Methodbollen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

25-02-2008 09:30

Zou je van een (kwalitatatief zeer goede) methodmix aangevuld met extra toevoegingen (amino's etc.) bollen kunnen rollen?

Iemand ervaring hiermee?

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

25-02-2008 16:01

Ik zou niet weten waarom niet. Als je zorgt dat er genoeg binder en uitharder bijzit, moet dat prima lukken volgens mij.

Dus bv. 1/3 tarwebloem/meel/griesmeel, 1/3 maisbloem/polentabloem en 1/3 method mix. En anders gewoon ff kleine hoeveelheid proberen.

Ikzelf zit te denken om ook wat te gaan experimenteren met bv. kant en klaar aardappelpuree poeder en met gedroogde / geraspte kaaspoeder of zo. Het rollen zal allemaal wel lukken, weet alleen niet goed wat het koken voor effect zal hebben hierop.
Pluk de dag
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

26-02-2008 16:58

hallo,

ik heb een tijd geexsperimenteerd met bollen van grondvoer voor voorn , er zaten veel geplette zaden in gewoon puur zonder toevoegingen als griesmeel of polenta , alleen het benodigde aantal eieren ,ze rolden goed en het koken ging ook goed ,
er was wel 1 probleem ermee :
de voorn en brasem lustte ze ook en niet een klein beetje
grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

26-02-2008 21:46

We praten hier over speciale karper method voeren en dus geen eigen brouwsels.

Er zijn dus weinig mensen die hier ervaring mee hebben..

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-02-2008 21:56

Pascal,
Hoe ziet jou speciale karper method voer eruit dan?
Wat zit erin en in welke hoeveelheden?

Je zou een pondje van jou speciale karper method voer kunnen nemen en daar eens 5 eitjes in kunnen tikken om er vervolgens een boiliedeeg van te kneden. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

29-02-2008 14:56

1 er is geen speciaal karper method mixje en als dat wel zo is ben ik de paus:lol:.
2 probeer het uit meer kunnen ze hier niet zeggen denk ik.

Gr remco
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-02-2008 20:06

Oh nee, Remco?

Pascal,

Method mix voor karper wordt gemaakt met een zeer stevige binding. Of je daar nu weer eieren aan moet toevoegen om boilies te gaan maken betwijfel ik. Voor het geld van een method mix koop ook een boiliemix.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

29-02-2008 22:07

Kees ik vind van niet nee.
Het word misschien wel gericht gemaakt voor het vissen op karper maar vind het niet speciaal je kan er van alles mee doen.Je kan met een speciaal method mixje ook prima met voerkorf vissen ofzo..!!
Net als boilie zeggen ook is voor karper nee is ook niet waar ze zijn ontworpen voor de karper omdat ze goed te vissen zijn op de hair en je de witvis vangst tegen kan gaan grotendeels.
Maar er is ook prima mee op zeelt enzo te vissen.
Het is maar net hoedat je het bekijkt maar van een speciaal karper aas kan ik niet spreken nee.

Gr Remco
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-02-2008 22:21

Pfff, op een snoekspinner kun je ook een karper vangen.

Je zegt het al, een method mix wordt speciaal voor karper gemaakt. Heeft door een grotere binding dan brasemvoer extra stevigheid meegekregen om de bal enigzins witvisbestendig te maken. De method visserij is overigens een karpervariant op de voerkorf. Dus dat je er een voerkorf mee kan vullen...

Dus wat wil je nu precies beweren. Dat je in een formule 1 ook op de snelweg kan rijden en dat het daarom net zo goed en gezinsauto is? Zo lang je maar een heel klein gezin hebt. :D

Door de toevoeging speciale methodmix voor karper weet ik precies wat voor type mix Pascal bedoelt. Duidelijk zat. En ikzelf zou er geen boilies van draaien omdat het naar mijn idee een beetje zware mix is voor een mooie boilie. Maar dat is mijn idee. Eieren erbij balletjes draaien en koken kan ook.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie