Catfish een ander aas leren eten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

09-01-2008 14:58

Zou het mogelijk zijn om catfish een ander aas te leren eten ?
Of nemen alleen karpers andere aassoorten ?

Denk aan een meer met veel hengeldruk en overpopulatie aan catfish. Er wordt alleen maar met 1 of 2 aassoorten op ze gevist. Zou je ze ander aas kunnen leren nemen ?. Of zou ander aas totaal niet aanslaan daar er heel veel vissen zijn en het andere aas gewoon in overvloed is ?.

Ik wil wat proberen maar ben niet zeker of het gaat lukken. Ik zie hier iedereen altijd met brood (op bepaalde putten) en ram (op weer andere putten) vissen. Niets anders eigenlijk.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-01-2008 15:48

Meerval is een catfish soort, deze word bevist door middel van vismeel pellets en natuurlijk ook levend en dood aas.
Ik weet niet of je ze net zoals karper kan laten wennen aan je nieuwe aas door middel van voerstekken aan te leggen, maar denk wel dat het mogelijk is.
Dus mschien kan je deze technieken eens proberen ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

09-01-2008 15:56

Ik denk dat er verschillende soorten catfish zijn. Dit is niet de catfish die in amerika zwemt en die in europa zwemt. Dit is weer een ander type. Het heeft geen tanden en eet zuiver plantaardig (gelezen ergens).
Dat hij geen tanden heeft weet ik uit ervaring.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

09-01-2008 16:02

Mischien is het dan een idee om eens boilie's te maken ?
Aangezien brood ook tarwemelen bevat, en daar mee te voeren.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

09-01-2008 16:11

Waarom de Catfish ander aas laten eten? Als er maar met 2 soorten voer op de karper word gevist op deze put waarom pak je dan zelf geen tijger of dergelijke?

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

09-01-2008 16:28

Het gaat hier niet om karpers, dit is een water in Thailand. Het heeft wel hele grote karpers maar die zijn in de minderheid, ik heb ze nog nooit gevangen zien worden.

Het wereld record karper is wel op dat water gebeurd. Ieder geval gaat het mij er om dat ik mijn aas wil laten opvallen. Iedereen vist op precies dezelfde manier en met hetzelfde aas.

Voor dit soort vis zijn er ook geen andere manieren mogelijk (ok je kan op de bodem gaan liggen met je aas maar dat vangt minder).

Nu in de wintermaanden is het minder makkelijk vissen als normaal (het water is nu iets van 24 graden). Normaal wordt er meer gevangen en de vist aast minder.

Dat was eigenlijk een beetje de reden dat ik wat anders wilde proberen.
mai pen rai
Wes Pias

09-01-2008 17:25

wow..ws het water hier in de winter maar zo warm

sorry voor offtopic :oops:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-01-2008 14:52

rob
ik heb ooit eens een stuk gezien over deze vissen op discovery chanel

daar werden voerballen gebruikt van diverse granen en zaden die weer in een soort witvisvoer werden gemengd

met het haakaas deden ze niets speciaals trouwens
gewoon brood of wormen of deze 2 door elkaar geprakt
en hup op de haak kneden

als je ze met vis of vlees producten niet kan vangen zal je voor zoet voer moeten gaan

probeer eens je brood te bevochtigen met algen of wier
dit zou dan toch richting het natuurlijke voer moeten gaan

of zwemmen ze in rijst velden? :wink:

bij steuren heb je ook een soort welke plantaardig voer eet
de lepelsteur is dit trouwens
in de kweek worden deze vissen langzaamaan met koi pellets gevoerd die grotendeels uit tarwe kiemen bestaan en een beetje vismeel

dus een carnivoor kan je wel planten laten eten
en een omnivoor vice versa

dat daar tijd voor nodig is lijkt mij duidelijk

en als bijvangst een keer een karper is toch niet vervelend? of wel :wink:

mvg jacco
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

11-01-2008 03:39

Jacco,

Inderdaad hier gebruiken ze gewoon brood of ram (bijprodukt van rijst). Ik vang genoeg hoor dat is niet echt het probleem. Alleen iedereen doet precies hetzelfde.

Ik dacht misschien kan ik nog beter vangen als ik het anders doe. Ik lees hier elke keer hoe karpers ander aas nemen ect. Dus ik raakte aan het denken.

Ze zwemmen in een soort visvijvers, er is hier (waar ik zit) weinig echt wild water. Er is wel wild water maar dan moet ik een 400 km reizen ofzo. Dat vind ik net even teveel.

Nu moet je bij visvijver denken aan een stuk water en wat tafeltjes of hutjes erbij waarin je kan zitten en waar ze je eten en drinken komen brengen. De hengeldruk is dus vrij hoog. Het aantal vissen dat er zwemt ook. Toch blijft het wel een beetje een kust want sommige mensen vangen veel en andere bijna niets. Tenminste bij een van de vijvers waar ik kom. Daar heeft het allemaal te maken met ver ingooien. Doe je dat niet vang je niets.

De andere vijver met hele grote vis daar vangt iedereen ongeveer hetzelfde gemiddeld. Daarom zat ik gewoon aan ander aas te denken. Ik weet niet of voeren veel helpt omdat het daar meter of 6 diep is en je op 1 a 2 meter diep vist.

Hier vis je met een aasbal die om een soort spiraal hangt
http://geocities.com/bungsamran/rigging.html

Nu meld ik even dat 20 ponds lijn zoals daar gesuggereerd wordt veel te weinig is je moet minimaal 40 ponds lijn hebben. Doordat er veel vissers zijn kan je de vis niet constant laten gaan. Ook breekt een 40 ponds lijn nog regelmatig. De vis is enorm sterk.
mai pen rai
Plaats reactie