Proline bollen


Lars Louwerens
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2008 17:54

24-03-2008 13:37

maarten de boer schreef:[met pro line in het water heeft elke karper een kater] en ik ook.wegdoen die ballen ze staan stijf van de conserveringsmiddelen. de slechtste die ik ooit geprobeerd heb. BAH BAH BAH hed ze zelf geprobeerd maar vang veel en veel meer op andere(zelfgemaakte ) boilies


WAT???

Pro-line zijn de beste boillies die ik ken. de big activator heb ik met nog iemand op een water gebruikt waar het nogal dressuur gevoelig is, en bingo daar hingen ze. Ze zijn ook erg goedkoop als je ze per 50kg koopt. Dit zijn dan wel de freezers he.
Betekent niet dat de readymades slecht zijn hoor, alleen is de geur daar net iets anders van.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

24-03-2008 14:22

En toch kan het ruig lopen met zon goedkope snotbol.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
hans Schoenmakers2
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-03-2004 07:16
Locatie: Goirle
Contacteer:

24-03-2008 15:30

Wat is het doel van deze discussie? Iemand vraagt advies wannneer hij welke boilie het best kan inzetten. Vervolgens komen er een aantal reacties die mijn inziens geen toegevoegde waarde leveren.
Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij vroeg hij niet of de structuur bagger is, of de kostprijs te hoog is, of de boilies 5 keer over de kop moeten gaan ja of nee, insinuaties dat wannneer iemand een 30kg vis zou vangen hij direct gesponsord zou worden.

Er zijn te veel vissen gevangen aan Proline boilies, jaren aan een stuk. Volgens mij hoef je aan de vangkracht niet te twijfelen. Vertrouwen koop je niet, dat moet je zelf hebben. Als je twijfelt aan Proline, koop het dan niet. Er zijn voldoende andere merken. Waarschijnlijk betaal je (veel) meer. De vraag is natuurlijk of je weet wat er in de hele dure boilies zit. Je kunt dat moeilijk controleren.
Het belangrijkste voor mij is dat mijn aas vangt, ook op langere termijn. Ik vis inmiddels 7 jaar met Proline, op diverse wateren, en heb er vele vissen mee gevangen. Kenmerkend is dat sommige vissen er meerdere keren uitkomen. Ik spreek dan niet alleen over dressuur wateren maar ook het Wilhelminakanaal.
Dat de kostprijs laag is daar heb ik geen problemen mee. Er gaat nogal wat doorheen op jaarbasis. Het volume wat Proline draait daar zal menig boilieleverancier jaloers op zijn. Als een boilie niet vangt, dan wordt deze ook niet verkocht en kan Proline de deur wel sluiten.

Een zeer tevreden Proline gebruiker
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-03-2008 17:04

Een constructieve reactie Hans, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Ben bang dat de reactie afdwaalde na de reactie van Mitsz helaas. Ik blijf me erover verwonderen dat boarders met banden anders dan de vraaggerelateerde aasfirma blijven reageren in dergelijke topics. Ondanks dat zijn reactie waarschijnlijk gewoon bedoelt is als grappige opmerking, ben ik van mening dat de "aasvraagtopics" altijd dergelijke vervuiling kennen. Mitsz, jij maakt WB, daar vis je neem ik aan ook mee en daarom vang je dus ook niks op PL boilies. Logisch lijkt me zo 8)

Mike heeft gewoon een simpele vraag, op zoek naar een stukje bevestiging in zijn onzekerheid, verlangend naar een simpel antwoord. Hij vraagt niet naar kwaliteit of prijzen, gewoon naar de beste aaskeuze voor een bepaalde periode en eventuele ervaringen van boarders met het betreffende aas.

Persoonlijk ben ik partijdig in deze, ik wordt namelijk wel gesponsord door Pro Line, ik heb niet eens een 30kg vis gevangen, snap er eigenlijk niks van dat ik daar nog gratis boilies krijg :o :wink: Hoeveel waarde Mike hecht aan mijn antwoord weet ik niet, ik weet alleen dat ik wel ervaring heb met de betreffende boilies, aangezien ik ermee gevist heb en weet wat de samenstellingen zijn.

Natuurlijk vindt niet iedereen de boilie goed, iedereen heeft zijn eigen eisen aan het aas waar ze mee vissen. Iedereen heeft vertrouwen in bepaald aas, of juist geen vertrouwen. Dit is maar goed ook, anders zaten er veel aasfirma's/toeleveranciers zonder werk. Ook ik vindt het ene product in het pakket beter dan het andere en zou lang niet met alle aangeboden smaken met vertrouwen vissen, ben ik dan anders dan andere vissers? Vertrouwen is een groot goed binnen het karpervissen, er is toch al voldoende onzekerheid binnen de visserij. Heb je geen vertrouwen in een aastype of merk, vis er dan gewoon niet mee. Het enige wat ik wel weet is dat al die honderden tonnen boilies die jaarlijks door Europa verspreid worden toch ook door vissers opgevist worden, er zullen dan toch ook vissers zoals Hans, ik en vele anderen zijn die wel vertrouwen hebben in het aas gefabriceerd door PL.

