freezers


Plaats reactie
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

13-02-2008 09:29

goedemorgen ik had even een vraag.
kun je freezerbaits ook bewaren in een koelcel en dan bedoel ik bij een boer,
zo,n koelcel.
of is het daar te warm voor de freezers

groeten wubs
TIGHT LINES blankmeester
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

13-02-2008 09:35

Ze noemen ze niet voor niets Freezers, niet Coolers :-)

Bewaar maar eens een pizza lang in de koelkast ipv in de freezer, krijg je weelderige plantengroei in de koelkast!
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

19-02-2008 19:31

Even een vraagje tussendoor.
Kun je ze 5 dagen bewaren zonder dat ze zelf weglopen?? Of kun je ze dan beter even laten drogen en dan vacuum trekken in portie's van bijv. een kilo?? Of kun je dat dan beter doen als ze nog bevroren zijn??
Ik heb ook gehoord dat ze de bolies in Suiker, Zout of Rijst leggen om ze daar een week in te bewaren omdat dat vocht aantrekt.

Hier vanuit gaande dat we er mee vissen en niet kunnen invriezen tijdens de sesie. Wat is het beste. Niet antwoorden met Readymades dat snappen we allemaal wel.

MvG. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-02-2008 21:01

behalve als het regenachtig weer is :wink:

dan is vacumeren een goede optie

mvg jacco 8)
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

19-02-2008 21:37

Alex Groothuizen schreef:raymon,

Als je je aas in droogzakken of als je deze niet hebt in bewaarzakken doet deze in een boom hangt dan kun je ze die 5 dagen wel goed houden
zolang ze maar in de wind hangen moet dat goed komen en af en toe een beetje opschudden
dan krijg je er geen probleem mee

hoop dat je er wat aan hebt

Mvg Alex


Bedankt voor je reactie. Het komt wel goed alleen zou het verschil echt zo groot zijn tussen freezerbaits en readymades. Ze geuren wel sterker dat moet ik toegeven.

Gr. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Danny Mieremet

25-02-2008 14:12

Raymon,

Freezers zijn over het algemeen verser en in mijn ogen dus beter. Er worden "geen" conserverings middelen gebruikt in freezers wat mijn inziens ook weer ten goede komt aan de bollen.

Wat ook wel werkt is de bollen in een emmer doen en dan flink wat maiskiemolie over de bollen heen gieten. Hierdoor krijg je een laagje over de boillie heen waardoor deze minder snel gaat beschimmelen.

Een presafer gebruiken werkt ook goed, alleen is dit een conserveringsmiddel.. Dus dan heb je toch weer conserverings middel in je bol zitten en ben je het effect van een freezer al weer deels kwijt.
Plaats reactie