duivenvoer


Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

19-03-2008 17:16

Huib van Baren schreef:Het weken en koken van duivenvoer zorgt er trouwens ook voor dat alle smaak- en geurstoffen vrijkomen. Het voer wordt dus in ieder geval aantrekkelijker voor de karper.

Als ik weinig tijd heb, kook ik droog duivenvoer een uur, en laat het dan afgegoten een dag staan. Als ik alle tijd heb, zet ik het 3 dagen in de week, en kook het 10 minuten na.


Mee eens. Zo doe ik het meestal ook, maar als ik vandaag besluit om morgen te gaan vissen kook ik het 1 uur zonder voor weken. Na het koken laat ik het 2 uurtjes afkoelen en dan ga ik een voerstekje aanmaken. Na een uur koken is alles al behoorlijk zacht en dus verteerbaar. Ik kook het wel in combinatie met rietsuiker of bruinesuiker of ik doe er de laatste 20min Frolic bij of een Hennep Flavour.

Mvg. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Huib van Baren
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-03-2008 16:11
Locatie: Zeist

20-03-2008 09:40

Hey Raymon,

da's ook een goeie tip. zelf kook ik altijd wat zout mee, gezien dat een smaakversterker is, dit werkt vooral swinters goed. Maar een keer wat andere flavours meekoken, of suiker ga ik ook eens proberen.... lijkt me voor het voorjaar, als de vissen weer meer gaan eten een goed plan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-03-2008 09:44

Huib laat de flavours maar (tenzij je echte aroma,s wilt gebruiken), kook eens in een pakje - dus GEEN zakje - thee, tropische vruchten wil wel eens helpen.

Raymon ga ALTIJD weken zo komen de suikers enz. nog beter los
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-03-2008 16:55

Na het koken,...of alvorens mag ook een schep of 5 a 8 koffie in de emmer gooien!

Verschil in runs op een water.......4 tegen 1. Is gewoon net ff wat anders klaarblijkelijk om de vis over te halen tot azen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

26-03-2008 17:27

Ik kook altijd 30 minuten en laat het ook nog een tijdje weken(ervoor of erna)
Voeg ook tijdens het koken stroop/suiker of iets dergelijks toe....

Mijn vrouw heeft er alleen een hekel aan, de vis niet...

Werkt goed! :D
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Wes Pias

29-03-2008 14:38

ik heb zonet ook ff een 25kg zakje gekocht maar nu vraagt m'n ma zich af op je het ook sterk ruikt als je het kookt in huis...ik denk persoonlijk van niet maar heb er verder geen ervaring mee

graag zsm andwoord zodat ik het kan gaan koken :wink:
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

29-03-2008 14:53

hej weet je wat laat hem zelf proberen of hij er ziek van word
hahaha jij gaat toch ook niet een ongekookt mais eten
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

29-03-2008 15:09

Douwe Bijlsma schreef:Huib laat de flavours maar (tenzij je echte aroma,s wilt gebruiken), kook eens in een pakje - dus GEEN zakje - thee, tropische vruchten wil wel eens helpen.

Raymon ga ALTIJD weken zo komen de suikers enz. nog beter los


Douwe,

Ik week normaal gesproken ook. Maar ik heb niet altijd tijd om te vissen. Dus mocht er vandaag voor morgen een gat in mij schema komen om te gaan vissen. Dan doe ik meestal een uur koken. Dan maak ik dezelfde avond nog een 2 of 3 stekken aan met duivenvoer en een handje boillies voor de volgende dag. Het is niet zo dat ik alles gelijk opvoer. De rest blijf gewoon op week staan tot de volgende dag. Mijn ervaring is dat het duivenvoer goed zacht is. En daarbij ik hem nog nooit een doode karper zien drijven op die plas. Met die Flavour bedoel ik eigenlijk meer een Baits Booster van Starbaits bijv. Spice of Green Lipped Mussel of een Attractix van Sensas wat ze ook in witvis voer doen bijv. Vanille.

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Wes Pias

03-04-2008 17:53

ik heb er nu een beetje mee geexpirimenteerd en ik ga het nu op deze manier berijden:
ik gooi gewoon paar kilo in een grote pan met genoeg water en een 1 kilo suiker op 5 kilo duivenvoer maar suiker er pas ingooien als het kookt..dan laat ik het een half uurtje koken totdat de zaden "openspringen" vervolgens gooi ik het in een grote emmer met deksel en laat ik het 1/2 dagen staan..als je dat gedaan hebt zit er een lekkere plakkerige slijmlaag op het duivenvoer waarvan ik denk dat het een hoge aantrekking heeft net zoals bij tijgernoten(ik kan het ook verkeerd hebben maar dit leek mij een goede teorie)
op deze manier doe ik het dus.

tight lines,wesley vroom
Rolf Kerkhof
Berichten: 36
Lid geworden op: 14-02-2005 20:28
Locatie: pochendam

04-05-2008 12:07

wat een ophef,iemand vroeg er naar,dus gaf ik mijn mening,zoals ik het nu een aantal jaar gebruik,maar goed,iej ziet moar!
Mooi werk!!
Rolf Kerkhof
Berichten: 36
Lid geworden op: 14-02-2005 20:28
Locatie: pochendam

04-05-2008 12:16

Ik merk geen verschil,of het minder goed of beter voor de vis is,op "mijn"water!!
Dat is praktijkervaring,geen website informatie! groeten.
Mooi werk!!