flavours door elkaar??????


Plaats reactie
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

23-01-2003 19:02

hallo ik ben van plan om 2 flavours door elkaar te gooien. hebben jullie hier ervaring mee of niet?

ik weet dat er zijn die zeggen flavours is troup/onzin gewoon spullen uit de supermarkt
maar dit wil ik eens een x niet.

graag jullie meningen/ervaringen hierover

visse
wat is de veiligste rig voor gevlochten lijnen?
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

23-01-2003 19:31

ey,

in het boek van rini groothuis staat daar ook wat over geschreven, want sommige flavours kunnen een chemische reactie op elkaar maken, maar als je 2 flavours hebt op dezelfde basis (alcohol, olie enz.) dan kan het weinig kwaad.

mvgr Richard
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

23-01-2003 19:35

He die Walter in het boek van Luc de beats staat hier ook iets over geschreven.Leuk boek trouwens
carpbusters groningen
Willem Barnas

24-01-2003 16:03

Beste gifmengers,

Solar Caramel Toffee 3ml. & Scopex van Hutchinson 4ml.
Malay Spice Oil 8ml. & Shellfish van Hutchinson 6ml.
Chocolate Malt 4ml. & Scopex van Hutchinson 4ml.
Cranberry Nutrafruit 6ml. & NB Fishfeed oil 10ml.
Nash Amino Liver SA 10ml. & Scopex van Nash 6ml.

Dit zijn er zo een paar waar ik zelf ervaring mee heb, maar er zijn er veel meer! De allerbeste manier is experimenteren, want zo vind je de betere combinaties. Enkelvoudige flavours doen het ook hoor, er hoeft niet gemengd te worden.

Suc7,
Willem Barnas
Willem Barnas

24-01-2003 16:06

PS:

De Scopex no 1, Chocolate Malt en Shellfish sense appeal van Kevin Nash en Rod Hutchinson zijn voor zover ik na kan gaan trouwens identiek. Ik denk doordat K en R vroeger samen hebben gewerkt binnen Catchum.

WB
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

24-01-2003 20:05

Hier is er nog eentje:
3ml peachmelba + 2.5ml Pear of Banana
(WS) (solar)
Met mixende groet,
Rob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

24-01-2003 21:08

Beste mensen

Kijk uit, bij de KSN in de regio zuid hebben ze proeven gedaan door twee oplosmiddelen bij elkaar te gooien. Dat is namelijk het belangrijkste bestanddeel van wat er in veel van de flesjes zit. (Ger Milius van de regio Zuid weet hier veel meer van) Er werden twee plastic flesjes met flavours vermengd de het plastic smolt bijna, zo een chemische reactie vond er plaats wil je dat aan je karpers geven, nee toch.
Richard je hebt gelijk het kan uitdraaien op puur gifmengen.

Peter
Willem Barnas

25-01-2003 14:14

Oei!

Da's best heftig, je kunt het dus beter bij één merk houden, of flavours gebruiken waarvan de basis/drager (oplosmiddel) hetzelfde is. Ach ja, mocht het toch fout gaan, dan merk je dat vast wel aan je roltafel....:eek:
Willem Barnas

25-01-2003 14:15

PS:

Met de mengsels die ik aangaf, gaat er trouwens niets fout, dus die zijn veilig.

WB
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-01-2003 21:12

Ik heb al erg vaak flavors bij mekaar gegooid, we hebben het al zo bont gemaakt dat we meer als 6 verschillende flavors bij mekaar mikten, maar ik denk niet dat het de smaak echt ten goede zal komen. Het rook wel superlekker, en we vingen er ook nog erg goed mee ( 9 runs in 2 nachten, INSTANT)

voor de liefhebbers het was:
aardbei, banaan, anijs, perzik, cream en kersen

klinkt raar, wij dachten, doe eens gek, en we vingen er ook nogeens leuk op.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

25-01-2003 21:30

hallo,

peter, wow, dat het zou zijn, dat had ik niet verwacht. ik zat meer te denken aan bijvoorbeeld dat het ging bruisen of oploste bij elkaar.

walter, als er niet op het etiket van het flesje flavour staat op welke basis hij is gemaakt (wat vaak het geval is), kun je het ook bij de winkelier vragen, wellicht dat hij het wel weet en misschien weet de winkelier ook wel of de 2 flavours op elkaar reageren en als hij dit niet weet en je het echt wilt weten kun je het misschien ook wel aan een scheikundeleraar van een hogere school vragen.
maar als ik jou was, zou ik geen flavours gaan mengen(ook vanwege de genoemde risico's), want een flavour is volgens mij meer een lokstof zodat een karper jou aas beter en sneller kan vinden, en ik denk dat je door 2 flavours door elkaar te mengen echt geen verschil maakt tussen vangen of niet vangen.

mvgr Richard
Plaats reactie