hennep voerplek!


Nick Flip

14-03-2008 16:28

Heeft er iemand ervaring met grote voerplekken hennep?
En dan praat ik over een kilootje of 3 á 4..
en met wat viste jullie op deze voerplek..?
hennep zelf kan je helaas niet als haakaas gebruik :(

Nick
Sam Bos

14-03-2008 16:55

3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

14-03-2008 19:29

sander wolters schreef:3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen


Dat hangt dus sterk af van het water. Ik vis op een aantal wateren waar je geen 3 a 4 kg in een keer in hoeft te lazeren of het moet zijn dat je liever niets vangt. Laat staan dat je 15 kg voert.

En je kunt wel hennep op je hair bevestigen. Ik meen ooit een verhaal gelezen te hebben over hennep op je hair plakken.
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

14-03-2008 20:11

Ik voer gewoon een grote emmer hennep,met hierbij een tiental,max 20,kleine boilies (15 mm).Dan een boilie van 15 mm aan de hair.Ondervinding leert dat het beter is om kleine boilies erbij te doen dan een 22 mm.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

14-03-2008 20:42

sander wolters schreef:3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen


Ik heb geëxperimenteerd bij ons in de polder, pas boven de 10 kg gingen ze er pas echt op los, 20 kg hennep is in een mumtijd weg
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

15-03-2008 16:28

ik vis ook altijd met hennep.
Op een plas in de buurt vis ik altijd met zon kilo hennep per keer paar tijgernootjes erop en vangen maar.
en idd met hennep gaan ze echt door het dolle heen, 1 minuut na je lijn droppen een run krijgen is niet zeldzaam dan!
Maar probeer wel, zeer compact te voeren, met je haakaas er middenin, kans dat ze die hennep naar binnen zuigen, en daar je haakaas ook gelijk mee naar binnen zuigen is zeer groot dan.
Wannie Wedduh?!
Sam Bos

15-03-2008 19:25

pieter. dan wil ik wel eens mee naar die wateren want heb nog nooit een water gezien waar je dan niks vangt.

ik blijf erbij dat overal het vis gek kan krijgen want kijk es naar die engelsen die dumpen wel 25 kilo per x erop .Ik vis liever op een groot hennep veld vang ik altijd zeer goed op
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

16-03-2008 21:39

pieter de gouw schreef:
sander wolters schreef:3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen


Dat hangt dus sterk af van het water. Ik vis op een aantal wateren waar je geen 3 a 4 kg in een keer in hoeft te lazeren of het moet zijn dat je liever niets vangt. Laat staan dat je 15 kg voert.

En je kunt wel hennep op je hair bevestigen. Ik meen ooit een verhaal gelezen te hebben over hennep op je hair plakken.


Ik viste vroeger met Hennep op de haak. Van Kryston had je toen die tijd een gel/lijm waarmee je particle bolletjes kon maken voor op de haak. Naam ben ik ff kwijt zit ook niet meer in mijn vistas. Bogey was de naam dacht ik.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Sam Bos

17-03-2008 08:21

klopt boegey style haha
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

17-03-2008 19:25

Stephan van Went schreef:
sander wolters schreef:3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen


Ik heb geëxperimenteerd bij ons in de polder, pas boven de 10 kg gingen ze er pas echt op los, 20 kg hennep is in een mumtijd weg


hoe pak je dan het koken aan?
neem aan dat je niet per 2 a 3 kilo per keer een half uur gaat wachten voor het koken...
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

17-03-2008 19:47

Gerben Akkerman schreef:
Stephan van Went schreef:
sander wolters schreef:3 a 4 vind ik vrij normaal groot praat ik pas over 15 kg of meer je krijg het vis dan helemaal door het dolle heen


Ik heb geëxperimenteerd bij ons in de polder, pas boven de 10 kg gingen ze er pas echt op los, 20 kg hennep is in een mumtijd weg


hoe pak je dan het koken aan?
neem aan dat je niet per 2 a 3 kilo per keer een half uur gaat wachten voor het koken...


Op advies van een vismaat (thnx Mark ;)) heb ik 2 grote oude pannen aangeschaft (2x 50 liter).
Bij Ranzijn koop ik 25 kg hennep (hebben ze niet op voorraad alleen kleine zakken dus eerst bestellen ;))
Deze laat ik 12 uur weken in een 120 liter regenton en kook dan ± 80 liter tegelijk op een grote 3 pits
gasstel in de schuur. Wanneer deze klaar is gooi ik het in een andere regenton en ga hiermee door tot ik voldoende heb.
Mvg,
Stephan van Went
Wes Pias

17-03-2008 20:13

hoelang blijft dit ongeveer goed in zo'n regenton dan want ik doe behoorlijk lang met 25/50kg hennep denk ik..
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

17-03-2008 20:46

wesley vroom schreef:hoelang blijft dit ongeveer goed in zo'n regenton dan want ik doe behoorlijk lang met 25/50kg hennep denk ik..


Weet ik niet, ik voer het binnen een week op.
Mvg,
Stephan van Went
Sam Bos

19-03-2008 11:00

je moet eerst maar es 1 kilo proberen wesley dan pas kan je zeggen dit is wat voor me of niet pak jij maar gewoon eerst duivenvoer zit ook hennep door das veel goedkoper . Zelf voer ik vanaf half april 25 kilo hennep in de week met 10 kilo boilies erop. Elke week weer zo heb ik het meeste en langste responce op mijn stek maja das mijn mening
Gerrit Hees

19-03-2008 12:10

volgens mij zit er in duivenvoer geen hennep. En als het er in zit is het zeer weinig
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

21-03-2008 09:08

Gerardo Heezen schreef:volgens mij zit er in duivenvoer geen hennep. En als het er in zit is het zeer weinig


nee in mijn zak duivenvoer ook niet?
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

21-03-2008 09:35

dennis pieter schreef:
Gerardo Heezen schreef:volgens mij zit er in duivenvoer geen hennep. En als het er in zit is het zeer weinig


nee in mijn zak duivenvoer ook niet?


Jawel maar wel weinig.

Op duivenvoer gaan ze lekker maar op hennep gaan ze echt helemaal los is mijn ervaring.
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 09:58

Met de watertemperaturen zoals ze nu zijn, hoeveel hennep voeren jullie dan als jullie voorvoeren en hoeveel als je daadwerkelijk gaat vissen?
Aangezien ik nu voor het eerst op hennep ga vissen... Heb 8 liter hennep in de week staan. In kilo's heb ik even geen idee hoeveel dat is. Wil er 1x mee voorvoeren en 1x mee vissen, over 2 stekken. Mix er ook nog wat tijgernoten doorheen :)

Dus denk dat ik gewoon de helft op zaterdag voer, en de andere helft zondagochtend bij aankomst op de stek. :)

Andere 2 stekken ga ik op blikmaïs vissen. Voorvoeren doe ik dan 2 blikken maïs per stek, en bij aankomst op de stek hetzelfde.

Verwacht dat deze hoeveelheden wel een beetje in verhouding zijn met het aasgedrag met deze watertemperaturen, wat denken jullie? :roll: Ben even benieuwd.
Nick Flip

21-03-2008 13:51

Hou idd ook rekening dat ze niet al te veel vreten in dee tijd.
En natuurlijk ook dat ze minder actief op zoek gaan naar voedsel.
Ik snap niet precies meer wat je wilt voeren per stek per dag.
Hennep tijgers mais leg het ff iets bet uit :wink:
Dan kan ik je wss wel verder helpen.

p.s is het een groot bestand groot water?

Nick
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 14:08

Nick Flip schreef:Hou idd ook rekening dat ze niet al te veel vreten in dee tijd.
En natuurlijk ook dat ze minder actief op zoek gaan naar voedsel.
Ik snap niet precies meer wat je wilt voeren per stek per dag.
Hennep tijgers mais leg het ff iets bet uit :wink:
Dan kan ik je wss wel verder helpen.

p.s is het een groot bestand groot water?

Nick


Tis een nieuw water voor mij. Een klein kanaal welke in verbinding staat met een kleine rivier. Open water dus. :wink:
Kwa visbestand kan ik er dus nog weinig van zeggen. :roll: Er zit ongetwijfeld een groot bestand aan witvis (brasem, voorn, winde).

Ik wil 4 stekken maken omdat ik zondag samen met mijn broertje en dus met 4 hengels ga vissen. Daarvan wil ik 2 hengels op een voerbedje van maïs vissen en 2 hengels op een voerbedje van hennep/tijgernoten vissen.

Voorvoeren wil ik maar 1 dag van te voren omdat mn hennep / tijgers anders niet optijd klaar zijn, tenzij ik vanavond nog wat extra hennep in de week zet, maar ik vraag me dus af of ik dit überhaupt moet doen gezien de eetlust van onze groote vriend.

In principe heb ik dit in gedachten:
Maïsstekken:
Voorvoeren --> 2 blikjes maïs per stek op zaterdag
Vissen --> nog eens 2 blikjes maïs per stek op zondag

Hennep/tijgerstekken:
Voorvoeren --> 2 liter hennep per stek op zaterdag (in KGs heb ik even geen idee hoeveel dit is, ik heb een 10liter emmer met daarin 8 liter hennep staan weken)
Vissen --> nog eens 2 liter hennep per stek op zondag

Door de hennep heen doe ik 10% tot 20% tijgernoten (mixed sizes). Ik kan helaas niet controleren of er een deel van mn gevoerde voer is weggegeten, omdat ik op dit water simpelweg geen zicht tot de bodem is.
Nick Flip

21-03-2008 14:14

2 liter hennep hoeveel blikken mais schat je?
en met die mais voerplekjes zit het wel goed.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 14:35

Nick Flip schreef:2 liter hennep hoeveel blikken mais schat je?
en met die mais voerplekjes zit het wel goed.


Ehhh 2 blikjes maïs per stek, over 2 dagen = in totaal 4 blikjes maïs.

Als je dat bedoeld tenminste, want echt begrijpen doe ik je niet :P

Denk ook wel dat ik met de maïs goed zit. Twijfel meer over de hennep / tijgers.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 14:42

uuuhhhhhhh hoeveel is een liter hennep????
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

21-03-2008 14:45

Als je het in een anderhalve liter Coca Cola fles donderd,tweederde fles Douwe.. :o 8)
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

21-03-2008 14:45

Marvin ik denk dat je het gewoon een keer moet proberen als je niet weet hoe het witvis bestand is is het ook heel moeilijk in te schatten hoeveel je moet voeren denk...