Om te eindigen en me bij de woorden van William te voegen, ook ik heb respect voor wat Koos en Kornuiten opgebouwd hebben. Van flavourtjes verkopen, bekostigd door de studiefinanciering tot een van de toonaangevende bedrijven in de branche wat PL nu is geworden. Ik ben trots, ook op mezelf, dat ook mijn bijdrage in de afgelopen 11 jaar aan het succes heeft mogen bijdragen. Maar goed, dit is mijn gevoel en mening in deze, niet gestuurd of van hoger hand opgelegd,

Gewoon jammer dat een simpele, doch terechte vraag van iemand weer moet ontaarden in een dergelijke zinloze discussie die geen winnaars zal kennen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

24-03-2008 21:41

Bart,

Het is een discussieboard dus zoveel mensen zoveel wensen c.q. meningen.
Een vooroordeel is vaak erg snel gevormd, vist iemand een keer met een zak bollen van het merk X en vangt ie meteen een joekel is X hèt merk.

Vist ie dan een keer met Proline en vangt er niks aan is het bagger, zo gaat dat.

Ik denk dat de aantallen vissen die jaarlijks aan deze ballen gevangen worden en de kilo's die jaarlijks hun weg naar de bodem vinden voor zich spreken en verder geen betoog behoeven, parels voor de zwijnen zou ik haast zeggen.

Natuurlijk bestaan er naast Proline nog een hele berg andere goed boilies en is het ieders recht zijn mening hierover te geven, het is alleen een beetje jammer hoe ongenuanceerd sommigen zich uiten.

Het is opnieuw de toon die de muziek maakt...

Bart, beetje tegenvaller dat je nou na 11 jaar nog geen 30 kilo vis hebt, ik ga nu toch een beetje twijfelen aan die boilies. :roll: :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Sam Bos

25-03-2008 01:06

dan bel ik eerder eino jeroen heb je gelijk aan whahaha
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

25-03-2008 05:40

mitsz van der kamp schreef:ik vang er helemaal niks op :D

Tja the same here 8)
Sam Bos

25-03-2008 09:36

en iemand die gesponsord is durft niet slecht er over te praten dat is gewoon zo :)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-03-2008 09:57

Als je de hoeveelheid vissen die er door de jaren heen op de bollen van Proline zijn gevangen in ogenschouw neemt, dan moet je haast wel tot de conclusie komen dat het toch echt aan de visser in kwestie ligt wanneer hij er niets mee weet te vangen… Wanneer de visser zelf het aas er de schuld van geeft, weet je het zeker 8)

Heb er zelf nooit mee gevist.
8)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

25-03-2008 09:57

Ga jij nu maar eerst die 30kg vis vangen Sander, dan hoor je er ook bij :cry: Dan zullen de hemelpoorten zich openen en de kilo's boilies je toestromen! Zoals gezegd moet je aan mijn antwoorden in deze zoveel waarde hechten als je er zelf aan wil geven, ik ben inderdaad bevooroordeeld. Maar zou ik geen vertrouwen hebben in de producten, zou ik er ook niet mee vissen, welk merk het dan ook moge zijn.

Zullen we de topic staken of gewoon weer on topic verder gaan en proberen een antwoord op de vragen van Mike te geven?
mvg

Bart van den Hurk
Mike Diedering
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-03-2008 21:25

25-03-2008 10:07

ben uit sommige antwoorden toch al een stuk wijzer geworden :)

maar over de prijs en de vorm etc.. interreseert me eingelijk niet zo veel
ik kies mijn boilies zoals ik denk dat ze het goed zullen doen wat iemand anders daar van vind is zijn mening

toch super bedankt :wink:

gr mike
Sam Bos

25-03-2008 11:08

Bart van den Hurk schreef:Ga jij nu maar eerst die 30kg vis vangen Sander, dan hoor je er ook bij :cry: Dan zullen de hemelpoorten zich openen en de kilo's boilies je toestromen! Zoals gezegd moet je aan mijn antwoorden in deze zoveel waarde hechten als je er zelf aan wil geven, ik ben inderdaad bevooroordeeld. Maar zou ik geen vertrouwen hebben in de producten, zou ik er ook niet mee vissen, welk merk het dan ook moge zijn.

