zijn camera thuis. Het gaat dus om de combinatie stek, aas en visser en niet alleen maar het aas. Als ik voor mezelf spreek dan is het vaak een kwestie van gevoel, dat gevoel moet goed zijn en dat is met dit merk zeker bij mij het geval. Ze blijven lang aan de hair, je gooit ze met je werpstick niet stuk en ze ruiken na lang verblijf in het water nog steeds goed. Probeer gewoon eens een kleine partij, laat daar je keuze en mening van afhangen. Zo weet je wat het doet in het water. Ga zo div. merken bij langs, dan vind je vanzelf ''jouw'' bol.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Sam Bos

13-04-2008 21:48

ik ga hem binnekort proberen dit lijkt me een zeer goede bol toe als ik alleen al de producten van special baits bekijk zegt het me al genoeg . Jullie horen van mijn bevindingen van deze bol :D
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

14-04-2008 22:14

Hallo Jongens,


Deze bol is sinds vorige week pas in de handel, dus er zijn waarschijnlijk nog maar weinig mensen die hierover hun ervaring kunnen mededelen.

Probeer het gewoon en ervaar het zelf.........

keep smiling.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2008 09:29

Arjan,

Succes kerel met deze nieuwe lijn.
Ik heb jou en Kwint's test resultaten gezien op de conceptballen, dat sprak boekdelen.
Deze hoeft zich niet te bewijzen, er is al direct sprake van een toppertje m.i.!

Spreek je.
Gr. Ray!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

16-04-2008 19:22

de naam klinkt in ieder geval verslavend 8)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

16-04-2008 21:06

Heb hier ook nog 4 kilo specials liggen die zeer binnenkort te water gelaten wordt.Zien er perfect uit en de hardheid van de boillie spreekt me ook aan.Zal de xt`sea ook proberen aangezien de gedachten gang en ontwikkeling van deze boillie.Sta er altijd wel voor open en hoe sneller je er bij bent hoe meer je je voordeel er uit haalt.

Met nieuwschierige groeten Dennis.
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-05-2008 23:16

Na dit weekend gaan we er echt mee aan de slag, In Frankrijk was het naast de ''good old'' scopex een succes. Nu nog even kijken of de vissen in het noorden zin hebben in deze stuiterkabouter knikkers. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

10-06-2008 09:30

Vorrige week een week lang de XTsea uitgetest in frankrijk met een woord een superbol.

Wat heel frapant was dat de hengels met XTsea de grotere vissen opleverde boven de 25 pond.
De andere hengels waren beaasd met andere boliesoorten en hier kwamen de kleinere vissen op de kant.

Voor mij alleen nog maar Xtsea voortaan.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Jan Peter Teerling

10-06-2008 14:57

Ben benieuwd wat er gebeurd als je deze wonderbol (als je Yuri mag geloven en er geen variabelen zijn! )
tegen deze Magic Marble vist.. viewtopic.php?f=35&t=48689

Alleen nog maar de toplaag van elk water op de kant, wat wordt het vissen dan saai.. 8)

En Mitsz straks bij het GAK... :lol:
K. van den Herik

10-06-2008 15:07

je hebt er die het binnen 67 uur hebben bekeken.

no shit...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

10-06-2008 18:09

En bedankt Jan Peter voor de Link nu weet ik helemaal niet meer waar ik mee moet vissen ik wordt gek.De een is nog beter dan de ander puff
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

10-06-2008 22:50

ik zeg niet dat het een wonderbol is het komt alleen wel in de buurt superbol dan maar. :lol:

is gewoon een goeie bolie geen gezeur mee gehad en het was frapant dat de betere vissen op deze bol kwamen. volgende x misschien andersom dat is vissen.

hopen dat het afzeiken nu weer klaar is.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
peter andrae

11-06-2008 08:21

Het is me allemaal maar wat ja ik zit nu met een glimlach van oor tot oor ik ga alleen nog maar grote vissen vangen mijn dag kan niet meer stuk.

Van de superbol heb alleen ik het recept Yuri :wink:.
K. van den Herik

11-06-2008 12:24

Yuri,

Maar serieus, waarom is dit nu een superbol?
Wat bedoel je met geen gezeur gehad?
Betere vissen tov wat? Zelfde systeem, plek, voerstrategie?
1 water? Meerdere, wel niet voorvoeren?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-06-2008 13:11

Superbol :-?

l
l
V

Afbeelding


:roll:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

11-06-2008 13:14

XTC, kan dat net als coke als superbol in je superhol?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-06-2008 15:22

Blijf er vooral in geloven jongens, alleen vertrouwen doet wonderen! :wink:

Gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
peter andrae

11-06-2008 16:37

Ho ho Kees en natuurlijk een beetje watersence he :wink: .


Word nog moeilijk om tussen al die superbollen de juiste te vinden.
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

11-06-2008 17:16

Hallo allemaal,

Het is leuk om te horen dat youri zoveel succes heeft gehad met de xtsea, maar laten we het niet helemaal uit zijn verband trekken.
Een wonderboilie bestaat gewoon simpelweg niet en een kwalitatief goede bol is echter nog steeds geen garantie voor continue succes.
Een boilie die regelrecht de toplaag van het water wegvangt daar geloof ik zeker niet in.
(Had vorige week op een vrij lastig water juist de twee kleinere met de xtsea :D )

Ik kan echter wel zeggen dat deze bol echt iets anders is dan de standaard vismeelbollen enz. en dat de vissen er helemaal gek van zijn en dat er goed op wordt gevangen.


Snap echter nooit zo goed als iemand iets zegt over een goede ervaring en dan de term superbol gebruikt dat ie dan gelijk wordt bestookt met afgunst door bepaalde personen.

Doe gewoon je ding en wie de schoen past...........
K. van den Herik

11-06-2008 18:13

Als we Yuri bedoelen: hij heeft 1 belangrijk ingredient gevonden: vertrouwen.

Verder bestaat het in mijn ogen niet dat een aas superbol genoemd wordt gebaseerd op een paar keer vissen.

Neem shit. 25 jaar nu wordt er altijd en overal goed mee gevangen. Dan mag je van mij van een wonder(lijk) aas spreken.

Evenzogoed zegt de 10 kilo bollen van merk x waar ik geen staart mee gevangen kreeg op het allergemakkeklijkste water van de randstand niks over dat aas.Ik snap dat Yuri enthousiast wordt is geworden door zijn frankrijk trip. De laatste jaren echter hoor je niet anders van de ene na de andere superbol, misschien is men superbol moe?

Neem een ander aasje toevallig worden er op 7 - 8 iets van 5 0f 6 vissen kort na elkaar door verschillende gebruikers gevangen. Is dit dan een superbol? Nee, andere plekken ving je er nix (meer) mee, slechts een puzzle stukje dus.

nou om te lachen

mijn shit 70% met een beetje meuk tegen elke willekeurige bol anywhere anytime en wat bewijzen we dan?
niks.

mvg klaas
Jan Peter Teerling

11-06-2008 19:42

@Arjan,

Heeft niks met afgunst te maken, alleen met relativeren.

Koop mn schoenen trouwens op de groei.. :D Succes met je nieuwe boilie.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

11-06-2008 22:11

K. van den Herik schreef:Yuri,

Maar serieus, waarom is dit nu een superbol?
Wat bedoel je met geen gezeur gehad?
Betere vissen tov wat? Zelfde systeem, plek, voerstrategie?
1 water? Meerdere, wel niet voorvoeren?

MVG

Klaas


zelfde strategie zelfde plek

het viel deze sessie gewoon op volgende keer is het andersom

weet ik ook wel maar goed aas is het zeker.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.