Welke PVA mix (voor in de stick) moet ik gebruiken?


Plaats reactie
niels hurkmans

15-03-2008 19:33

Welke moet ik gebruiken om in de stick te doen

Jullie mening graag


tight lines

nielss
René vd Linden
Berichten: 26
Lid geworden op: 03-11-2007 20:39
Locatie: Gelderland

15-03-2008 20:23

Gewoon die van Korda, en dan de Boilie PVA Funnel variant moet je hebben.

Groet René
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-03-2008 22:21

niet wat voor p.v.a maar wat moet erin :wink:
die mooie blikken meaty marine van dynamite baits met een beetje vis olie er door heen in combinatie met kleine pellets 3/5 mm. en die olie kun je gewoon in een toko(meestal aziatische etenswaren) halen onder de naam vis olie.lekker goed koop en het werkt net zo goed als die olie van bijvoorbeeld een merk product.
zal wel......!
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

16-03-2008 10:52

Hey heb net een onderwerp geopend over cc moore ik zag ook allemaal stick mixen zoals bloodworm, mussel etc.

http://www.hengelsport-shop.com/produkt ... %201kg.htm
Bijlagen
3597_CC+Moore+Boosted+Bloodworm+Stick+Mix+1kg.jpg
CC Moore Boosted Bloodworm Stick Mix 1kg

Bezit een diep rode kleur en is rijk aan natuurlijke eetlust opwekkers. Door de speciale toevoegingen is deze stick mix in staat om de vis van op grote afstand naar de voerplek te lokken. Geeft zeer goede resultaten in combinatie met ons Liquid Bloodworm Extract.
(21.61 KiB) 742 keer gedownload
niels hurkmans

16-03-2008 14:06

stefan andriessen schreef:niet wat voor p.v.a maar wat moet erin :wink:
die mooie blikken meaty marine van dynamite baits met een beetje vis olie er door heen in combinatie met kleine pellets 3/5 mm. en die olie kun je gewoon in een toko(meestal aziatische etenswaren) halen onder de naam vis olie.lekker goed koop en het werkt net zo goed als die olie van bijvoorbeeld een merk product.




Meaty marine werkt wel goed maar dat is heel zacht spul dat zou ik eerder voor de method gebruiken.

In de stick moet je altijd Spul stoppen wat net zo groot is als je haakaas.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

16-03-2008 14:53

sorry hoor maar dat fijne spul kan makkelijk in je pva zak(long chuck funnel web van korda)
toevallig niet korda 5 en 6 gezien zeker?
je mixt die meaty marine met een beetje vis olie daarna doe je een beetje 3 mm pellets en je pva zakje
en daarna doe je die meaty marine er boven op en stamp je de boel lekker aan en schuif je het zooitje zo over je onderlijn heen.
zal wel......!
niels hurkmans

16-03-2008 18:31

stefan andriessen schreef:sorry hoor maar dat fijne spul kan makkelijk in je pva zak(long chuck funnel web van korda)
toevallig niet korda 5 en 6 gezien zeker?
je mixt die meaty marine met een beetje vis olie daarna doe je een beetje 3 mm pellets en je pva zakje
en daarna doe je die meaty marine er boven op en stamp je de boel lekker aan en schuif je het zooitje zo over je onderlijn heen.




Heb ik wel gezien ik heb ze allemaal.
Het is de bedoeling dat het aas (wat in je stick zit) even groot is als je haak aas.
Als je alleen meaty marine in je stick doet in combinatie met een 25 mm boilie aast de karper alleen maar een beetje op het meaty marine maar als de karper die boilie ziet liggen , laat hij die meestal links liggen



mvg niels
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

16-03-2008 19:05

toch raar dan dat ik op deze manier vis heb gevange en nog gaa vangen.
zal wel aan mij legge.
zal wel......!
Gerrit Hees

16-03-2008 19:49

Wat een bullshit niels. Met het fijna spul probeer je de vis te lokken omdat dit spul wat hier genoemd is zeer olierijk is.
niels hurkmans

18-03-2008 17:59

Gerardo Heezen schreef:Wat een bullshit niels. Met het fijna spul probeer je de vis te lokken omdat dit spul wat hier genoemd is zeer olierijk is.




