Proline bollen


Sam Bos

25-03-2008 22:48

raymon is op zijn teentjes getrapt volgens mij aart haha onze meningen zijn te hard denk ik naja
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:52

Aart,

Het maakt mij verder niet veel uit hoe iedereen denkt of het er wel of niet inzit. Alleen jij vraagt mij om antwoord te geven op jouw vraag over mijn eigen antwoord. En hoe ik eraan kom doet er niet toe. Ik wil alleen weten van jou waarom jij zegt dat het in geen van beide boillies zit. En geen antwoord met wedden dat het in geen van beide zit. Onderbouw jouw antwoord eens als je zo zeker ben van je zaak dat je wilt wedden.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-03-2008 22:54

Raymon ;

a ; geil word ik niet van pro-line

b ; van mijn vangsten op koos zn ballen krijg jij pijn aan je ogen.

c ; van mijn vangsten op andere merken ook

d ; van mijn vangsten op mn eigen knikkers "helaas" ook

e ; verzin ik zelden iets


Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-03-2008 22:55

Dus eigenlijk ligt t gewoon steeds aan den Laarmans zelf :P :P :P :P :P :P
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:57

Helaas voor jouw word er over geen van deze beweringen gesproken door mij en zeker niet dat de vangsten minder zouden zijn door het gebruik van Pro-Line boillies

menno laarmans schreef:Raymon ;

a ; geil word ik niet van pro-line

b ; van mijn vangsten op koos zn ballen krijg jij pijn aan je ogen.

c ; van mijn vangsten op andere merken ook

d ; van mijn vangsten op mn eigen knikkers "helaas" ook

e ; verzin ik zelden iets


Gr :wink:
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-03-2008 22:57

[quote="Raymon Verkaik"]Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord. Maar bij ProLine zitten er meer en hogere dosering chemische conserveringsmiddelen in de wel bekende E nummers bijv. Sorbinezuur (E200), Natriumsorbaat (E201)en Kaliumsorbaat (E202) die kankerverwekkend kunnen zijn bij een te hoge dosering voor mens en dier in verhouding kwa lichaams gewicht en grote. En bij Special Baits is het minder chemisch en meer op basis van zouten en suikers. En er zal ook heus wel enkele chemische middelen tussen zitten alleen dan wel een lagere dosering want je ontkomt er bijna niet aan tenzij je freezerbaits neemt. En je kunt het aan de boillie voelen. Die van Pro-Line zijn zacht inknijpbaar door het hoge vocht gehalte door het luchtdrogen van de boillie waarvoor je dus meer conseveringmiddelen nodig hebt. En die van Special Baits zijn hard door het luchtdrogen van de lage dosering conserveringmiddelen.[/quote]

Hoewel ik niet met beide merken boilies vis (heb nog steeds mijn eigen huis merk) zou ik graag vernemen over welke percentages je hier spreekt. Je zult toch echt ingewijde moeten zijn met een laboratorium achter je om dit te kunnen hard maken.

Menno, wat heb jij met Koos zijn ballen?
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:59

sander wolters schreef:alle proline bollen zijn kwa structuur het zelfde ik vind het maar bagger maja wie ben ik


Verder staan er geen meningen van jouw in dit topic alleen maar zinloze antwoorden.
Mmm Sander

Onze meningen he!

En P.J Otte ik bazeer dit op een eerder verschenen stuk op een forum over gebruik van conseveringsmiddelen in de boillie industrie. Toen de firma Pro-Line geen gehoor wou geven aan de vraag welke middelen in welke hoeveelheid ze gebruikte.
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 25-03-2008 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-03-2008 23:01

Op de emmer lezen Peter :P :P
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-03-2008 05:47

Raymon Verkaik schreef:
sander wolters schreef:alle proline bollen zijn kwa structuur het zelfde ik vind het maar bagger maja wie ben ik


Verder staan er geen meningen van jouw in dit topic alleen maar zinloze antwoorden.
Mmm Sander

Onze meningen he!

En P.J Otte ik bazeer dit op een eerder verschenen stuk op een forum over gebruik van conseveringsmiddelen in de boillie industrie. Toen de firma Pro-Line geen gehoor wou geven aan de vraag welke middelen in welke hoeveelheid ze gebruikte.


Dus als ik het goed begrijp is het als volgt, als iemand geen kijkje wil geven in zijn keuken mogen we zelf beslissen wat zij in hun boilie verwerken? :o

Das een goeie en die wil ik er in houden :lol:

Oja voordat je iets roept, heb een eigen bollenlijn en heb nog niet eens readymades in mijn pakket.

Je mag trouwens bij mij ook zeggen wat ik er in verwerk, ik doe het namelijk niet :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-03-2008 07:19

Beste Raymon,

Graag verneem ik dan aan de hand van cijfers welke hoeveelheden en conservering stoffen Proline en Special Baits elk gebruiken. Als je meent zaken te moeten aankaarten zul je dit ook hier moeten onderbouwen. Reclame maken voor het ene merk en de ander afkraken op de wijze zoals je nu doet kan ik mijn ogen niet.

Dat boilie fabrikanten niet prijs geven welke conservering middelen zij gebruiken is zolang de voedsel en waren autoriteit dit niet verplicht stelt begrijpelijk. Uit concurrentie overwegingen zou ik het ook niet doen om reacties als bovenstaande die tot nog toe op drijfzand gebaseerd zijn te voorkomen.

Wil nog wel vermelden dat wetenschappelijk er geen cijfers zijn die aantonen in welke maten conservering middelen in boilies de levens verwachting van karpers beïnvloeden. Dat ik persoonlijk dit type boilies tot nog toe niet gebruik in de 45 jaar dat ik op karper vis is hier niet belangrijk.


Groet,
Peter
K. van den Herik

26-03-2008 07:50

http://www.food-info.net/nl/e/e200-300.htm klok en de klepel aka een beetje kennis is levensgevaarlijk. Let vooral op het woordje natuurlijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ow en ik heb op special baits en proline nooit wat gevangen. Laatste nooit mee gevist overigens. Zo ook niet met waterlanders ( de naam :D ). MSB wel mee gevangen, dus mee gevist.

nou en?
K. van den Herik

26-03-2008 08:35

Peter O.,

Kleine nuance: er is nooit onderzoek naar gedaan op langere termijn bij vissen.
Dus zowel schadelijk of niet schadelijk op langere termijn is niet aangetoond.

Aanwezigheid naar aanwezigheid van bepaalde stoffen om bollen te bewaren het SVN wel gedaan.
MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

26-03-2008 09:35

pj otte schreef:Beste Raymon,

Graag verneem ik dan aan de hand van cijfers welke hoeveelheden en conservering stoffen Proline en Special Baits elk gebruiken. Als je meent zaken te moeten aankaarten zul je dit ook hier moeten onderbouwen. Reclame maken voor het ene merk en de ander afkraken op de wijze zoals je nu doet kan ik mijn ogen niet.

Dat boilie fabrikanten niet prijs geven welke conservering middelen zij gebruiken is zolang de voedsel en waren autoriteit dit niet verplicht stelt begrijpelijk. Uit concurrentie overwegingen zou ik het ook niet doen om reacties als bovenstaande die tot nog toe op drijfzand gebaseerd zijn te voorkomen.

Wil nog wel vermelden dat wetenschappelijk er geen cijfers zijn die aantonen in welke maten conservering middelen in boilies de levens verwachting van karpers beïnvloeden. Dat ik persoonlijk dit type boilies tot nog toe niet gebruik in de 45 jaar dat ik op karper vis is hier niet belangrijk.


Groet,
Peter


Ik maak hier geen reclame voor ander merken boillies die beter of slechter zijn. En ik haal andere ook niet onder uit. We hebben het nu over deze 2 merken omdat het over Proline gaat dit topic, maar ik had ook MSB kunnen pakken en of Waterland Baits of Attractor Range als tegenvoorbeeld. Ik pakte het voorbeeld Special baits alleen omdat ik daar zelf nu mee vis en omdat ik de rest op MSB, ProLine na niet ken of mee gevist heb.Ik zeg niet dat Special Baits de beste of schoonste zijn er zijn nog meer merken die dat doen.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-03-2008 09:48

En P.J Otte ik bazeer dit op een eerder verschenen stuk op een forum over gebruik van conseveringsmiddelen in de boillie industrie. Toen de firma Pro-Line geen gehoor wou geven aan de vraag welke middelen in welke hoeveelheid ze gebruikte.


