Proline zelfdraai mix garlic robin red


Plaats reactie
stefan van brakel
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-09-2007 21:22
Locatie: rijswijk zh

23-03-2008 04:46

Hoi,

Ik heb nu een jaar gevist met de ready mades garlic robin red van Proline. Ik ben hier heel tevreden over maar minder tevreden over de grote van de boilies( de 20mm boilies als haakaas word vaak door brasem gepakt ook als ik met 2 boilies op de hair vis). Vandaar dat ik ze nu zelf wil gaan draaien met de zelfdraai mix van Proline. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja zijn de boilies net zo goed als de ready mades.

In de beschrijving van de catalogus 2008-2009 staat bij de zelfdraai mixen dat er geen eieren gebruikt hoeven te worden maar water omdat er al ei-poeder en ei-albumine is toegevoegd aan de mix. Gebruiken jullie dus water om te mixen of toch eieren.

Waarom niet zelf een mix draaien heeft de volgende reden. Op het water waar ik vis vissen maar 5 karpervissers inclusief ik zelf (het is prive water). Er is gevist met readymades, freezers en zelfdraai van verschillende merken en verschillende smaken. In hetzelfde aantal tijd is er op de garlic robin red boilie het meeste en het zwaarste gevangen.

Ik vertel dit zodat er niet een hele discussie hoeft te ontstaan over waarom proline en niet andere merken en mixen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Stefan
Woord van Zwijgen en Karper en andere Muzen zijn twee pracht boeken. Echte aanrader. Ik heb een paar keer in een deuk gelegen van het lachen.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

23-03-2008 09:14

ik gebruik deze mix ook weleens, zelf gooi ik er nog wat toevoegingen doorheen. :wink:
mix draait lekker en idd alleen met water
de beste verhouding is 15 liter water op 50 kilo mix.
mix lijkt dan eerste instantie wat droog.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
bas van der kloot
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-07-2007 16:47
Locatie: zundert

23-03-2008 14:36

verkoopt proline ready mades ook niet in 25mm de freezers wel
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

23-03-2008 21:09

Alleen water toevoegen is voldoende, ook kan je zelf nog eigen ingredienten toevoegen.

Ook handig om zelf pop-ups of blokjes te maken!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

23-03-2008 23:14

Als je 25 mm'ers wilt maken kan je denk ik beter 25 mm'ers kopen (de freezerbait versie) aangezien die net zo duur zijn als de mix alleen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

23-03-2008 23:24

Zal ik jullie een geheimpje verklappen???
op 25mm ga je ook gewoon brasem haken 8)

wat enigzins werkt is de hair flink verlengen
Ach man..Ga toch vissen !!
stefan van brakel
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-09-2007 21:22
Locatie: rijswijk zh

24-03-2008 01:16

Bedankt voor de antwoorden voor zover.

Ik weet dat er altijd kans is dat ik brasem vang maar ik wil nu met 30mm a 35mm haakaas boilies vissen. Dit omdat de meeste brasem die hier rond zwemt niet zo'n grote boilie op kan en de karper juist wel. Tot deze conclusie ben ik gekomen door het simpelweg te meten doormiddel van anderhalve 20mm boilie tegen de mond van de gemiddelde brasem die we hier vangen te houden. En dit paste niet. En van de karper weet ik dit doordat ik in een pretpark verschillende karpers van die plastic balletjes waar speelgoed in zit in hun mond heb zien nemen en weer uit zien spugen. Deze balletjes waren ongeveel 45mm breed.

De freezerbaits zijn inderdaad ongeveer voor dezelfde prijs maar toch wil ik ze zelf maken. Dit omdat ik weinig vriesruimte tot mn beschikking heb. Dat krijg je nu eenmaal als je nog bij je ouders woont en je geen eigen vriezer heb. Daarnaast wil ik meer voerboilies maken van kleinere diameters en een aantal grote als haakaas zodat ik mijn vriesruimte optimaal benut.

Nog even een vraag voor de mensen die ze al gedraait hebben. Zijn ze met water na lang drogen wel keihard want ik heb van sommige mensen gehoord dat ze sponzig werden. Misschien drogen ze niet lang genoeg. Dat kan het natuurlijk ook wezen.

Groet en voor degene die al weer aan de waterkant zitten VANGSE

Stefan
Woord van Zwijgen en Karper en andere Muzen zijn twee pracht boeken. Echte aanrader. Ik heb een paar keer in een deuk gelegen van het lachen.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

24-03-2008 13:48

gewoon koken en een 24 uur laten drogen daarna de vriezer in.
je kan ze langer laten drogen worden ze alleen harder, net wat je zelf wil :wink:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Jan Peter Teerling

24-03-2008 22:06

Je vergeet Stefan dat die 1,5 boilie van jou in de lengte (op de hair) wordt opgezogen en niet in de breedte.. Een gemiddelde brasem heeft geen enkel probleem een 30mm bol op te zuigen. Mocht dit niet lukken,wil je niet weten wat ze in de tussentijd al met je haakaas hebben uitgevreten.

De truc zit hem niet in groter haakaas maar in ander aas.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-03-2008 18:56

JP,

In principe heb je met PL al aas dat niet overdreven veel brasem aantrekt :)

groeten Bart
Jan Peter Teerling

27-03-2008 15:11

Heb weinig ervaring met Pl,maar iets wat in principe niet overdreven veel brasem aantrekt,bevat in principe ook niet overdreven veel wateroplosbare rommelderij Bart.. :-? Soms is dat een voordeel, soms is dat een nadeel.. :o

Ps wat je vertelde over die bananarig stimmt nicht! And i got the pictures to prove it.. :wink:
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

27-03-2008 15:42

JP,

Jij weet net zo goed als ik dat PL geen (of slechts zeeer weinig) gebruik maakt van wateroplosbare producten, evenmin als andere producten met een hoge instant attractiviteit :)

Groeten Bart
Plaats reactie