Zullen we de topic staken of gewoon weer on topic verder gaan en proberen een antwoord op de vragen van Mike te geven?



oke weer ontopic als je zelf vertrouwen erin hebt dan is het ja goed maar ik vind het niks en dat is mijn mening :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

25-03-2008 17:00

Mike , je kunt ook voor de sensation bollen van bfpproducts gaan . Echt super bollen voor een eerlijke prijs .

Even erbij zeggen , ik wordt niet gesponsord en ik heb ook nog geen 30 kilo vis erop gevangen .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 17:31

Bepaalde smaken van ProLine was bij mij ook niet top andere weer wat wel. Maar ik erger me aan de hoge hoeveelheid conserveringsmiddelen in die bol. Ik vis nu met boillies van Special Baits waarbij dat een stuk minder is en de vangsten gelijk zijn tot nu toe. Moet wel eerlijk zijn dat ik met boillies van Special Baits vissen haakte die ik en andere al lang niet meer op de kant hadden gezien. En met de boillies van ProLine dezelfde vis(sen) in 1 a 2 weken weer haakte (hoezo verslaafde vis). Op zowel een rivier als een put gebeurde dat.

Ik vang dus op allebei goed alleen ga ik voor Special Baits i.p.v ProLine omdat er minder conserveringsmiddelen inzitten.

Gr. Raymon
Laatst gewijzigd door Raymon Verkaik op 25-03-2008 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Mike Diedering
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-03-2008 21:25

25-03-2008 17:53

jeroen?
waar kan ik deze bollen bestellen en bekijken??

gr mike
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2008 20:55

Raymon, hoeveel en welke conserveringsmiddelen zitten dan in het ene en in het andere merk?
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:13

Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord. Maar bij ProLine zitten er meer en hogere dosering chemische conserveringsmiddelen in de wel bekende E nummers bijv. Sorbinezuur (E200), Natriumsorbaat (E201)en Kaliumsorbaat (E202) die kankerverwekkend kunnen zijn bij een te hoge dosering voor mens en dier in verhouding kwa lichaams gewicht en grote. En bij Special Baits is het minder chemisch en meer op basis van zouten en suikers. En er zal ook heus wel enkele chemische middelen tussen zitten alleen dan wel een lagere dosering want je ontkomt er bijna niet aan tenzij je freezerbaits neemt. En je kunt het aan de boillie voelen. Die van Pro-Line zijn zacht inknijpbaar door het hoge vocht gehalte door het luchtdrogen van de boillie waarvoor je dus meer conseveringmiddelen nodig hebt. En die van Special Baits zijn hard door het luchtdrogen van de lage dosering conserveringmiddelen.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-03-2008 22:17

Ik krijg ook niks van Koos .

Maar mag ik met n 29,4 kg op n peach bol van hem wel mee doen ????


Gr :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2008 22:19

Raymon, m.i. heb je een rijke fantasie... Wedden dat de 3 door jou genoemde conserveermiddelen in geen van beide merken zitten?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2008 22:21

Waar wil jij aan mee doen Menno? :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-03-2008 22:31

Aart;

Ik snap nooit zo dat probleem van n 20 , 25 ,30,35 39 kg vis .

Zo moeilijk is t niet.

Je moet gewoon t haakje ff in zn muil slaan , verder niks.

Gr :wink:

Maar volgens mij kunnen sommige onder ons hier gewoon niet luchten dat op Koos zn ballen toch wel wat biggen op de kant komen.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:36

Aart,

Verzin jij ook eens een verhaaltje dan i.p.v met zulke antwoorden te komen.
Die antwoorden van jouw zeggen tot nu toe niks.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

25-03-2008 22:38

menno laarmans schreef:Aart;

Ik snap nooit zo dat probleem van n 20 , 25 ,30,35 39 kg vis .

Zo moeilijk is t niet.

Je moet gewoon t haakje ff in zn muil slaan , verder niks.

Gr :wink:

Maar volgens mij kunnen sommige onder ons hier gewoon niet luchten dat op Koos zn ballen toch wel wat biggen op de kant komen.


En jij Menno denk je nou echt dat er geen ander bollen zijn waar dat niet mee lukt?? Of ben jij ook ProLine geil. En kun je zelf niks bedenken en ga je ook maar met de ProLine rage mee.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Sam Bos

25-03-2008 22:40

kom aart vertel ons even een verhaal van dikkie dik en de pionierradio

Dit ging toch over proline en niet over verhaaltjes
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2008 22:44

Ik verzin niets Raymon omdat iets verzinnen nergens op slaat. Ik zou alleen graag bewijs zien van de zaken die jij beweert t.a.v. de 2 boiliemerken. Maar denk dat jij dit wel verzonnen hebt.