Ik heb helemaal niks met RM of freezers van wat voor merk dan ook dus mijn reactie heeft niets te maken met merkengeil of zoiets.

Dit is het meest zwakke antwoord wat ik hier ooit heb gelezen.
Deze discussie heb je met voorsprong verloren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

26-03-2008 09:56

K. van den Herik schreef:Peter O.,

Kleine nuance: er is nooit onderzoek naar gedaan op langere termijn bij vissen.
Dus zowel schadelijk of niet schadelijk op langere termijn is niet aangetoond.

Aanwezigheid naar aanwezigheid van bepaalde stoffen om bollen te bewaren het SVN wel gedaan.
MVG

Klaas


Het klopt wat jij hier zegt. Kan ik ook niet ontkennen. Maar het is wel een feit dat een hoge dosering conserveringsmiddelen ongeacht natuurlijk of chemisch voor de mens ook slecht en kankerverwekend kan zijn. Dus is het bij een dier ook eventueel ook mogelijk. En ik weet dat je mens en dier niet mag vergelijken. Maar als je hier wat verkeerds doet of zeg over je rig,lood of lijn montage/keuze of ze zien op je foto geen onthaakingsmat is het gelijk van denk aan het welzijn van de vis. Maar we pleuren wel kilo's met Chemisch/Synthetisch geconserveerde boillies het water in. Ik bedoel het verder allemaal niet verkeerd en ben ook niet Anti Pro-line ik vind hun Freezers zelfs de beste. Ik vind alleen dat we allemaal wel wat verder zouden moeten kijken naar wat we gebruiken en in het water gooien. Er zijn veel merken die het wel gebruiken en er zijn ook veel merken die het niet of minder gebruiken. Het probleem is denk ik ook vaak dat iedereen wil vangen en het liefst groter en meer als je buurman en dat als iemand een goeie bol heeft iedereen er maar mee gaat vissen zonder na te denken of er eventueel schadelijke stoffen inzitten voor mens,dier en natuur.

Er zitten wel degelijk natuurlijke middelen in. Maar het wordt wel voor commercieel gebruik chemisch gemaakt http://www.food-info.net/nl/e/e200.htm . Het gaat mij alleen om de hoeveel in het gebruik ervan. Kijk hier op deze site's over de vehoudingen die pas werkzaam zijn bij een ready-made en geef toe als dat werkelijk zo gebruikt word wil jij je boillie niet meer proeven.
http://www.karpervoer.nl/publikaties/gastschrijvers/chrisgabrile.html
http://www.karperwereld.nl/rotary/conserv.php
Hoe denk je anders dat je boillie zo lekker ruikt (flavour) en als je je tong er tegen houdt ze allemaal het zelfde proeven ongeacht welke smaakgeur je hebt. Dat zijn gewoon de bollen die stijf staan van de hoge dosering chemisch gemaakte conserveringsmiddelen. Je kunt het ook voelen de bollen waar veel in zit zijn zacht rubberachtig omdat de middelen vocht nodig hebben om te werken en de bollen waar minder in zit of met suikers en zouten bereid zijn zijn bikkelhard omdat zout en suiker vocht eruit halen.
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 26-03-2008 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-03-2008 09:57

Beste Raymon,
Je draait er om heen, tot op heden heb je geen duidelijk antwoord kunnen geven op de vragen die gesteld zijn door b.v. Aart. Je hebt het in je reply over:

Raymon Verkaik schreef:Maar bij ProLine zitten er meer en hogere dosering chemische conserveringsmiddelen in de wel bekende E nummers bijv. Sorbinezuur (E200), Natriumsorbaat (E201)en Kaliumsorbaat (E202) die kankerverwekkend kunnen zijn bij een te hoge dosering voor mens en dier in verhouding kwa lichaams gewicht en grote. En bij Special Baits is het minder chemisch en meer op basis van zouten en suikers.