Dat is mijn bedoeling niet de bedoeling is dat tussen het voer (meaty marine of zo) ook wat pellets tussen verstopt zijn bijv. 20 mm.
Heb je de onderwater films niet gezien de vissen meiden je haakaas en pakken alleen het voer.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

18-03-2008 18:36

ook onzin
ligt er aan wat voor water
ligt er helemaal aan wat voor aas.
dusja... denk er nog eens over na zou ik zegge en neem niet alles leterlijk over van de d.v.d,s
haal alleen de punten er uit die wat kunnen beteken voor jou manier visserij.
en blijkbaar werkt meaty marine met een stuk gesneden boilie als haak aas en met wat 3 mm pellets in een pva zak dus..........
zal wel......!
niels hurkmans

19-03-2008 15:17

stefan andriessen schreef:ook onzin
ligt er aan wat voor water
ligt er helemaal aan wat voor aas.
dusja... denk er nog eens over na zou ik zegge en neem niet alles leterlijk over van de d.v.d,s
haal alleen de punten er uit die wat kunnen beteken voor jou manier visserij.
en blijkbaar werkt meaty marine met een stuk gesneden boilie als haak aas en met wat 3 mm pellets in een pva zak dus..........



Kan je doen , maar als je de onderwater films hebt gezien komen de karpers alleen op het meaty marine spul af, de boilies laten ze links liggen
niels hurkmans

19-03-2008 15:18

niels hurkmans schreef:
stefan andriessen schreef:ook onzin
ligt er aan wat voor water
ligt er helemaal aan wat voor aas.
dusja... denk er nog eens over na zou ik zegge en neem niet alles leterlijk over van de d.v.d,s
haal alleen de punten er uit die wat kunnen beteken voor jou manier visserij.
en blijkbaar werkt meaty marine met een stuk gesneden boilie als haak aas en met wat 3 mm pellets in een pva zak dus..........



Kan je doen , maar als je de onderwater films hebt gezien komen de karpers alleen op het meaty marine spul af, de boilies laten ze links liggen




En ik neem ook niet alles over van de dvds maar het werkt ook gewoon beter toen ik met meaty marine viste 20 runs in een sessie en nu 30
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

19-03-2008 15:43

Niels,

Hou er rekening mee dat Danny in Korda 5 en 6 op een dressuur water viste. Elk water is natuurlijk anders. 20 of 30 runs in een sessie zegt ook niets, ik heb wel eens 18 runs in een nacht gehad zonder pva zakjes of grondvoer. Gewoon voorvoeren met bolies en lijnen uitvaren was daar voor nodig.

Haal dat gene eruit wat jou kan helpen maar gebruik die dvd's niet als bijbel ;)
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

19-03-2008 16:13

nou en 20 of 30 het kan gewoon puur mazzel zijn je zal et nooit weten.
de 1ne keer vang je toch ook niks en de andere keer een stuk of 6.
het licht er maar net aan of ze je aas zien of ze gewoon geen honger hebbe.
dusja.... doe jij et maar met 20 mm pellets erin maar zo krijg je em nooit door je onderlijn heen long chuk is 15 mm dik. :wink: hoeft natuurlijk niet met long chuk maarja zoveel vissers zoveel manieren...
zal wel......!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

19-03-2008 21:41

stefan andriessen schreef:nou en 20 of 30 het kan gewoon puur mazzel zijn je zal et nooit weten.
de 1ne keer vang je toch ook niks en de andere keer een stuk of 6.
het licht er maar net aan of ze je aas zien of ze gewoon geen honger hebbe.
dusja.... doe jij et maar met 20 mm pellets erin maar zo krijg je em nooit door je onderlijn heen long chuk is 15 mm dik. :wink: hoeft natuurlijk niet met long chuk maarja zoveel vissers zoveel manieren...


