Boilie smaak?:S


Plaats reactie
Jan Janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-08-2007 22:46
Locatie: Nuenen

11-02-2008 19:21

Na 3 maanden vastgevroren aan de waterkant te hebben gezeten, werd het eindelijk weer wat warmer zodat ik weer los kwam. Ik dus snel ingepakt de dubbelrun van 8 weken terug opgehaald en als een gek achter karperwereld gaan zitten. Nu was mijn vraag vis ik wel met het goede voer? Ik vis namelijk met kamelenvlees. Is dit wel de goede smaak voor karper? De winkelier zei dat het voorral ook goed was voor brasem. ( hier kwam ik dus ook voor) Helaas alleen maar 2 karpers gevangen. En dan ook niet te spreken over grote karpers hoogguit een pondje of 30/40. Zelf vis ik liever op de lichtere brasem dit is tenminste niet zo slecht voor mijn rug. De stretcher is al erg genoeg.

Mzzls
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

11-02-2008 19:27

Hej ja dat vastvrieze is kut fnie? heb ik ook soms last van en mijn pieper maar afgaan jonge terwijl ik daar vast vries. maarja gelukkig zijn batterijen niet meer zo duur. Maar even on-topic. Ja tegenwoordig sterft de brasem uit en dat is jammer omdat de echte brasem fans er niet meer veel vange. het is jammer van die kaper maar zie het maar als een soort bonus;) Even over je aas. ik zou voor konijntong gaan puur omdat dit zoeter is en dus beter voor brasum, Ik heb er goede ervaringen mee maar dat was wel op een kleine visvijver hier in de wijk (40 hc volgens mij) dus maak het eens en probeer het met cd spelers;) kost wat meer maar heb je ook wat veel suc6 nog en anders ken je altijd antony nog bereiken voor het nr pm me maar;)

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-02-2008 21:35

Jan,

1e. zuip in 't vervolg gewoon antivries van het kruidvat (goedkoop en beste getest).
2e. vis eens met Lamavlees ( gemarineerd in een buidelrattensausje).Kamelenvlees is al zoooooooooo lang uit uit de tijd dat ik me afvraag of jij wel weet dat de 2e wereldoorlog al afgelopen is..
3e. Die karpertjes van 30/40 pond zullen wel giebeltjes geweest zijn, zulke kleine karpertjes geeft het ook sinds jaren niet meer...mochten het echt karpertjes zijn word het hoog tijd wat meer te gaan voeren.
















:wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jan Janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-08-2007 22:46
Locatie: Nuenen

12-02-2008 18:08

Hej Henk,

Ik had dus ook al geinformeerd bij Vlemmix die adviseerde mij ook antivries. Ik had mijn maat dus meteen opgebeld of hij het nog even wou halen bij de dichtbijzijnde benzinepomp. Maar inplaats van antivries neemt die drol koelvloestof mee. Het was al donker dus ik kon niet lezen wat errop stond en had zelf nog nooit antivries gedronken. Ik dacht dus dat het wel goed zat. Totdat je dan opeens vastgevroren zit:/. Lamavlees heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd wel heb ik zelf ook ooit eens met een buidelrattensausje gevist op steur. Hier heb ik toen een steur mee gevangen. Gelukkig had ik een nauwkeurig meetapparaat bij en hij zat zo tussen de 2 a 4 meter. Redelijk groot voor een steur op de troebelere wateren.
Ik had echter niet in de gaten dat de 2e wereldoorlog al is afgelopen. Eerlijk gezegd wist ik nog niet eens dat hij al begonnen was.

Iig bedankt voor je advies en ik ga zo snel mogelijk het lamavlees uitproberen:).

Groetjes.
Plaats reactie