Tot op heden heb ik hier geen bewijs van gezien vanuit jou richting, kan dus niets anders doen dan me aansluiten bij de andere Peter. Gewaagde uitspraken trouwens die je doet, maar goed bekijk het dan even vanuit een ander kader.

Dus bij deze mijn vraag:
Graag zie ik feitelijk onderbouwd dat de firma Proline gebruik maakt van E200,E201 en E202 in hun boiliereceptuur. Het antwoord: Toen de firma Pro-Line geen gehoor wou geven aan de vraag welke middelen in welke hoeveelheid ze gebruikten, is natuurlijk geen feitelijke onderbouwing maar gebakken lucht.

Let op: heb geen binding met 1 van de merken die je noemt.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-03-2008 10:14

Raymond met jou laatste reactie kan ik het eens zijn, maar ook ik ben benieuwd naar jou antwoorden op de vragen en dan op de inhoud niet op aannames omdat er geen antwoord is gekomen van wie dan ook.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

26-03-2008 10:48

peter postema schreef:Beste Raymon,
Je draait er om heen, tot op heden heb je geen duidelijk antwoord kunnen geven op de vragen die gesteld zijn door b.v. Aart. Je hebt het in je reply over:

Raymon Verkaik schreef:Maar bij ProLine zitten er meer en hogere dosering chemische conserveringsmiddelen in de wel bekende E nummers bijv. Sorbinezuur (E200), Natriumsorbaat (E201)en Kaliumsorbaat (E202) die kankerverwekkend kunnen zijn bij een te hoge dosering voor mens en dier in verhouding kwa lichaams gewicht en grote. En bij Special Baits is het minder chemisch en meer op basis van zouten en suikers.


Tot op heden heb ik hier geen bewijs van gezien vanuit jou richting, kan dus niets anders doen dan me aansluiten bij de andere Peter. Gewaagde uitspraken trouwens die je doet, maar goed bekijk het dan even vanuit een ander kader.

Dus bij deze mijn vraag:
Graag zie ik feitelijk onderbouwd dat de firma Proline gebruik maakt van E200,E201 en E202 in hun boiliereceptuur. Het antwoord: Toen de firma Pro-Line geen gehoor wou geven aan de vraag welke middelen in welke hoeveelheid ze gebruikten, is natuurlijk geen feitelijke onderbouwing maar gebakken lucht.

Let op: heb geen binding met 1 van de merken die je noemt.
mvg,
Peter


Nee Peter je hebt gelijk ik heb geen feitelijk bewijs van hoeveel en wat. Maar ik ben er heilig van overtuigt dat je het aan een boillie kan proeven en voelen. En aangezien de meeste Pro-Line ready-made boillies zacht en rubberachtig zijn ga ik er vannuit dat er een hoge dosering inzit. En Pro-Line is naar mijn idee niet de enige boillie draaier die dat heeft of doet. Maar dit topic ging over Pro-Line en dit is mijn mening over hun en ook over div andere merken denk ik zo dus niet in het bijzonder alleen aan Pro-Line gericht. Maar er zijn gewoon andere merken waaronder door mij genoemd Special Baits waar dat naar mijn mening minder inzit. En dat bazeer ik op dat de boillies die harder zijn er er wel degelijk verschil zit in de smaak van de boillie en dus niet allemaal hetzelfde proeven.Nutrabaits is daar ook een voorbeeld van goede harde smakende boillie.

En ik heb ook geen binding met Special Baits en ook niet met andere merken als Pro-Line,Nutrabaits,Nash Baits,Waterland Baits,Bosche Boillies,MSB enz enz Het is puur de ervaring tussen deze 2 merken waar ik mee gevist heb.
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 26-03-2008 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-03-2008 10:56

Beste Raymon,
Dank je voor het verhelderend antwoord, dit geeft mij het inzicht dat mijn interpretatie van het stuk wat je geschreven hebt correct is. Heilig overtuigd zijn is geen wetenschap maar een aanname, publiekelijke aannames waarin je beweringen over ondernemingen doet die niet gestaafd zijn aan feiten zijn link.