Of het omslaan van het weer :o
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

20-03-2008 16:14

waarom een kant en klare mix kopen voor je pva sticks? Koop wat verschillende maten pellets en evt wat hele kleine boilies mix dat door elkaar en gooi er wat olie (bijv vis) op en laat dat 20 min intrekken (niet teveel want dat zal er voor zorgen dat je pva niet smelt). En meng wat grondvoer met bijv tonijn. Maak dan je stick met 2/3 pellets en 1/3 grondvoer en stop je haak in het grondvoer gedeelte. En klaar is kees. Kun je mooi zelf varieren en is vaak ook nog goedkoper.

p.s. Ja ik heb ook de korda dvd's gezien ;)
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

22-03-2008 11:10

niels hurkmans schreef:En ik neem ook niet alles over van de dvds maar het werkt ook gewoon beter toen ik met meaty marine viste 20 runs in een sessie en nu 30



Dan vraag ik me af op wat voor water je hebt zitten vissen.
En hoelang je hebt zitten vissen, 30 runs in een ´sessie´ van 3½ week is niet veel ;-).
Maar wat ik wil zeggen is, dat het aantal runs niets zegt.
De vergelijking met het aantal runs dat je met een ander aas zou hebben gehad, is iets heel anders.
En als jij zo heilig gelooft in je methode..
Wil ik je wel een keer mee nemen naar een water, dan mag jij 3 nachten op die manier vissen.
En dan durf ik te wedden dat je niet meer als 10 vissen zult haken.

Ik heb ooit 42 karpers weten te haken, op een blote haak zonder aas.
Zonder ook maar iets bij te voeren, dit alles in nog geen 4 uur tijd....
Hoe kan dit vraag je je nu af? Ik zat aan de Bosbaan te vissen.......................................

Nu maar hopen dat mijn sarcasme niet verkeerd begrepen word ;) ;) ;) ;) ;)
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

24-03-2008 21:04

Marc vd Woude schreef:
Nu maar hopen dat mijn sarcasme niet verkeerd begrepen word AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mvg,
Stephan van Went
niels hurkmans

25-03-2008 18:42

Marc vd Woude schreef:
niels hurkmans schreef:En ik neem ook niet alles over van de dvds maar het werkt ook gewoon beter toen ik met meaty marine viste 20 runs in een sessie en nu 30



Dan vraag ik me af op wat voor water je hebt zitten vissen.
En hoelang je hebt zitten vissen, 30 runs in een ´sessie´ van 3½ week is niet veel ;-).
Maar wat ik wil zeggen is, dat het aantal runs niets zegt.
De vergelijking met het aantal runs dat je met een ander aas zou hebben gehad, is iets heel anders.
En als jij zo heilig gelooft in je methode..
Wil ik je wel een keer mee nemen naar een water, dan mag jij 3 nachten op die manier vissen.
En dan durf ik te wedden dat je niet meer als 10 vissen zult haken.

Ik heb ooit 42 karpers weten te haken, op een blote haak zonder aas.
Zonder ook maar iets bij te voeren, dit alles in nog geen 4 uur tijd....
Hoe kan dit vraag je je nu af? Ik zat aan de Bosbaan te vissen.......................................

Nu maar hopen dat mijn sarcasme niet verkeerd begrepen word ;) ;) ;) ;) ;)




Uuuh ik heb er niet bij verteld dat ik op dresuur water viste en het was een sessie van een week :wink:
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

25-03-2008 18:59

niels hurkmans schreef:
Marc vd Woude schreef:
niels hurkmans schreef:En ik neem ook niet alles over van de dvds maar het werkt ook gewoon beter toen ik met meaty marine viste 20 runs in een sessie en nu 30



Dan vraag ik me af op wat voor water je hebt zitten vissen.
En hoelang je hebt zitten vissen, 30 runs in een ´sessie´ van 3½ week is niet veel ;-).
Maar wat ik wil zeggen is, dat het aantal runs niets zegt.
De vergelijking met het aantal runs dat je met een ander aas zou hebben gehad, is iets heel anders.
En als jij zo heilig gelooft in je methode..
Wil ik je wel een keer mee nemen naar een water, dan mag jij 3 nachten op die manier vissen.
En dan durf ik te wedden dat je niet meer als 10 vissen zult haken.

Ik heb ooit 42 karpers weten te haken, op een blote haak zonder aas.
Zonder ook maar iets bij te voeren, dit alles in nog geen 4 uur tijd....
Hoe kan dit vraag je je nu af? Ik zat aan de Bosbaan te vissen.......................................

Nu maar hopen dat mijn sarcasme niet verkeerd begrepen word ;) ;) ;) ;) ;)




Uuuh ik heb er niet bij verteld dat ik op dresuur water viste en het was een sessie van een week :wink:


30 runs in 1 week op een dressuur water, nice performance ;)
Mvg,
Stephan van Went
Plaats reactie