Misschien is enige nuance de volgende keer op zijn plaats?
met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
K. van den Herik

26-03-2008 11:03

kalium en aanverwanten zijn dus gewoon zouten.

1520 moeten we hebben kost minder en gaat net zo goed. 4 tot 13%. Ik meen dat pl bij de onderste helft zat.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

26-03-2008 11:05

Ik zal volgende keer geen merk namen meer gebruiken. Maar dan had je denk een hele andere discussie gekregen. En waarom alleen omdat ik 2 namen tegenover elkaar zet.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Sam Bos

26-03-2008 11:21

raymon ik heb meerdere dingen gezegd maar waarom ben je zo op je tenen getrapt als ik vragen mag want je hapt over al op! deden die vissen maar net als jou op proline bollen whaha!
Laatst gewijzigd door Sam Bos op 26-03-2008 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

26-03-2008 11:37

Ik ben niet op mijn tenen getrapt. Het blijft gewoon mijn mening totdat iemand mijn kan overtuigen dat het niet zo is. En er zijn nog meer mensen die er zo over denken maar die hoor je of zie je niet meer. En daarbij zal hier wel vaker over gesproken zijn alleen viel er toen geen merk naam. Alleen omdat het woord Pro-Line liet vallen en daar toevallig half Nederland me vist en goed vangt krijg ik het op mijn dak. Mijn enige opmerking op jouw was dat je zo'n opmerking plaats en dan gaat zeggen dat ik op mijn tenen ben gerapt door jullie commentaar terwijl je zelf ook negatief over de structuur van Pro-Line uitlaat. Verder heb ik geen problemen met wat iedereen denkt.Ik kan het niet bewijzen alleen maar vermoeden andere denken weer het tegenovergestelde maar die komen ook niet met feiten,meningen of bewijzen.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Sam Bos

26-03-2008 11:45

maar nu heb je wel een goede bol van special baits en je hebt er ook gelijk in wat je zei met betreking tot proline. Special baits vind ik wel een perfect structuur hebben en elke bol van hun is eigenlijk uniek. bij proline lijkt het gewoon net alsof ze overal een basismix voor gebruiken beetje kleurstof lekker flavourtje en klaar weer een nieuwe (soort) boilie haha zo kan ik ook wel 200 verschillende soorten boilies maken! Maar net wat ik zeg als ik voor een ready moest gaan was het of mainline of special baits!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-03-2008 11:53

Beste Raymon,
Zoals je duidelijk is meng ik mij verder niet in de discussie op zich over proline of wel merk dan ook.
Vertrouwen is een goed iets en als mensen zich goed voelen met een proline bol of welk merk dan ook, prima. Vis met beide boilies niet en heb ook geen inzicht in de gebruikte receptuur van de hier besproken merken.

Mij maakt het dan ook niet uit welk merk je bespreekt, het gaat mij meer om de achtergrond zoals ik geprobeert heb aan te geven in mijn reply. Was daarin tegen zeer benieuwd of jij je vermoedens feitelijk zou kunnen bewijzen, dit geeft een anders perspectief aan de discussie namelijk.

Nu blijft het bij vermoedens, hier kan ik persoonlijk weinig mee als je mijn standpunt begrijpt. Boiliestructuur is voor mij geen leidraad omdat in ieder geval mijn kennis hiervoor onvoldoende is en ik moelijk te overtuigen ben om alleen op basis van structuren aannames te doen over conservering. Open of dichte structuur qua uitlekbaarheid versus gebruikte ingredienten is een ander verhaal en leuk voor een topic voor de zelfdraaiers. Geeft mij in ieder geval geen inzichten in de receptuur en mogelijkheden qua uitlekken of vangkans van welk merk dan ook.

Sander en jij hebben vertrouwen in special baits, jullie visie en te respecteren. Daarin tegen kan het weer zijn dat andere mensen dit merk absoluut niet willen gebruiken. Lastige materie niet waar :wink:

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.